iPhone 5 tappes for batteri

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone 5 tappes for batteri

Innleggav Akirkhus » fre 15.11.2013 21:05

Som topic sier, har plutselig fått en iPhone 5 som tappes av batteri.
Var 100% fulladet på morgenen, ca 11.00 var batteriet tomt, uten særlig mye bruk.
Har forsøkt gjenoppretting av iPhone, men synes ikke den ble så nevneverdig bedre.
iPhonen føles varm, så det er tydelig at den jobber hardt innimellom, selv om den ikke brukes.

Flere som har opplevd dette? Det startet Torsdag morgen for min del.

Har ikke endret noen innstillinger, kun oppdatert apps.
Tidligere så holdt den glatt en hel dag med mye bruk.

Noen Tips??`

På forhånd takk!
medlem i 139 måneder
 

Re: iPhone 5 tappes for batteri

Innleggav runbkk » ons 20.11.2013 13:39

Slå av 3g/4g når man ikke bruker tlf. Slå av bakgrunnsoppdatering, automatiske oppdateringer av apps, slå av push av mail. Og ikke la apps kjører i bakgrunn.
Opp til enkelte :)
medlem i 138 måneder
 

Re: iPhone 5 tappes for batteri

Innleggav hendelsesløysa » ons 20.11.2013 20:49

Kan andre kommentere rundt iPhone 5 med iOS 7 og batterikapasitet?

Fikk halvert batterikapasiteten ved oppgradering til iOS 7.
Ja, har slått av det meste inkl bakgrunnsoppdatering. Iflg. Apple er dette innenfor Specs.
Iflg meg har jeg en telefon som ikke holder gjennom hele arbeidsdagen.

Min gamle iPhone 4S holder 2 hele arbeidsdager !
medlem i 211 måneder
 

Re: iPhone 5 tappes for batteri

Innleggav asolibakke » ons 20.11.2013 22:55

Jeg sliter med batteriet på min iPhone 5. Batteriprosenten gå gradvis nedover, men trolig litt fortere enn den burde. Ofte når jeg har 20% igjen står det at jeg har brukt telefonen i 4 timer, noe jeg tror er feil.

Det største problemet er imidlertid at telefonen skrur seg av ved 15-20%. Prøver jeg å skru den på viser den symbolet om at jeg må koble til lader og at batteriet er tomt. Prøver jeg på nytt etter noen minutter skrur den seg fint på og viser 15%. Idag gikk den fra å være 18% før den skrudde seg av, til 30% når jeg fikk den på igjen.

What to do? kan ikke ha det slik. :-[
medlem i 164 måneder
 

Re: iPhone 5 tappes for batteri

Innleggav Beth » man 18.01.2016 15:10

asolibakke skrev:Jeg sliter med batteriet på min iPhone 5. Batteriprosenten gå gradvis nedover, men trolig litt fortere enn den burde. Ofte når jeg har 20% igjen står det at jeg har brukt telefonen i 4 timer, noe jeg tror er feil.

Det største problemet er imidlertid at telefonen skrur seg av ved 15-20%. Prøver jeg å skru den på viser den symbolet om at jeg må koble til lader og at batteriet er tomt. Prøver jeg på nytt etter noen minutter skrur den seg fint på og viser 15%. Idag gikk den fra å være 18% før den skrudde seg av, til 30% når jeg fikk den på igjen.

What to do? kan ikke ha det slik. :-[



Sliter med det samme! Det er veldig irriterende når det er jobbtelefon! Dette skjer også når jeg bruker kamera MED blitz! Da skrur den seg av og viser tegn at jeg må lade.. Venter jeg 10 minutter skrur den seg på og har 30% batteri...
Har noen noe god forklaring?
medlem i 156 måneder
 

Re: iPhone 5 tappes for batteri

Innleggav ronnyo » man 18.01.2016 15:21

Se om telefonen er omfattet av dette problemet. Hadde samme på min iPhone 5 for snart et par år siden og fikk nytt batteri.

https://www.apple.com/no/support/iphone5-battery/
medlem i 182 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]