iPhone-krøll og iTunes møkk

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone-krøll og iTunes møkk

Innleggav weben » fre 25.12.2015 16:57

Mamma har en iPhone 5s som ikke er syncet mot noe iTunes bibliotek før og er brukt utelukkende med en iCloud-konto for backup osv. Tenkte nå å legge inn litt musikk til henne på telefonen. Det var lettere sagt en gjort for å si det mildt. Hver gang jeg kobler den til iTunes om det er på macen min eller en av de andre pcene i huset så får jeg meldingen "Velkommen til din nye iPhone" og spørsmål om jeg vil konfigruere som ny iphone eller gjennopprette fra sikkerhetskopien til min iPhone. Det siste er jo selvsagt uaktuelt og det første alternativet er heller ikke aktuelt fordi all info på telefonen da blir borte og nettlinja her er så treig at det vil ta år og dag å få inn apper, bilder og annen info igjen, andre sikkerhetskopier finnes heller ikke og virker ikke mulig å få den til å synce med iTunes.
Noen som vet hva jeg kan gjøre for å legge inn musikk på telefonen uten å opprette alt på nytt?.

Og ja, mamma har egen apple-ID, men jeg har prøvd å logge ut meg og logge inn henne i iTunes før jeg skulle synce, uten at det hjalp. Samme resultat uansett hvem som er innlogget.

At det skal være så vanskelig å få lagt inn litt musikk er helt utrolig!
medlem i 138 måneder
 

Re: iPhone-krøll og iTunes møkk

Innleggav vikingbear » fre 25.12.2015 17:21

Koble telefonen til datamaskinen med det iTunes biblioteket du vil bruke.
Dersom telefonen ikke har vært syncet mot noe iTunes bibliotek før, får du opp den meldingen som du beskriver, "velkommen til din nye iPhone".
Du skal velge "konfigurer som ny iPhone". Vet at det høres litt merkelig ut, men det eneste som skjer, er at iPhonen kobler seg til iTunes biblioteket. Ingenting blir slettet eller endret.
Det er mulig at iTunes først kjører en sikkerhetskopiering av telefonen, men det er jeg ikke helt sikker på. Uansett, når telefonen er koblet til, velger du det av musikk som skal synces, og klikker "synkroniser". Så kan du sette deg ned og gjøre ingenting imens, til musikken er kopiert over. Koble fra, og voila!

Det var vel ikke så vanskelig? :bitchin:
medlem i 175 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]