iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav TheRealChristoffer » tor 31.01.2013 18:46

Jeg fikk også hevet kjøpet:)

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Sonick » tor 31.01.2013 21:19

Har samme problem. Det har også en kollega.
medlem i 185 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav tustehøna » man 04.02.2013 22:47

Etter siste oppdateringa så er robotlyden der selv med 3G avslått :( Ikke alltid, men ofte.

Så lenge jeg har 3G dekning er lydkvaliteten god, enten jeg har 3G på eller ikke, men her hjemme kan den nesten ikke brukes...

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav oysteinhermansen » tir 05.02.2013 9:57

Kan være jeg leser tråden feil, men er det mange som fortsatt har problem med lyden selv etter oppgradering til IOS v6.1 ?

I følge andre kilder (http://www.iphone5callquality.com) så skal problemet være rettet i v6.1 Er det feil ?

/Øystein
medlem i 177 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav TheRealChristoffer » tir 05.02.2013 10:11

Det er feil ja. Fikset ikke feilen

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav oysteinhermansen » tir 05.02.2013 10:23

Takk.

Er feil tilstede hos alle leverandører (NetCom, Telenor, Tele2, etc.) ? Leste på et forum i USA at feilen kanskje var releatert til HD-Voice funksjonalitet. Det kan jo også forklare at feilen er borte hvis man slår av 3G.

I Norge er det jo foreløpig bare Telenor som tilbyr HD-Voice (selv om den ikke offisielt er aktiv enda).

/Øystein
medlem i 177 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav TheRealChristoffer » tor 07.02.2013 15:20

supert. fikk telefon nå der de sa det blir vanskelig å gi pengene tilbake pga mangel på source code i norge ellerno. så får ny salgspakke og hvis den tuller også får jeg pengene igjen når de får ordnet i retur tullet sitt. håper på det beste nå!

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav lagard » fre 08.02.2013 20:08

Jeg har ikke hatt feil siden nyoppdateringen. var veldig plaget tidligere

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav kasmir » ons 20.02.2013 11:05

Jeg ble på ett tidspunkt lovet pengene tilbake, men ble deretter kontaktet av en høyere i næringskjeden som sa at dette ikke nødvendigvis ville være så lett (mer enn 30 dager etter kjøp). Da er vel alternativet å få swap-enheter inntil det virker, eller at 3 forsøk er brukt opp.

Har forresten ikke bare problemer med robotstemme, men også at folk som prøver å nå meg får beskjed om at jeg ikke er tilgjengelig. Dette er i kontorlokaler med normale forhold og store vinduer der ingen andre har problemer. Også tilfeller der dekningen går spontant i null/blanker ut for å komme tilbake etter noen sekunder.

Lei nå...
medlem i 175 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav oysteinhermansen » tor 21.02.2013 9:12

Har forresten ikke bare problemer med robotstemme, men også at folk som prøver å nå meg får beskjed om at jeg ikke er tilgjengelig. Dette er i kontorlokaler med normale forhold og store vinduer der ingen andre har problemer. Også tilfeller der dekningen går spontant i null/blanker ut for å komme tilbake etter noen sekunder.


Har du OneCall, Network Norway, MyCall eller Tele2 ? Et abonnement som bruker Mobile Norway sitt nett ? I så fall kan dette oppstå dersom du er et sted og mobilen veksler mellom Mobile Norway (hovednettet) og roaming partner (Telenor eller NetCom).

Hvis det plutselig begynte med det, kan det være at noen av teleoperatørene har endret på dekning og antenner i området.

/Øystein
medlem i 177 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Sigg » fre 22.02.2013 13:09

En oppdatering.

Den nye telefonen, min fjerde, virker å ha god lyd. Ofte også svært god lyd :-) Har ikke erfart symptomet med at lav lyd blir fjernet helt, heller ikke ullen lyd. Robotstemme og kuttingen av lyden (som ved dårlig signal) får jeg av og til, men på langt nær så konstant som tidligere. Nå er de fleste samtaler tydelige og mulige å forstå. Endelig.

Eneste problemet er at + volumknappen også på denne telefonen senker lyden hvis en trykker den inn litt skjevt. Men det er til å leve med.

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Skåra » lør 02.03.2013 14:26

Jeg fikk endelg orden på det etter 3 ubrukelige iPhone 5 og forskjellige sim-kort, alle var mer eller mindre like dårlige, hadde iPhone 5 fra slutten av november til midten av februar så fikk prøvd opptil flere IOS versjoner uten forskjell.

Nå fungerer det endelig som det skal, har ikke hatt et eneste problem med den siste, løsningen på problemt var å gå tilbake til 4S! 8-)
Den gamle 4S en jeg hadde ble plutselig låseknappen slakk, så jeg sendte den inn imens jeg slet med femmerene og fikk en ny 4s. Så jeg hadde egentlig bare en ubrukelig lånetelefon imens jeg ventet på den nye 4sen ;)

Men seniorene eller hva de kaltes på appel support påstod at problemet med dårlig lyd bare var i norge(noe jeg vet ikke stemmer), men de innrømmet det ivertfall tilslutt, de første gangene jeg snakket med de var det helt ukjent for de...
De sa også at de hadde sluttet å gi ut nye telefoner, å heller tilbyr pengene tilbake...

Det siste jeg fikk vite var at de mente det var et softwareproblem.


Så jeg koser meg heller med den tunge lille klumpen av en 4S mens jeg i spenning venter å ser hva den neste iPhonen blir...
medlem i 149 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav dj john » lør 02.03.2013 18:55

Ja det med lydproblem selv i utlandet stemmer nok det..så på paranormal activity 4 det hun jenta sliter med å hør typen i tlf,så spør hu om han ringer fra Iphone sin!!der hører du tydlig hakkete robot stemme akurat som jeg opplever det :-D
medlem i 137 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav ronnyo » søn 03.03.2013 13:51

Det må være store variasjoner på iPhone 5. Jeg fikk min første i slutten av oktober og den hadde upåklagelig lyd både på vanlig gsm og på 3G. Jeg har NetCom. Var også i England, Sverige og Danmark og hadde også der utmerket lydkvalitet. Fikk en ny iPhone5 i begynnelsen av Januar pga en dårlig knapp og den er også helt upåklagelig. Har en iPhone4 også og jeg synes samtalekvaliteten på den er dårligere enn på min 5. Far har også en 5 på NetCom og har ikke opplevd noe problem med lyd så langt. Også kjøpt i okt 2012.

Veldig synd at flere opplever så mye trøbbel med samtalekvaliteten og man kan jo begynne å lure om det er HW eller SW relatert? Ser noen påstår det er algoritmen som filtrerer bort bakgrunnsstøy som kan være problemet men da burde etter mitt syn alle iPhone5 ha samme symptomer.
medlem i 181 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav dj john » søn 03.03.2013 14:56

Jeg hadde chess fram til 15 januar 2013 med ingen problemer med sammtale kvalitet før jeg bytta til Telenor,det var da min Iphone 5 begynte med robot stemme og dårlig sammtalekvalitet..merklig siden den ikke hadde dette når jeg brukte chess??Nå bytter jeg tilbake til chess :-)
medlem i 137 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron