Hvordan oppdatere 1.generasjon iPhone til firmware 2.1

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: Hvordan oppdatere 1.generasjon iPhone til firmware 2.1

Innleggav DrummerBummeR » søn 14.09.2008 1:26

Funker topp her også
Nå dukket apple, og ikke pwnage ananas-ikonet opp ved oppstart...
Men det er dog ikke så VELDIG farlig ...
Kan ikke si at jeg merker noen store endringer i ytelse eller skarphet i skjerm.

men en oppdatering er jo ikke å forakte ;)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Hvordan oppdatere 1.generasjon iPhone til firmware 2.1

Innleggav Djxante » søn 14.09.2008 10:04

Hvordan få låst opp iphone som har gjennopprettet fra 1.1.4 og direkte til 2.1 hva gjør jeg nå ?? klarte å få gjort det i itunes 8??????
medlem i 192 måneder
 

Re: Hvordan oppdatere 1.generasjon iPhone til firmware 2.1

Innleggav everest- » søn 14.09.2008 12:36

geircito: vet du om det kommer noen lure løsninger i fremtiden der installer/cydia er ikludert i 2.1 til første gen?
medlem i 188 måneder
 


Re: Hvordan oppdatere 1.generasjon iPhone til firmware 2.1

Innleggav nils.j » søn 14.09.2008 16:44

Tusen takk til en utrettelig Geircito! :-)
Det funket! Oppdatert fra 2.0.2 til 2.1 fullstendig smertefritt, riktignok med hjertet i halsen... :-D

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: Hvordan oppdatere 1.generasjon iPhone til firmware 2.1

Innleggav Deecept » søn 14.09.2008 20:14



Hvorfor fjernet? .. noo

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 


Re: Hvordan oppdatere 1.generasjon iPhone til firmware 2.1

Innleggav Ceto » søn 14.09.2008 23:46



Kan man ikke få cydia eller installer uten å installere på nytt?
Mister man ikke kontakter sms og andre filer når man gjør dette?
medlem i 187 måneder
 

Re: Hvordan oppdatere 1.generasjon iPhone til firmware 2.1

Innleggav Thomas.A » søn 14.09.2008 23:56

Cydia ligger langt inne i filsystemet, så det er vel ingen mulighet til å installere dette i etterkant. Det samme gjelder vel Installer, men dette er jeg ikke 100% sikker på.

Kontakter + kalender synkroniserer du bare på nytt i etterkant, SMS forsvinner vel - så lenge dette ikke lar seg hente ut fra en backup (jeg starter alltid på scratch med nytt firmware!).

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Hvordan oppdatere 1.generasjon iPhone til firmware 2.1

Innleggav alfv » man 15.09.2008 0:54

Hei.

Jeg har en iPhone 1.1.2 O.T.B og lurer på om jeg kan oppdatere denne til 2.x (siste versjon)?

Jeg har oppdatert den til 1.1.4, og den fungerer kjempe bra :-)
Det står at det er en forutsetning at man har 2.0xxx el.l?? Kan jeg bare kople den til pc'en (iTunes) og oppdatere til 2.xxx , og deretter følge alle trinnene som står beskrevet???
Takker på forhånd :-)

Mvh
alfv
medlem i 195 måneder
 

Re: Hvordan oppdatere 1.generasjon iPhone til firmware 2.1

Innleggav HHoward » man 15.09.2008 1:17

Test denne guiden: viewtopic.php?f=431&t=205649
Jeg oppgraderte rett fra 114 uten problemer...
medlem i 198 måneder
 

Re: Hvordan oppdatere 1.generasjon iPhone til firmware 2.1

Innleggav .com » man 15.09.2008 12:40

Husk at når du oppgraderer på denne måten, beholdes enkelte innstillinger fra bossprefs etc. Har du skrudd av edge via bossprefs før du oppgraderer, vil ikke edge funke etter oppdateringen. Vet ikke om dette skjer med alle, men har skjedd med meg og flere. Det er godt mulig dette gjelder wifi og kanskje andre funksjoner også. Ihvertfall bør du avinstallere categorizer før du oppgraderer.
Bare noen tips fra meg, så andre ikke begår de samme tabbene :rolls eyes:
medlem i 194 måneder
 

Re: Hvordan oppdatere 1.generasjon iPhone til firmware 2.1

Innleggav Jigzaw » tir 16.09.2008 7:55

Ah, dette lettet mitt hjerte. Dog, jeg hadde jo sikret meg ved å skrive en masse jalla i APN feltene ;)

Men det jeg da lurer på er, hva skjer med alle de andre appsa jeg hadde inne på telefonen før? De som var lagt inn via Cydia. Blir de slettet, eller blir bare ikonene fjernet slik at programmene enda ligger og tar opp plass?

Finnes det over hodet ingen måte å få inn Installer eller Cydia på uten å måtte starte fra scratch? Ikke at jeg noensinne brukte så mange programmer derfra da, kun de enkelte nyttige som ikke finnes i App Store.
medlem i 191 måneder
 

Re: Hvordan oppdatere 1.generasjon iPhone til firmware 2.1

Innleggav Falken100 » tir 16.09.2008 16:27

For oss som ikke får 2.1 guiden til Geir til å virke; Noen som aner når winpwn kommer?
medlem i 196 måneder
 

Re: Hvordan oppdatere 1.generasjon iPhone til firmware 2.1

Innleggav hakani8 » tir 16.09.2008 17:48

Jigzaw skrev:Ah, dette lettet mitt hjerte. Dog, jeg hadde jo sikret meg ved å skrive en masse jalla i APN feltene ;)

Men det jeg da lurer på er, hva skjer med alle de andre appsa jeg hadde inne på telefonen før? De som var lagt inn via Cydia. Blir de slettet, eller blir bare ikonene fjernet slik at programmene enda ligger og tar opp plass?

Finnes det over hodet ingen måte å få inn Installer eller Cydia på uten å måtte starte fra scratch? Ikke at jeg noensinne brukte så mange programmer derfra da, kun de enkelte nyttige som ikke finnes i App Store.

Jeg tror quickpwn fikser dette! Du får inn installer og cydia uten å måtte gjenopprette med selvlagt firmwire
medlem i 193 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]