Gjenopprette eller sette opp som ny?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Gjenopprette eller sette opp som ny?

Innleggav Tygen » søn 28.10.2012 23:22

Hei,

Jeg har i dag iPhone 4 med iOS 5.1.1 som skal byttes ut med iPhone 5 og iOS 6. I den forbindelse har jeg to spørsmål:

1. Tidligere ble man gjerne anbefalt å sette opp iPhone som ny telefon ved oppgradering for å unngå å dra med seg småbugs. Bør jeg sette opp som ny telefon eller har man ingenting å tape på å gjenopprette fra sikkerhetskopi?

2. Dersom jeg ender opp med å gjenopprette fra sikkerhetskopi - har det noen betydning for hva som blir overført om man velger iCloud eller iTunes? Hva anbefales?
medlem i 197 måneder
 

Re: Gjenopprette eller sette opp som ny?

Innleggav paaland » man 29.10.2012 9:22

1. Om du har kontakter etc syncet med Exchange, Google etc. så ville jeg vurdert å sette opp som ny. Da er du garantert ikke å dra med "gammelt graps". Har du ikke det vil du måtte få inn kontakter, meldinger etc på annet vis selv.

2. Du må gjenopprette fra der du tar backup. Enten har du satt opp backup mot iCloud eller så har du satt opp backup mot iTunes (du kan ikke ha begge på en gang). Ta en ny backup først og gjenopprett så med den metoden du tok backup med. Backupen inneholder det samme uansett. Kontakter, meldinger, innstillinger og oppsett etc. er med, mens apps og data som apps har lastet ned (kart etc) er ikke med. Apps du hadde lastes automatisk ned fra PC via itunes eller appstore etterpå. Det tar sannsynligvis noe kortere tid å gjøre gjenoppretting via iTunes.

Brukerens avatar
medlem i 173 måneder
 

Re: Gjenopprette eller sette opp som ny?

Innleggav thfroysa » ons 04.11.2015 19:44

Hvordan gjør folk dette i dag ?

Er det å sette opp som ny som gjelder ?

Kan tenke meg å ha med SMS. Fører de med seg noe gammelt rusk om man bruker icopybot feks ?

Hva gjør folk ?:)

Bilder, kontakter osv er ikke så nøye. Bildene har jeg kopi av og har exchange-konto til kontakter og kalender osv...
medlem i 192 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]