iPhone 6s mikrofon ødelagt ?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone 6s mikrofon ødelagt ?

Innleggav thfroysa » fre 06.11.2015 21:40

Jeg tok i bruk min nye iPhone 6s i dag. Og til min store fortvilelse så er det noe galt med den...

Under samtaler så hører motparten en del skurring når jeg ikke sier noe... Men en gang jeg blir stille så kommer den en skraping...

Dette gjelder bare når jeg bruker telefonen sin høytaler, altså telefonen inntil øre.
Setter jeg samtalene på speaker eller bruker hodetelefon eller Bluetooth-handsfree, forsvinner støyen motpartene hører...

Hva kan være galt ?

Er det noe jeg kan gjøre selv i forsøk på å prøve redde den ? Eller er eneste utvei å sende den inn ?
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone 6s mikrofon ødelagt ?

Innleggav TheWinMedi » søn 08.11.2015 14:34

Hvor har du kjøpt den? Jeg hadde problemer med min iPhone, den knirket ved glasset. Sendte den inn hvor jeg hadde kjøpt den. (Apple.no) Fikk ny tlf etter 3 dager.
medlem i 153 måneder
 

Re: iPhone 6s mikrofon ødelagt ?

Innleggav Frenk » søn 08.11.2015 15:22

Har opplevd før at folk ikke har tatt av plastikken rundt telefonen. Dette fører til dårlig samtalelyd.
medlem i 195 måneder
 

Re: iPhone 6s mikrofon ødelagt ?

Innleggav thfroysa » søn 08.11.2015 16:32

Kjøpte den hos en lokal NetCom leverandør..

Er det noe mer plastikk-beskyttelse på denne enn alle andre modeller ? Har tatt av den som går rundt hele tlf. liksom...
Er ikke noe ekstra utover det..?
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone 6s mikrofon ødelagt ?

Innleggav Frenk » søn 08.11.2015 23:51

Nei, da skal alt være av. Vet dessverre ikke hva som kan være galt
medlem i 195 måneder
 

Re: iPhone 6s mikrofon ødelagt ?

Innleggav thfroysa » ons 18.11.2015 20:27

Oppdatering

Fikk i dag telefonen i retur hos leverandør jeg kjøpte den av. Og de hadde fått beskjed fra moobi og deres folk at de hadde testet telefonen på alle mulige måter... Apple-tester osv...
Og fant ingenting galt med den, og sendte den derfor i retur uten å ha gjort noe med den...

Dette finner jeg veldig merekelig!! Jeg hadde telefonen i 2 dager og prøvde alle mulige triks for å slippe å sende den i retur... Satte tlf. opp som helt ny uten sikkerhetskopi eller noe... Testet med flere SIM-kort. Aktiverte helt NYE, ubrukte sim-kort, testet de i andre tlf som fungerte fint. Så kan ikke ha noe med det heller. Prøvde å låse tlf. til 2g, 3g og 4g dekning, mtp det kunne være noe galt der...? Men ingen forskjell... Like mye skurring i mikrofonen nede på tlf. Alle andre mik. fungerte... Når jeg testet med appen taleopptak, så fungerte den, ingen skurring, og den bruker mic´en nede ? eller ?

Men uansett, det som jeg reagerer på, er at de ikke har "funnet" noe galt...
Jeg sitter med tlf. i hånden nå, og den fungerer helt (foreløpig) prikkfritt...!
Men hvorfor ? Bare plutselig ? Etter en runde i en postbil tur/retur så er alt i orden liksom ?

Lar de være å si noe om noe er reparert eller hva skjer ?

Noe har vært galt med tlf liksom....



Noen tanker fra noen ?
medlem i 192 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]