Knust iPhone 5

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Knust iPhone 5

Innleggav deleder » ons 25.09.2013 11:14

Klarte å knuse min iPhone 5 i dag etter det gikk i asfalten. Har hatt iPhone sammenhengende siden 2007, så det måtte skje en eller annen gang.

Den har et sviktende batteri så planen var å levere den inn til Elkjøp i løpet av uken. Å fikse skjerm der koster vel skjorta? I tillegg har jeg hørt at de nekter å reparere andre ting på telefonen hvis skjermen er knust.

Kan jo selvfølgelig fikse skjermen selv eller levere den inn til noen, men da ryker vel garantien? Gjeller det selv om man gjør det med originale deler?
medlem i 199 måneder
 

Re: Knust iPhone 5

Innleggav desibabu » ons 25.09.2013 12:06

Hei

Apple eller Elkjøp reparerer ikke telefoner, de bare bytter det ut med en swap enhet.
Swap enhetene er telefoner som er blitt levert tilbake til Apple pga feil, mangel eller skade og da bytter Apple ut alle slitte deler slik at den ser helt ny ut.
Det koster nok skjorta å få den reparert via Elkjøp, prisene ligger på ca 2790 så jeg ville anbefale å ringe direkte til Apple siden de fakturerer for 1690,-
medlem i 183 måneder
 

Re: Knust iPhone 5

Innleggav krokan » ons 25.09.2013 13:03

Noen som har funnet en offisiell prisliste på bytte av skjerm hos Apple?

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Knust iPhone 5

Innleggav desibabu » ons 25.09.2013 13:58

Her ligger den
Bare velg Norge fra drop Down og sjekk under pricing
http://support.apple.com/kb/index?page= ... uct=iphone
medlem i 183 måneder
 

Re: Knust iPhone 5

Innleggav deleder » ons 25.09.2013 15:51

Står at de ikke fikser batteri hvis iPhonen har andre skader. Det er jævlig irriterende siden batteri-problemet kom før iPhonen datt i bakken.

Var gjør jeg lurest i? selger den på finn som den er, eller fikser skjermen selv og selger den? Batteriet fungerer jo, selv om det kan kutte når den er under 20%. Jeg har allerede bestilt en 5S fra Finn.
medlem i 199 måneder
 

Re: Knust iPhone 5

Innleggav desibabu » ons 25.09.2013 15:58

Hvis du tenker på å få byttet din iphone mot en ny hos Apple for 2100kr så tar du bare kontakt med de da får du ny batteri på den nye telefonen apple sender deg.

Er ikke det aktuelt så er jo bare å bestille skjerm og batteri og sett av tiden for å bytte de ut. Du vil jo åpne iphone for å bytte skjerm så hvorfor ikke grave litt mer og bytte ut både batteri og skjerm, evt selge som den er så kjøpe en iphone 5S :-=
medlem i 183 måneder
 

Re: Knust iPhone 5

Innleggav deleder » ons 25.09.2013 16:04

Kanskje det er det lureste. Ser batteri koster $8. Det så i alle fall veldig lett ut å bytte. Noe værre med skjerm, men med Youtube bør jeg vel få til det og.

http://www.ebay.com/itm/Black-Front-Scr ... 35ca3aac17

Hva er dette for noe tull? Det kan da umulig stemme? Er det noe foretrukket sted å kjøpe delene, eller er det bare å kjøre på med billigste på eBay?
medlem i 199 måneder
 

Re: Knust iPhone 5

Innleggav turb0man » ons 25.09.2013 17:02

Det der er bare glasset, skal du kjøpe glass inkl.lcd så koster det litt over 1000 :-P

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Knust iPhone 5

Innleggav deleder » ons 25.09.2013 17:29

Ja, men er det ikke slik at glass og LCD sitter sammen? Glasset er knust på min telefon.
medlem i 199 måneder
 

Re: Knust iPhone 5

Innleggav smurfelurf » ons 25.09.2013 21:14

Prøv Dr Ipod. Han skifter glasset for deg, men det koster litt.

http://dripod.no/
medlem i 153 måneder
 

Re: Knust iPhone 5

Innleggav deleder » ons 25.09.2013 21:18

http://www.ebay.com/itm/LCD-Lens-Touch- ... 4d0fc1d657

Da frister det her litt mer. Ser ikke såå vanskelig ut. Kjipt å legge mye penger i reparasjon når man mister garantien uansett. Skal selge den, så vet ikke om det er noe salgstriks for å si det sånn.
medlem i 199 måneder
 

Re: Knust iPhone 5

Innleggav arildsd » tor 26.09.2013 11:15

Var jeg deg hadde jeg kjøpt noe med litt bedre kvalitet enn ebay, personlig kan jeg anbefale denne:

http://www.tvc-mall.com/details/iPhone- ... ck-I5-977/

Bytt selv, bruk en youtube guide! Anbefaler denne da han har veldig grundige guider og bra videokvalitet: http://www.youtube.com/watch?v=fe2m-niGX-U

iPhone 5 er veldig lett å bytte skjerm på kontra iphone 4 da det involverr mye mer skruing. Har selv gjort dette og det gikk ganske smertefritt ;) selg telefonen og bruk heller det at skjermen er ny som en bra salgsargument ;)

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Knust iPhone 5

Innleggav runbkk » tor 26.09.2013 21:58

desibabu skrev:Hei

Apple eller Elkjøp reparerer ikke telefoner, de bare bytter det ut med en swap enhet.
Swap enhetene er telefoner som er blitt levert tilbake til Apple pga feil, mangel eller skade og da bytter Apple ut alle slitte deler slik at den ser helt ny ut.
Det koster nok skjorta å få den reparert via Elkjøp, prisene ligger på ca 2790 så jeg ville anbefale å ringe direkte til Apple siden de fakturerer for 1690,-


Egen erfaring med swap enhet fra Apple. Det koster 2895kr (16Gvers) å få bytte til swap uansett skader på tlf!! Men jeg gjør det via eplehuset da. Tror ikke man vil få noe billigere via direkte kontakt med apple heller. Hvis noen har i5 vil det bli vanskelig siden apple tar tatt disse fra salg. Man vil neppe få bytte til i5s. Må nok reparere eller selger den.
medlem i 138 måneder
 

Re: Knust iPhone 5

Innleggav stigzy » tor 26.09.2013 22:25

Hvis du har planer om å skifte selv, så husk å ta ut batteriet før du kobler skjermen helt av! Driver å fikser iPhoner daglig, så har god erfaring med å skifter skjermer. Og hvis du ikke har skrudd på en iPhone 5 før, så kommer du nok til å bruke en del tid selv om det er noen få skruer som skal ut.

Og for all del ikke bruk eBay til å kjøpe skjerm, bruk tvc-mall.com som blir beskrevet i denne tråden. Skal mye til for å få en brukbar skjerm på eBay.

Lykke til med fiksingen!

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Knust iPhone 5

Innleggav deleder » fre 27.09.2013 15:22

Ok, da sløyfer jeg eBay. Kanskje greit å bestille batteriet fra TVC-Mall også. Er de rause på hva de skriver på pakken? Hadde vært ganske greit å sluppet unna den forbaskede toll/momsen.
medlem i 199 måneder
 

Neste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]