Iphone 6s batteriproblemer!?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Iphone 6s batteriproblemer!?

Innleggav Bobrikof » man 12.10.2015 17:28

Hei,

Stusser litt over at den nye iphonen min mister batteri litt vel fort. I dag har jeg omtrent ikke brukt telefonen mens jeg har vært på jobb, ikke en eneste telefonsamtale, sjekket mail og småting et par ganger og hørte på musikk på vei til jobb. Allikevel så raste batteriet nedover gjennom dagen og det var 40% igjen kl 17 ca.

Trodde telefonen ville holde seg ganske greit når den ikke blir brukt. Om jeg hadde tatt noen telefoner i dag så hadde jeg sikkert gått tom før jeg kom hjem. Gikk fra en iphone 5, så vet ikke helt hva jeg skal forvente, men er virkelig batteritiden så dårlig?
medlem i 170 måneder
 

Re: Iphone 6s batteriproblemer!?

Innleggav Neverhood » man 12.10.2015 22:29

Det er mange faktorer som kan spille inn her. Først av alt vil jeg si at jeg er positivt overasket i forhold til batteritiden på min 6s. Jeg ville gått inn på innstillinger for å se hva som bruker mest av batteriet. Faktorer kan være, jobber du i en betongkloss med dårlig dekning? Har du alt på av bluetooth, wifi, automatiske oppdateringer etc.? Jeg vet ikke når du fikk telefonen men jeg har en tanke om at batteriet ikke virker optimalt før det har blitt ladet og brukt noen ganger.
medlem i 160 måneder
 

Re: Iphone 6s batteriproblemer!?

Innleggav Bobrikof » man 12.10.2015 23:19

Takk for svar!

Ja, jeg jobber forsåvidt i en "betongkloss" med dårlig dekning (treg edge). Har av blåtann og wifiber det ikke der. Men jeg har på en del notifications fra face og snap osv, som jo dyttes gjennom nå og da. Kan det være at det sliter på batteriet ekstra i og med at det er såpass dårlig dekning der?
medlem i 170 måneder
 

Re: Iphone 6s batteriproblemer!?

Innleggav Superhai » tir 13.10.2015 2:37

Bobrikof skrev:Kan det være at det sliter på batteriet ekstra i og med at det er såpass dårlig dekning der?

Jo dårligere dekning jo sterkere må senderen i telefonen sende for å nå tårnet. Og ved bruk av tale eller data så er jo sendingen kontinuerlig (når den er "koblet av" så lytter den bare og sender "her er jeg" og små ting i blant).
medlem i 132 måneder
 

Re: Iphone 6s batteriproblemer!?

Innleggav Bobrikof » tir 13.10.2015 20:09

I dag var jeg ikke i "betongklossen" og batteriet holdt seg betydelig lengre, så dårlig dekning kombinert med notifikasjoner har nok hatt sitt å si.
medlem i 170 måneder
 

Re: Iphone 6s batteriproblemer!?

Innleggav Hrti » tir 13.10.2015 21:50

Du kan sjekke hva som bruker mest batteri under innstillinger -> batteri. Facebook-appen kan være en versting, selv med bakgrunnsoppdateringer avslått, da den kjører en voip-tjeneste i bakgrunnen. Dårlig dekning er naturligvis heller ikke optimalt, særlig ikke i kombinasjon med apper som vil kjøre i bakgrunnen ;)

Edit: Jeg er generelt motstander mot tvungen avslutning av apper, men jeg har begynt å sveipe vekk facebook og messenger fra multitask-menyen. Har i tillegg stedstjenester og bakgrunnsoppdateringer avslått for begge apper. Diskuteres litt her: http://forums.macrumors.com/threads/facebook-app-background-and-battery.1909817/

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Iphone 6s batteriproblemer!?

Innleggav ronnyo » ons 14.10.2015 8:28

Du kan jo prøve å låse telefonen til 2G nettet. Er ofte sterkere signal på dette nettet. Se om det hjelper. Telefonen er satt opp til å prioritere 4G, 3G og 2G i den rekkefølgen og selvom du har svært dårlig 4G og 3G signal, vil mobilen prøve å holde på nettet. Resultatet er som Superhai skriver.
medlem i 182 måneder
 

Re: Iphone 6s batteriproblemer!?

Innleggav LindaB » tor 19.11.2015 11:55

Hei,

Slenger også inn et batteriproblem spørsmål!

Har hatt min iPhone 6s i 2 uker nå, og synes batteriet har gått vel fort.. However: de siste dagene har den imidlertid klikket helt.. Tlf. ser ikke ut som den lader, prosentene går ikke oppover når den er på lading og går ikke ned når jeg bruker den. Det er bare visuelt, fordi den lader! Det vises bare ikke. Mulig å forstå hva jeg mener? :-/ Det er veldig uheldig fordi jeg aner jo ikke når den e fulladet eller når den er tom. Nå lader den forresten som normalt, men i går og i forgårs drev den på sånn som dette.

Noen som har samme problem? Er det en iOS bug, eller er telefonen defekt? :(
Kjøpt hos OneCall og har samsung chippen. Er oppdatert til 9.1. Har brukt "hard reset", men ikke gjenopprettet den (enda..)


Sist flyttet til topp av LindaB den tor 19.11.2015 11:55

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron