iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Svupp » tor 01.11.2012 11:30

vil det si at feilen er på nesten hver samtale, sånn at man ikke er i tvil om at man har en telefon med den feilen?
Har ikke hatt så mange samtaler enda (kanskje 15-20 den uka jeg har hatt den), men har heller enda ikke hørt noe dårlig lyd. Så da er vel min telefon ok, eller kom dette etter en stunds bruk?

Som sagt, hadde dette på et par samtaler til en person da jeg hadde min 4s, men trodde det var hennes det var noe galt med.
medlem i 150 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav dj john » tor 01.11.2012 15:20

Jeg også er jo litt redd for at den plutselig ska begyne å hakke og få robotstemme igjen :-/ men som sagt har min fungert kjempe fint til nå etter *18#!!men den er jo forsatt helt ny så må nokk ha den i noen mnd før jeg kan si om min er friskemeldt 100% :-) men må jo si at jeg ble litt skuffa nå du får en ny tlf til 6000kr som hakker når du ringer for første gang med den da.
medlem i 137 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav tarild » tor 01.11.2012 15:33

Sliter med noe hakking i enkelte samtaler, har prøvd med full restore og nullstill av nettverksinnstillinger.

Bruker onecall med nanokort klippet fra microsim.
*18# gir meg bare denne feilmmeldingen:
Bilde
Skal bestille nanosim og se om ting blir bedre, men har ikke helt trua.
medlem i 198 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav dj john » tor 01.11.2012 23:19

Det fikk jeg ikke opp første gang men den stod å jobbet til tall valget kom frem igjen..men andre gang fikk jeg det ikke til.Men det fungerte som sagt på min forløpig :-)
medlem i 137 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav skvoshi » man 05.11.2012 23:01

Noen som opplever noen endring på dette problemet etter å ha oppdatert til iOS 6.0.1? Jeg merket dette veldig mye tidligere, men etter oppdateringen virker det som det er borte. Har ikke ringt så veldig mye etter dette, men har ikke merket noen problemer med lydkvaliteten - ennå!

*** Oppdatering ***
Glem det, der var det igjen gitt... :-(
medlem i 195 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav kleffa » tir 06.11.2012 0:13

kleffa skrev:Det er i alle fall som natt og dag på min telefon. Da jeg sendte inn min og fikk ny er problemet helt borte.
Jeg har full 3g dekning her jeg bor, så det hadde ingen ting med saken og gjøre.
(Da konkluderer jeg med at det er en HW feil)

JEG er i alle fall glad jeg sendte inn min iPhone 5 og fikk byttet den.

Ting skal virke....basta. :bitchin:


Som sagt tidligere....

Brukerens avatar
medlem i 165 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav skvoshi » tir 06.11.2012 12:23

Der er jeg helt enig, derfor sendes replacement telefon i retur og ny sendes til meg med express pak, igjen... så får vi se! <_<
medlem i 195 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Brosmekongen » tir 06.11.2012 16:23

Samme dritten med min iPhone 5. Kjenne meg igjen i alt dokker skriv ovenfor her. Elendig lyd på de fleste samtalene.
medlem i 136 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav o2plus » tir 06.11.2012 23:57

Min tlf bryter samtalen rett som det er. Optimus prime svarer i andre enden. Kan umulig være en hw feil. Venter litt og ser om det kommer en sw oppdatering som fikser problemet. Dette må jo være et kjent problem og en fix finnes sikkert alt.
medlem i 138 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav Lykkel » ons 07.11.2012 23:22

Min er det også robotstemme aktig, må si jeg er veldig fornøyd bortsett fra samtalene, men veldig skuffende at man ikke kan snakke i en telefon til over 6000! Dette er min første Iphone ,og kan ikke si jeg er veldig overbevist enda.

Kommer også opp anropsfeil på skjermen når jeg snakker i de ørepluggene vi fikk med.

Men over til spørsmålet mitt, best å ringe apple for å få de til å gå gjennom den, eller vente å se om det skjer noe , i og med at det er så mange som har samme feil? Hva anbefaler dere?
medlem i 137 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav o2plus » ons 07.11.2012 23:34

Dette er garantert en feil Apple kjenner godt til, og da er det to muligheter. Hardware eller software bug. Jeg holder en knapp på det siste og forholder meg derfor rolig.
medlem i 138 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav pathduck » ons 14.11.2012 22:01

Har samme problem selv. Dårlig samtale kvalitet, robot/transformer aktig stemme. Stemmer som forsvinner i korte øyeblikk/hakkete, noe jeg tror er støy kanselleringen sin skyld. Har prøvd forskjellige sim kort og tatt full restore uten at noe hjalp.

Har forøvrig Onecall, telefon er satt opp på å bare bruke telenor. Samme problem når han står på auto.

Jeg hadde ikke 4S så jeg så for meg at iphone 5 skulle holde på samtalene ved bytting av mobilmast på grunn av den dobble chippen men detter fortsatt ut. Det skjer på de samme plassene hver gang, midt i en samtale så får jeg dårlig dekning å så detter samtalen ut, så får jeg feilmelding om at mobildekning mangler. 2 sekund senere så har jeg full dekning. Trodde faktisk vi var forbi dette problemet når den ye chippen i 4s kom med tydligvis ikke.

Jeg har nå bestillt meg Nexus 4 og må tvinge meg selv til det for å overbevise meg om at det er riktig valg. Apple skal liksom bare funke, noe det ikke gjør. Ikke misforstå her for jeg er Apple fan deluxe og har hatt omtrent alle modellene siden den første, men nå er tiden kommet for å prøve noe nytt.

Leser på apple.com sitt support forum at dette er et velkjent problem men rammer ikke mange så derfor har det ikke kommet en offisiell uttalelse

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav rga113 » man 26.11.2012 2:43

Har nettopp fått iphone 5. Bor i en blokk sentralt i Oslo sentrum, aldri opplevd dårlig dekning på mine tidligere mobiler som. Nokia, sonim iphone 3g etc. Men med denne nye telefonen er det værre, samtalen hakker som et helvete og det er umulig å føre en samtale(jeg hører ikke den jeg snakker med) og når jeg har fra 2 streker burde jo det holde. Prøvd å lime meg inntil vinduet uten at dette hjelper. Prøvde så med min sonim og da var det ikke noe problem ei heller med den gamle 3g. Jeg bruker Onecall og da har jeg dårlig dekning på iphone 5 hjemme, men på da gamle telefonene har jeg bra dekning. Det som er enda mer merkelig er at når det viser telenor på displayet har jeg mye bedre dekning enn når den viser onecall logoen, sist jeg sjekket så skal onecall bruke samme nett.

Er jo pokker ikke noe vits med en telefon en ikke kan snakke i... Kjenner jeg blir mektig irritert når en betaler så mye for en telefon. Og så er det så dårlig samtalekvalitet. Nå kan jeg faktisk ikke ringe om jeg er litt inne i leiligheten. Da er det for dårlig dekning.
Bruker tvilling sim på sonimen og den virker i hele leiligheten.

Apple skuffer skikkelig.

Har postet samme meld i en annen post her og
medlem i 136 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav tore.m » man 26.11.2012 10:41

Har akkurat det samme problemet som dere beskriver, har nå ringt apple og forklart og de sa at de skulle ta den inn på reprasjon i morgen.
medlem i 165 måneder
 

Re: iPhone 5 - dårlig lydkvalitet på samtaler

Innleggav rga113 » tir 27.11.2012 0:32

Leste på forumet her at en hadde prøvd å slå av 3g, nettopp gjort dette selv og samtalen hadde ypperlig kvalitet. Riktig nok måtte jeg slå av og på telefonen for den fant ikke nett når jeg slo av 3g. Virker som et software problem når den bytter mellom dårlig 3g dekning og edge.
medlem i 136 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]