Dårlig batteri på iPhone 4S

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav YBD » man 14.11.2011 0:01

ANdersBB skrev:Hvordan skjekker jeg hvilke programmet som går i bakgrunnen på telefonen?


Dobbeltklikk på Home-knappen
medlem i 208 måneder
 

Re: Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav ANdersBB » man 14.11.2011 0:37

Kan du prøve å svare litt bedre? Når jeg gjør det dukker alle appene på telefonen opp.... Men hvordan lukker jeg åpne apper?
medlem i 207 måneder
 

Re: Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav Wavelength » man 14.11.2011 0:39

Hold inne på ett av programmene (som når du skal slette). Da får du opp et stopp-tegn som du kan trykke på.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav korndog » man 14.11.2011 8:21

Jeg fikk klar forbedring av å skru av tidssonesøk og det som ble nevnt. Nå har jeg hatt tlf i 18t standby og brukt den i 3,5t og har 50% igjen. Da har jeg push aktivert, wifi på, iCloud på.

Men dere som sliter, har dere problemer med at det er varierende dekning på 3G og Edge? Dersom det er dårlig 3G dekning så sluker dette mye batteri da tlf søker etter dekning hele tiden.

Dette med å kunne skru av og på 3G er noe utviklerne burde klage inn slik at dette kanskje kan bli mulig ved neste oppdatering.
medlem i 175 måneder
 

Re: Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav hmyrer » man 14.11.2011 9:13

Da har jeg gjennopprettet telefonen x-antall ganger, noen ganger som ny, for så å legge inn telefonlista osv. I går la jeg den inn som totalt ny telefon, uten noe som helst info fra mine gammle Iphoner, og det hjalp, litt..... Ladet den til full styrke til kl 0200, og dro ca. kl 0730, da var den på 80%, det er bedre enn tidligere, men langt fra bra nok!!
Er det andre enn meg som opplever at telefonen blir grusomt varm når den lades??
Jeg trur denne stakkars hvite lille 4S en min, skal kastes tilbake til Apple, for nå er jeg forbannade lei!
medlem i 172 måneder
 

Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav korndog » man 14.11.2011 9:20

Har hvit 16gb og den blir ikke varm ved lading.
medlem i 175 måneder
 

Re: Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav Moonrise » man 14.11.2011 10:39

Jeg oppdaget en ny ting i dag. Jeg satte min iphone 4s til lading i går kveld. Når jeg sto opp idag så var mobilen ladet opp til 89% mens laderen sto i????? Det skjønte jeg ikke.

En annen ting jeg oppdaget var at når jeg åpner batteri doctor appen så viser telefonen plutselig mindre batteriprosent enn når jeg har appen lukket...Noen som har merket det??? Andre ganger viser den mer batteriprosent med appen åpen...og plutselig mindre batteri åpner man lukker appen...

Generelt sett dårlig batteri på nye iphonen.

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav marvil » man 14.11.2011 11:17

Hmm, etter å ha vært med siden os1.0.1 og oppdateringene fra iPhone2G, så har faktisk batteritiden og wifi-dekningen vært klaget på ved hver modelloppdatering...
Kan det være for at det ikke er noe annet å klage på...
Det vi vet er: batteriet er ikke på topp før etter 8-10 ladinger, vi fikler mye mer med den nyinnkjøpte, vi forlanger mer hardware som går på bekostning av batteristørrelsen i phonen. Nå vet jeg ikke hvor stort batteriet er i S'n ennå, men har ikke hørt de har gått noe ned på effekten kontra 4'ern. Har begge kjørende på os5.0, og kan ikke se noe stor forskjell på standby-tid...
Hva er egentlig forskjellen på en 4'er og en 4s som går på os5.0 i forhold til strømforbruk?
Siri, dobbel prosessor som er klokket ned til 800mhz, og doble gsm-antenner som egentlig burde få batteriforbruket ned. Tenker nok problemene er borte om en måneds tid, som det har vært med alle de foregående modellene...

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav TurboNils » man 14.11.2011 11:31

Moonrise skrev:Generelt sett dårlig batteri på nye iphonen.


Men mindre jeg har fått et annet batteri enn deg, tror jeg det må være noe i innstillingene som gjør at folk opplever dårlig batteritid.

Mitt batteri står nå på 42 %. Tid siden siste fulllading er 2 dager og 10 timer (har ikke vært på lading i mellomtiden). Skal dog sies at jeg har gått i eksamensdvale og bruker mobilen mindre enn vanlig, men har likevell hatt endel lengre telefonsamtaler.

Jeg har:
- skrudd av blåtann.
- skrudd av push, og har heller hent hver 30. minutt.
- stedtjenester er på, men har slått av alt under systemtjenester, untatt kompasskalibrering og mobilnettverkssøk.
- lysstyrken er litt under halvveis og på auto.
- automatisk tidssone er slått av.
medlem i 195 måneder
 

Re: Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav iPodrør » man 14.11.2011 12:11

Moonrise skrev:Jeg oppdaget en ny ting i dag. Jeg satte min iphone 4s til lading i går kveld. Når jeg sto opp idag så var mobilen ladet opp til 89% mens laderen sto i????? Det skjønte jeg ikke.

En annen ting jeg oppdaget var at når jeg åpner batteri doctor appen så viser telefonen plutselig mindre batteriprosent enn når jeg har appen lukket...Noen som har merket det??? Andre ganger viser den mer batteriprosent med appen åpen...og plutselig mindre batteri åpner man lukker appen...

Generelt sett dårlig batteri på nye iphonen.


Når det gjelder "Battery Doctor" så skjer det samme med meg.
Opplever ellers rimelig dårlig batteritid, selv etter 5.0.1. Har satt opp telefonen som ny før oppdateringen kom ut, så ingen av delene har hjulpet nevneverdig. Har gjort de tiltak som er anbefalt, og det virker som om enkelte brukere her har mye bedre batteriytelse samtidig som de har flere batterikrevende oppgaver aktive (push, wifi, osv.)
medlem i 193 måneder
 

Re: Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav hmyrer » man 14.11.2011 12:16

Nå begynner 4S en min virkelig å bli en komipris i seg selv, ikke nok med at batteriet er pr. Dags dato, noe av det dårligste jeg har hatt ( 4de iphone, en 2G, og 2 3gser). Men tenkte å ringe apple support, både fordi ipod nano 6gen, og min kjære hvite 4S har et stort batteriproblem, men nå vil den bare ringe med høytaleren på!!! Setter opp en samtale, og pluttselig så går høytaler ikonet på, skrur av den, men alikevell finner den ut at nei høytaleren er perfekt å ha på... Hadde en samtale påmsøndagen, da høytaleren skrudde seg plutselig på for så av igjen, tenkte ikke noe mere på det før i dag. Trur SIRI, har utviklet seg til en meget smart A.I, og gjør seg klar til å ta over verden! Terminator filmene bommet med en ting, er ikke Skynett, men SIRI som tar over verden! :-D
medlem i 172 måneder
 

Re: Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav octobersound » man 14.11.2011 12:44

Til de som lurer...

Det går ann å skru av 3G på iPhone 4s :) Og det sparte min mye strøm i alle fall... etter å ha skrudd av wifi, 3G, automatisk klokke og stedstjenester, så gikk min fra 74% til 71% i løpet av natten på standby :) og ikke 20% som natten før...

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav Svupp » man 14.11.2011 12:59

Kan du fortelle hvordan du slår av 3G, det tror jeg vi er MANGE her som vil hvite!!
medlem i 150 måneder
 

Re: Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav octobersound » man 14.11.2011 13:05

Gå inn på Innstillinger - Generellt - Nettverkt - Mobildata (skru den av)...da skrur du av 3G.

Du kan fremdeles bruke WiFi selv om 3G er skrudd av :)

lykke til :)

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Dårlig batteri på iPhone 4S

Innleggav Svupp » man 14.11.2011 13:14

jaha, så det som het aktiver 3g på tidligere modeller, heter nå altså mobildata??
Da hr jeg slått den av og skal se hvordan det funker...
medlem i 150 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]