Mulig å hente ut historikk over lokasjon?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Mulig å hente ut historikk over lokasjon?

Innleggav wanvik » tor 19.11.2015 1:24

Jeg ble møtt med en helt tullete påstand i dag, og uten å gå noe mer i dybden på den, er det noe jeg må motbevise f.eks gjennom å vise til historiske posisjonsdata.
Har søkt litt i kveld, og fant bl.a Pete Wardens iPhonetracker, men det later til at den ikke funker på data som er nyere enn iOS 4.
iOS 4 kan forsåvidt være interessant i denne sammenhengen det også, da jeg ser for meg å samle data 5 år bak i tid.
Ja, jeg er klar over at det er snakk om voldsomt mye data, men det får så være :) Får jeg tak i dataen skal jeg alltids klare å prosessere den da det ligger nært opp mine daglige arbeidsoppgaver :)

Omtrent alle mine søk i kveld har gitt svar som omhandler hvordan en unngår at slik data samles, så da prøver jeg her :)

Har hatt iPhone siden iPhone 3 ble lansert, Mac har jeg hatt siden de kom med Intel, og har alltid hatt MobileMe/iCloud, så hva Apple angår skulle jeg vel antagelig ha det som evt måtte kreves for at slik data evt skal lagres.
(Forøvrig har de i hovedsak kommet på nett via TimeCapsule, og det finnes også iPad og ett par AppleTV knyttet til min konto, uten at jeg mistenker sistnevnte for å lagre posisjonsdata..)

Google så ut til å ha veldig god data til mitt bruk, men (dessverre) var ikke dette aktivert på min konto.

Kom også på sporet av at Facebook logger slik data, men jeg finner rett og slett ikke den linken de omtaler, verken fra iPhone, Mac eller PC.
(Aktivitetslogg, "Mer" under kommentarer, og så "Stedshistorikk". Stedshistorikk kommer ikke opp hos meg.)

Blir svært takknemlig for tips her :)

For ordens skyld: Jeg er ikke 100% sikker på hvor god data som ligger i TimeMachine, men er nokså sikker på at jeg har noen manuelle backupfiler av iPhone liggende på brukerprofilen på mac'en.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Mulig å hente ut historikk over lokasjon?

Innleggav Superhai » tor 19.11.2015 4:44

Det spørs om du finner alt du er ute etter, men i nyere iOS så kan du også ta en titt under Innstillinger->Personvern->Stedtjenester->Ofte besøkte steder.
medlem i 131 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron