Byttbart batteri iPhone (5)?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Byttbart batteri iPhone (5)?

Innleggav nosey » ons 26.09.2012 20:53

Hei

Har hørt at batteriet i en iPhone varer i ca. 2-3 år, stemmer det? og så lurer jeg på om det går an å bytte batteri på iPhone, eller hvertfall iPhone 5 da? :)

Takker for svar! :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Byttbart batteri iPhone (5)?

Innleggav Wavelength » ons 26.09.2012 22:17

Nei, ikke uten å bryte garantien.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Byttbart batteri iPhone (5)?

Innleggav nosey » ons 26.09.2012 22:22

hvis jeg skal bytte batteri så gjør jeg det selvfølgelig ikke selv, kan Eplehuset gjøre dette, eller må de sende den inn til Apple? noen som evt, hva det vil koste (for nytt batteri hvis ikke det er gratis da siden man kjøpte den på eplehuset( + for jobben selvfølgelig).

det jeg mente var om det var fysisk mulig (skjønner jo at Apple helt sikkert uansett kunne fått til det) å åpne den, altså om det var lett å åpne den og bytte batteri, eller om iPhonen er laget i ett slik at man må "ødelegge" den for å få gjort det, men det er altså mulig da skjønner jeg! :)

noen som kan svare på spm øverst i innelgget her? :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Byttbart batteri iPhone (5)?

Innleggav Wavelength » ons 26.09.2012 22:27

En telefon blir normalt sett byttet ut minst annenhvert år. Det jeg kan si er at min iPhone 2G (USA) fra 2008 fortsatt holder greit på batteriet.

Når det gjelder bytte: Eplehuset bytter ikke batteriet med hele telefonen (swap-enhet). Det gjør de med alle typer reparasjoner (omtrent). Det er nok så dyrt at det ikke lønner seg etter 2-3 år.

Jeg ville ikke tenkt noe spesielt på dette. Er vytterst sjelden noen gidder å bytte batteri på en telefon som 2-3 år. Da kjøper du ny.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Byttbart batteri iPhone (5)?

Innleggav nosey » ons 26.09.2012 23:11

ja sant det, kommer nok til å kjøpe ny iPhone etter 2-4 år. og batteriet blir vel ikke helt tomt etter 2-3 år? det blir vel bare redusert til 80% kapasitet eller noe?

Eplehuset bytter ikke batteriet med hele telefonen (swap-enhet). Det gjør de med alle typer reparasjoner (omtrent).
Skjønte ikke helt hva du mente med bytter ikke "med hele telefonen (swap-enhet) og det med reparasjoner. kan du prlve å formulere det p en annen måte? :D

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Byttbart batteri iPhone (5)?

Innleggav Wavelength » ons 26.09.2012 23:23

MEN hele telefonen.

Apple gir deg en reparert (så god som ny) telefon tilbake. Men du får ikke samme som du leverte inn. Dette kalles en swap-enhet.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Byttbart batteri iPhone (5)?

Innleggav nosey » ons 26.09.2012 23:28

okei da skjønner jeg! :) takk! vet du ca. pris på å få ny (brukt, men reparaert) tlf (isteden for at de bytter batteri)?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Byttbart batteri iPhone (5)?

Innleggav Wavelength » ons 26.09.2012 23:33

Prisen for bytte ved knust skjerm er ca 2000,- (sånn ca).
Regner med at det blir det samme.

Men ikke bekymre deg for det. Batteriet skal holde i mange år. Husk at du også har reklamasjonsrett og garanti på telefonen (ikke spør, men søk det opp).

Du må slutte å bekymre deg så mye. Spesielt før du i det hele tatt har fått produktet. Mye av det du spør om finner du ut med en gang du får telefonen. :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Byttbart batteri iPhone (5)?

Innleggav nosey » ons 26.09.2012 23:38

okei, ja det gjør jeg nok! beklager, men jeg er bare sånn, haha :) takker for hjelpen!

et annet spm: nå er det jo klart at Apple Store Norge åpner på apple.no på fredag, men vet du om det blir 00:01 eller på morgenen, kl. 09:00 (som noen tippet det ble forrige fredag da det ikke ble)? eller må vi bare sitte oppe natt til fredag og følge med?

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Byttbart batteri iPhone (5)?

Innleggav Wavelength » ons 26.09.2012 23:42

Ingen som vet. Hadde jeg vært deg hadde jeg fulgt med ved midtnatt og evt på morgenen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 177 måneder
 

Re: Byttbart batteri iPhone (5)?

Innleggav nosey » ons 26.09.2012 23:43

da gjør jeg det! :D blir spennende, men håper det blir natt til fredag :D, siden jeg er på skolen om morgenen... :(

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Byttbart batteri iPhone (5)?

Innleggav Helgenen2 » tor 27.09.2012 9:49

nosey skrev:Har hørt at batteriet i en iPhone varer i ca. 2-3 år, stemmer det?

nope. etter 1000 ladesykler er kapasiteten 80%. dersom du feks i gjennomsnitt bruker litt over 50% av kapasiteten per dag, klarer du 182 cycler per år, dvs 5.5 år før batteriet er på 80%. da har du hatt lyst til å bytte telefon lenge....
medlem i 167 måneder
 

Re: Byttbart batteri iPhone (5)?

Innleggav nosey » tor 27.09.2012 15:39

takk Helgenen2. ja har det nok kommet nye fete iPhones! blir nok ny før den tid ja! :)

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 

Re: Byttbart batteri iPhone (5)?

Innleggav Aleeeeex89 » man 30.11.2015 23:38

Litt gammel tråd.
Men om du skal bytte batteri, kan du finne det her: http://www.smartegadgets.no/products/ip ... i-1440-mah

Ligger en video til hvordan du skifter det der og :)
medlem i 126 måneder
 

Re: Byttbart batteri iPhone (5)?

Innleggav nosey » tir 01.12.2015 0:55

Hehe, takk skal du ha. Artig at du tok opp denne gamle tråden, setter pris på hjelpsomheten.
Det har skjedd mye siden sist da jeg bekymret meg for alt mulig og hadde tusen spørsmål. Nå driver jeg med reparasjon av iPhone som ENK og har etter hvert ganske mye erfaring med Apple-produkter, hovedsakelig iPhone da. Nå er det jeg som sitter og humrer for meg selv når jeg får alle mulige, det jeg NÅ anser som dumme, spørsmål i forbindelse med reparasjon.
Det ble forøvrig ikke behov for bytte av batteri på min første iPhone (5), mens den var i bruk. Har byttet batteri på den nå, da jeg bruker den som jobbtelefon. Kjøpte iPhone 6 og nå 6s ved lansering, så ingen fare for at batteriet blir utslitt :-)

Ellers blir det lenge mellom hver gang jeg er innom forumet. Den første tiden bodde jeg jo nærmest her inne. Har ikke tid til det nå. Kjekt med e-post-varsling på tråder jeg har vært aktiv i da. Leser også av og til sakene på forsiden. Mange flinke og hjelpsomme folk her inne.

Brukerens avatar
medlem i 139 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]