Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav TerjeSl » tir 28.07.2009 23:39

Hei!
Jeg har 2 gen. iPhone m/ 3.1 Beta 3 OS, Ventelo m/ data abb. og det fungerer ikke hos meg. Etter at jeg har installert OS'et så har jeg knappen for å konfigurere tethering. Når jeg trykker på den så får jeg opp en dialogboks at jeg må kontakte Telenor. Går da inn på "Mobildatanettverk" og der står det telenor både på data og MMS.

Laster deretter ned ventelo.zip, pakker ut og sender den til telefonen og installerer og alt ser greit ut. Restarter telefonen, går inn på "Innstillinger/Generelt/Nettverk" ser da at knappem med konfigurering av tethring forsvinner. Går da inn på "Mobildata" og der står det:
Mobildata
APN internet.ventelo.no
Brukernavn
Passord

MMS
APN telenor
Brukernavn
Passord


Hva er feil. Har prøvd det meste av det jeg finner på nettet.....
medlem i 196 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav TerjeSl » tor 30.07.2009 10:21

Er det overhode noen der ute som har Ventelo og får Tethring til å fungere.
Har nå også testet på kolegaen sin telefon som er en gen. 2, med OS 3.0. Med en gang jeg legger inn APN: internet.ventelo.no så forsvinner knappen for Tethring.

Mvh
Terje Slydahl
medlem i 196 måneder
 


Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav TerjeSl » tir 04.08.2009 15:16

Internetvalget forsvinner under nettverk med en gang "internet.ventelo.no" blir lagt til som APN.
Så lenge APN står til "telenor" så er valget der, men kommer ikke inn der da jeg ikke har Telenor.

Ufattelig. Har testet på 2 telefoner. :-!
medlem i 196 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav thomasjojo » tir 04.08.2009 15:21

har du lastet ned og installert denne config filen?

da løser det seg. jeg haddesamme problem selv ved manuell insetting av configurasjonsdata
medlem i 198 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav TerjeSl » tir 04.08.2009 15:51

Ja, jeg har prøvd minst 15 ganger, på 2 telefoner. Den ene med OS 3.0 og den andre med 3.1 Beta 3.

Har også reinstallert OS'et
medlem i 196 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav TerjeSl » ons 05.08.2009 16:16

Kan nå bekrefte at iPhone med OS 3.1 Beta 3 ikke fungerer med ventelo.mobileconfig. Når jeg tester filen på en iPhone med OS 3.0 så fungerer det. MMS må fortsatt settes manuelt.
medlem i 196 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav Jonan » ons 05.08.2009 17:34

noen som kan bekrefte at tethering funker på 1.gen? Får det ikke til :-!

Takk
medlem i 189 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav TerjeSl » tor 10.09.2009 22:05

hakon skrev:Først av alt: denne guiden fungerer bare med iPhone 3.0 med netcom og ventelo, hvis noen andre vil lage for andre operatører så kan de få instruksjoner av meg til det. Les hele guiden før dere fortsetter, spesielt follow-upen på slutten.


Kommer det en ny profil til OS 3.1, nå som den er sluppet.

Mvh
Terje Slydahl
medlem i 196 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav C. Darwin » tor 08.10.2009 14:56

Har hatt en lengre mailrunde med Ventelo om tethering under 3.1
Siste svar fra Ventelo er:
Hei igjen,
Fant ut at Apple har sperret dette for alle andre enn Telenor og Netcom. Dette vil si at mindre selskaper som Ventelo, Tele2, One Call, Chess osv. ikke har tilgang.
Regner med det finnes et måte å komme unna dette på, men Ventelo er ikke oppdatert på den fronten.
Beklager.

Brukerens avatar
medlem i 174 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav TerjeSl » tor 08.10.2009 15:40

Hei!
Takker for svar, må si det er ufattelig dette her. Jeg som sikkert flere andre vil nok vurdere å flytte til der hvor det fungerer. Ufattelig tungvint, når en først har prøvd tethering, og er avhenging av å være mobil i jobben. Da er det noe som Apple har gjort i OS 3.1. Hos kolegaen min fungerer det og han har Ventelo og OS 3.0.

Mvh
medlem i 196 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav Lexicon » tir 24.11.2009 10:28

Jeg har også drevet og testet dette lenge og uansett hva jeg gjør får jeg ikke tethering til å fungere i 3.1. Det fungerte helt fint på 3.0 og jeg angrer ræva av meg på å ha oppgradert.. Jeg brukte iphonen privat og hadde en HTC på jobben, men når 3.0 kom gikk jeg fullt over på iphone til jobben. Nå er det ufattelig surt å måtte gå tilbake...
medlem i 172 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav krokan » tir 24.11.2009 15:28

Jeg kjøpte programmet MyWi (ca 10 USD), det fungerer kjempebra. Dette programmet gjør iPhonen om til et trådløst AP. Vel verdt pengene, men krever at telefonen er jailbreaket.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav sparchy » tor 10.12.2009 12:05

Er det slik at Ventelo og iPhone ikke vil fungere med MMS og email, eller er det kun thethering (bruke iphone som mobilt modem) som ikke vil fungere. Er det mulig å installere 3.0 som jeg forstår dette fungerte på? (ref. Lexicon i denne tråden)

Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Re: Aktiver tethering på firmware 3.0 GM

Innleggav TerjeSl » tor 10.12.2009 13:55

Det er kun tethering og OS 3.1 som er problemet. :-(
MMS og det andre funker. :-)
En iPhone som er oppgradert til 3.1 kan inne nedgraderes til 3.0 :-(

Med Telenor og Netcom funker alt.

Mvh
Tsl
medlem i 196 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]