Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav KnethJensen » lør 13.06.2009 1:18

ok!? ja men det er jo forsåvidt greit nok. er jo heller sjelden (jeg hvertfall) sender mms så det skal jeg kunne leve med :) topp stemning

MEN hvordan gjør man slik at det funker via bluetooth. fikk bare til med kabel :(

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav joebig » lør 13.06.2009 1:24

Dere med Telenor som ikke får sendt mms med Internett-deling aktivert; slå på roaming, og endre port til 8080. Slå iPhone av og på igjen.
Virket for meg vertfall...

@linchpin

Har du lagt til iPhonen din som bluetoothenhet?
Mac eller pc?

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav KnethJensen » lør 13.06.2009 1:30

har mac! prøver å få lagt den til men ser ikke ut til å virke. hvor endrer jeg port til 8080 når jeg har slått på roaming? kanksje det funker med netcom også>! ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav joebig » lør 13.06.2009 1:46

Porten endrer du i mms-innstillingene.
Er ikke sikker på om det fungerer med NetCom også...

Hvis du har lagt til og konfigurert din iPhone som bluetoothenhet, skal det bare være å velge den fra bluetoothikonet på menylinja, og trykke på valget for å koble til nettverk.
Edit: I nettverks-valgpanelet; er Bluetooth-PAN listet opp der? Og valgt å konfigureres med DHCP?

Edit: MMS med Internett-deling PÅ ser ut til å være så som så. Noen ganger går det, noen ganger ikke. For min del slår jeg på Internett-deling når jeg trenger den...

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav miguel1 » lør 13.06.2009 2:06

jeg lurer på hva tethering er? :)
medlem i 182 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav geircito » lør 13.06.2009 2:11

Benytte iPhone som modem for din Mac/PC....

Tethering is using some type of mobile device to gain internet access on another device.
Tethering works by connecting a device that can access the internet to another device that cannot. This can be done through Bluetooth wireless technology or cables (such as USB), allowing the device without built-in access to connect to the internet, using the other device as a modem.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav miguel1 » lør 13.06.2009 2:17

er det sånn at når tethering er innstalert og man kobler til iponen til data og deler internett. så får iphonen internett av mac ?
medlem i 182 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav geircito » lør 13.06.2009 2:19

Omvendt...
Din Mac er tilkoblet til internet via din iPhone.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav Tubaplayer » lør 13.06.2009 8:37

Finnes det en løsning som funker for Chess (NetCom-nett) nå? Jeg liker å ha MMS, men velger det lett bort for å få tethering (helst via bluetooth).

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav joebig » lør 13.06.2009 11:03

Du skal kunne laste ned oppsettet til f.eks Telenor, og så gå inn på innstillinger for Mobildatanettverk og endre oppsettet manuelt til Chess/NetCom.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav thomasfoto » lør 13.06.2009 11:11

Det å slå på datarooming fungerte også for meg. Så nå kan jeg ha på internett deling samtidig som jeg både kan sende og motta MMS. Kommer ikke til å sende noen MMS, men er greit at alt fungerer :)

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 


Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav glorious » søn 14.06.2009 15:18

Har prøvd Telenor-forslaget på en 1. gen iPhone, uten hell. Er det slik at tethering ikke funker på 1. gen, akkurat som MMS?

Om det er slik, regner dere med at det vil komme en "hack" som muliggjør MMS og tethering på en 1. gen iPhone etterhvert?

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav hakon » man 15.06.2009 14:54

Hei alle sammen!
Jeg hadde lovet en fiks før helgen, men måtte reise østover.
Jeg skal oppdatere hovedposten med mobileprofiler som fungerer både på mms og internet.
:-*

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav TheRealChristoffer » man 15.06.2009 15:17

glorious skrev:Har prøvd Telenor-forslaget på en 1. gen iPhone, uten hell. Er det slik at tethering ikke funker på 1. gen, akkurat som MMS?

Om det er slik, regner dere med at det vil komme en "hack" som muliggjør MMS og tethering på en 1. gen iPhone etterhvert?


Stemmer dette, er ikke tilgjengelig men skal ikke se bort ifra en hack. Hvis de ikke har fjernet kodene fra den versjonen da

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron