Overflytting fra iphone 4 til iphone 5

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Overflytting fra iphone 4 til iphone 5

Innleggav chrrish » ons 17.10.2012 14:44

Hei!

Jeg skal kjøpe iphone 5 nå, og lurer på hvordan jeg får overflyttet alt?

Jeg har nå sikkerhetskopi med icloud, Er det da bare å koble til den icloud kontoen på min nye iphone 5? så kommer apps, bilder, meldinger, kontakter, etc?

Har ikke synkronisert iphone med itunes på år og dag.
medlem i 198 måneder
 

Re: Overflytting fra iphone 4 til iphone 5

Innleggav Wavelength » ons 17.10.2012 14:53

Ja, da skal alt det du nevner bli flyttet over.

Du får valget første gangen du starter opp den nye iPhonen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Overflytting fra iphone 4 til iphone 5

Innleggav arildsd » ons 17.10.2012 15:58

"As simple as it gets" ;D

Brukerens avatar
medlem i 153 måneder
 

Re: Overflytting fra iphone 4 til iphone 5

Innleggav chrrish » ons 17.10.2012 16:10

Ja virke jo før godt til og være sant! :P

Så idag er du helt uavhengig av itunes da eller?
medlem i 198 måneder
 

Re: Overflytting fra iphone 4 til iphone 5

Innleggav Wavelength » tor 18.10.2012 8:06

I Norge er du avhengig av iTunes om du skal overføre musikk.
iTunes Match (som gjør at du ikke trenger det) har ikke kommet til Norge enda.

Ellers så er det ikke mye du trenger det til nei.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Overflytting fra iphone 4 til iphone 5

Innleggav chrrish » tor 18.10.2012 8:28

Ikke når æ skal starte den for første gang heller?

Bruke spotify så nei :)
medlem i 198 måneder
 

Re: Overflytting fra iphone 4 til iphone 5

Innleggav Svupp » tor 18.10.2012 13:48

om jeg skal benytte meg av denne metoden når jeg en gang får min iphone 5, blir program-data med over til neste telefon, slik at spillene og annet fortsetter der jeg var på min forrige telefon? har jo ikke lyst å begynne på nytt :-)
medlem i 150 måneder
 

Re: Overflytting fra iphone 4 til iphone 5

Innleggav Wavelength » tor 18.10.2012 14:26

Ja

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Overflytting fra iphone 4 til iphone 5

Innleggav Svupp » søn 21.10.2012 13:09

Jeg bare lurer på hva er best metode å bruke til å flytte data fra en telefon til en annen. Altså via icloud eller via itunes? Jeg vil tro itunes går raskere dersom man har en del data, men får icloud med seg absolutt alt over??
medlem i 150 måneder
 

Re: Overflytting fra iphone 4 til iphone 5

Innleggav noggen » tir 05.01.2016 17:48

Hei,

bumper bare denne tråden opp igjen. Beklager om det er feil forum-policy.

Det har seg sånn at jeg skal sende inn min iPhone 5s til service, og må derfor ta i bruk min gamle iPhone 4 igjen.

Jeg har sikkerhetskopiert 5s til iCloud. Nå har jeg startet iPhone 4 og den spør meg nå om å connecte til iCloud og sikkerhetskopiering.

Vil all informasjon jeg har sikkerhetskopiert fra min 5s forsvinne? Det jeg skulle ønske var at iPhone4 ville hente alle kontakter, mail, programmer, osv fra 5s til 4. Er det mulig?
Livredd for å sikkerhetskopiere i tilfelle ting skal forsvinne.
medlem i 179 måneder
 

Re: Overflytting fra iphone 4 til iphone 5

Innleggav ddybing » tir 05.01.2016 22:47

Svupp:
Selv synes jeg det raskt blir mye krøll med synkronisering til iTunes. Telefonen kan plutselig endre navn, man må autorisere datamaskinen for å overføre kjøp. Og når disse kjøpene først er overført, så er det de gamle appene som medfølger under gjenopprettingen. Under iCloud-sikkerhetskopiering, mener jeg at nyeste versjon lastes ned.

noggen:
I din iCloud-konto medfølger det 5GB gratis lagringskapasitet til programdata og sikkerhetskopier. Så lenge begge sikkerhetskopiene, sammenlagt, ikke overskrider 5GB, så går dette fint. Dersom sikkerhetskopiene er for store, bør du vurdere å ta en sikkerhetskopi til iTunes istedet, eller investere i en oppgradering av din iCloud-lagringskapasitet. Priser og instruksjoner finner du på samme plass i Innstillinger som der sikkerhetskopieringen utføres.

Så lenge begge telefonene er på samme iOS-versjon, eller telefonen du skal gjenopprette til har en høyere versjon enn den andre, så går det fint å gjenopprette til 4S fra en sikkerhetskopi gjort på en nyere iPhone.

Om du benytter en iCloud-sikkerhetskopi vil all data på den gamle enheten følge over, både bakgrunnsbilde, bilder, ringelyd - ja, til og med programmene fra multitask-menyen vil komme over og fremdeles være slik du forlot dem på den gamle telefonen.
Håper dette var til hjelp :)

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Overflytting fra iphone 4 til iphone 5

Innleggav ronnyo » ons 06.01.2016 9:29

Du skriver at du har en iPhone 4. Denne kom vel ikke høyere enn 7.1.2 versjon så vidt jeg husker. Da kan den ikke bruke backup'n fra din 5s så lenge den er på en nyere ios versjon. Men om du har alle kontakter, kalender osv i iCloud så skal den få tak i det gjennom iCloud sync.
medlem i 181 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron