Svart skjerm og defekt dvale-knapp, hva gjør jeg?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Svart skjerm og defekt dvale-knapp, hva gjør jeg?

Innleggav Sielida » lør 28.11.2015 14:39

Våknet for et par dager siden til svart skjerm på min iPhone5. Trodde den var gått tom for strøm i løpet av natten og satte den i laderen (lot den står der en god stund). Plutselig kunne jeg høre den ringe (virker ikke som den reagerer når jeg prøver å ta den slik jeg gjør med synlig skjerm).

Dvale-knappen min har vært ødelagt en godt stund og reagerer ikke, så får ikke kjørt noen omstart.

Det jeg har gjort før når jeg trenger å slå den av og på er å vente til den har gått tom for strøm, for så å sette den i lader.

Nå sjekker jeg hele tiden om den durer når jeg skrur den på lydløs (eneste måten jeg vet om den er av eller "på". Har prøvd å legge den kaldt en stundt for å få batteriet til å gå tomt for strøm fortere, men nå på tredje eller fjerde dagen er den fortsatt ikke utladet. Noen som tar 1/2-1 dag vanligvis avhengig av hvor mye jeg bruker den. Nå får jeg jo ikke brukt den i det hele tatt.

Kan jo også legge til at det var kun den første dagen med svart skjerm at jeg hørte telefonen ringe. Og vet at folk har ringt meg etter det også.

Er det noe jeg kan gjøre før jeg evt. tar den til reperasjon? Vil helst slippe de utgiftene om jeg kan :)
medlem i 100 måneder
 

Re: Svart skjerm og defekt dvale-knapp, hva gjør jeg?

Innleggav ddybing » ons 27.01.2016 1:25

Først og fremst vil jeg nevne at jeg legger merke til at dette er en gammel post - men jeg vet ikke om trådstarter allerede har løst problemet.

Dersom du ikke får interagert med telefonen via skjermen, så er det enten dårlig kontakt eller at selve fronten er ødelagt, dvs touch og panel.

Jeg ville funnet ut hvem du har kjøpt den av. Fysisk oppmøte i butikk er gjerne det enkleste - med mindre du har kjøpt fra en butikk som kun er på nett. Om telefonen er innenfor garanti, så burde det være null problem å sende denne inn på sparket. Om den er utenfor garanti (2 år), så kan det være litt vanskeligere, men fullt mulig. Ofte må det fylles ut og sendes inn et reklamasjonsskjema sammen med telefonen. Det er like greit å gjøre først som sist, da dette er noe verkstedene kan være fryktelig pirkete på. Men det er fem års reklamasjonsrett på mobiltelefoner, så det skal la seg gå.

Det repareres nesten ingenting på iPhone i Norge - det blir kun byttet i ny enhet(men de reparerte faktisk kameraet på en iPhone 6S - av alle ting!).

Ønsker deg lykke til :-)

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]