Løs home-knapp iPhone 6

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Løs home-knapp iPhone 6

Innleggav stiansoftcore » man 23.11.2015 11:34

Heisann!

Hjem-knappen på telefonen min har blitt løs. Når jeg trykker på den, høres det nesten ut som et dobbeltklikk, akkurat som om det er noe løs plastikk inne i enheten. Er det noen som har erfaring med dette? Og en eventuell løsning?

Jeg har et KIT for å åpne telefonen, men jeg er usikker på om det går utover garantien. Kanskje jeg kunne åpnet og renset litt. Er det noen som har erfaring med dette?

/Stian
medlem i 159 måneder
 

Re: Løs home-knapp iPhone 6

Innleggav vikingbear » man 23.11.2015 13:20

Garantien er kanskje allerede utløpt? Garantien gjelder i ett år fra kjøpsdato.

Men dersom den er kjøpt i Norge, har du reklamasjonsrett på den. Forutsatt at ikke telefonen har blitt utsatt for noen skade, tror jeg du får fikset dette som reklamasjon.

Skrur du den opp selv risikerer du å ikke få det fikset.

jeg ville levert den inn
medlem i 175 måneder
 

Re: Løs home-knapp iPhone 6

Innleggav stiansoftcore » man 23.11.2015 14:04

Du har helt rett, ettårsgarantien er utløpt da telefonen ble kjøpt på Halloween i fjor. Men reklamasjonen bør dekke dette. Leit, da jeg nylig hadde den samme telefonen inne på reparasjon.

Takk for svar!

/Stian
medlem i 159 måneder
 

Re: Løs home-knapp iPhone 6

Innleggav vikingbear » man 23.11.2015 14:41

Du har ikke fått en SWAP telefon tilbake? Har opplevd det tidligere med i iPod at bytte enheten som vi fikk i retur da vi leverte inn den originale hadde en feil på skjermen.
medlem i 175 måneder
 

Re: Løs home-knapp iPhone 6

Innleggav stiansoftcore » man 23.11.2015 14:49

Det stemmer at det er en SWAP-enhet, ja! Jeg har lite lyst til å sende inn, vente et par uker, og så få ny igjen. Tror du dette er noe som går an å ordne på et Apple-godkjent verksted? Vi har jo ét av disse i byen min.
medlem i 159 måneder
 

Re: Løs home-knapp iPhone 6

Innleggav vikingbear » man 23.11.2015 19:31

Jeg ville tatt med kvittering til det Apple godkjente verkstedet ja. Men jeg tror systemet med at de gir deg en SWAP enhet i stedet for å levere tilbake den du leverer inn er slk det fungerer
medlem i 175 måneder
 

Re: Løs home-knapp iPhone 6

Innleggav stiansoftcore » tir 24.11.2015 12:09

Jepp. Tok den med i går, og de sa at man mest sannsynlig ikke fikk dette dekket, ettersom problemet var av kosmetisk art, og ikke praktisk på noen måte, men at "man vet jo aldri". Jeg vet at man som Apple-kunde liksom forventer at alt skal fungere nær sagt perfekt, men det synes jeg i grunn det er alt annet enn urimelig når man betaler den prisen man betaler.

Etter at jeg var ute og løp med telefonen har dog problemet forsvunnet. Men jeg oppdaterer tråden skulle det komme tilbake. Tall for hjelp så langt!

/Stian
medlem i 159 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]