Løs skjerm

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Løs skjerm

Innleggav weben » søn 20.12.2015 14:12

Har en iPhone 5 som jeg har hatt siden lansering, men den har blitt byttet i SWAP enhet en gang pga defekt låseknapp. Har behandlet mobilen pent og den fungerer fint, om enn noe treg og forferdelig batteritid. Oppdaget for litt siden at skjermglasset stakk litt opp fra resten av telefonen på midten. Trodde først dette var skjermbeskytteren, siden den var av glass. Tok derfor av den nå for å sjekke, men det viser seg at det er skjermen som har løsna. Skjermen stikker opp over kanten midt på på begge sider men sitter tilsynelatene fint i toppen og i bunn, men har løsna midt på. Lyslekasje ved midten i mørket og mobilen ligger ikke rett på et bord med skjermen ned, med skjermen opp er den helt rett, så det er skjermen som buler ut midt på. Skjermen fungerer fint og har ellers ingen skader. Spørsmålet mitt er egentlig hva kan ha skjedd, og er det noe jeg bør fikse eller skal jeg bare la det være så lenge det ikke er et større problem. Har planer om å ha mobilen i minst et år til. Er jo egentlig ikke noe problem i det daglige, men kan tenke meg at det ikke er optimalt.
medlem i 138 måneder
 

Re: Løs skjerm

Innleggav meridian1979 » søn 20.12.2015 23:48

Kan være tegn på at batteriet er defekt og har svellet slik at skjermen presses utover. Eller det kan være at skjermen bare er løs på midten. For å finne ut hva det kan være må telefonen åpnes. Dersom du fortsatt har reklamasjonsrett kan du ikke gjøre dette selv, den må leveres til forhandler/stedet du kjøpte den.
medlem i 176 måneder
 

Re: Løs skjerm

Innleggav weben » tir 12.01.2016 14:58

Telefonen er fra 2012 så garantien har gått ut, men har jo fortsatt reklamasjonsrett. spørsmålet er vel om den gjelder hvis det er feil på batteriet som er årsaken.
medlem i 138 måneder
 

Re: Løs skjerm

Innleggav jerry.c.bush » tir 12.01.2016 16:20

Reklamasjon på batteri er tre år, men det kan være at dette er en spesiell sak siden batteriet sveller opp og da hindrer telefonen for å fungere som forventet. Så det kan være greit å få det sjekket hos en autorisert forhandler/verksted. Ta med kvittering om du ikke har kjøpt telefonen der du henvender deg, de må ha denne for å kunne kjøre en reklamasjon.

Brukerens avatar
medlem i 157 måneder
 

Re: Løs skjerm

Innleggav weben » tir 12.01.2016 22:11

Telefonen er kjøpt direkte fra Apple sin nettbutikk, så kan jo alltids ta en telefon til dem. Eventuelt kanskje noen på Eplehuset kan se på den og si noe om saken.
medlem i 138 måneder
 

Re: Løs skjerm

Innleggav taG » ons 06.04.2016 19:42

jerry.c.bush: Du sier her at reklamasjonstid på batteri er tre år? Hvor har du dette fra? Meg bekjent er reklamasjonsgrensene i Norge 2 og 5 år?

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Løs skjerm

Innleggav weben » ons 06.04.2016 22:57

Eplehuset var mildt sagt ikke særlig behjelpelige. Vet ikke om jeg gidder å prøve med Apple. Har inntrykk av at de er vrange når garantien har gått ut (dvs, etter et år). Har jo tross alt fortsatt reklamasjonsrett på den da, men men.
medlem i 138 måneder
 

Re: Løs skjerm

Innleggav Superhai » tor 07.04.2016 5:57

taG skrev:jerry.c.bush: Du sier her at reklamasjonstid på batteri er tre år? Hvor har du dette fra? Meg bekjent er reklamasjonsgrensene i Norge 2 og 5 år?


Batterier regnes som forbruksvare, men FTU (forbrukertvistutvalget) har vedtatt at PC-batterier skal vare 2,5-3 år.
medlem i 132 måneder
 

Re: Løs skjerm

Innleggav weben » tor 07.04.2016 17:55

"Greit nok" at batteriet er dårlig, det kan jeg leve med, men at batteriet "ødelegger" resten av mobilen er mer problematisk.
medlem i 138 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron