Erfaringer med firmware 2.1

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav glorious » lør 13.09.2008 3:27

chello skrev:Har prøvd 6 ganger å gjennopprette min nye 3G....får bare det helvetes eplet.....har aldri opplevd makan til drittprodukt. Må vel registrere på nytt og mister alle smser og alt som ligger der. .......DRITTTELEFON!!!!


Jeg skjønner deg godt. Min 1. gen iPhone har ligget i skuffen i 2 uker pga 18 restores på 6 dager (klikka da jeg prøvde å installere apps fra App Store). Var redd for å bruke telefonen fordi jeg mista jo alt som var på den dersom den klikka (og backupen kan jo bli korrupt, pluss at Geircito alltid anbefaler å starte fra scratch hele tida).

Uansett... Jeg var like drittlei telefonen som deg, men den er jo fortsatt bra, bare firmwaren funker. Håper 2.1 fikser opp i de tinga jeg og mange andre har blitt utsatt for.

Forøvrig syns jeg folk bør ta en titt på den Paypal-linken til Geircito. Han sitter og hjelper folk ENDA en gang, på en fredagskveld. Fyren fortjener noen kroner for det, syns jeg :)

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav SimonMee » lør 13.09.2008 3:44

Sikkerhetskopiering første gang etter oppdatert firmware har holdt på i 5 minutter nå og er enda ikke ferdig. Tok ca 2 minutter med 2.0.2...

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Crimsona » lør 13.09.2008 8:24

Bjostein9171 skrev:Noen som har prøvd med tele2 sim på 2.1? tenker da på nummer/navn problemene..

Gidder ikke prøve på 3g versjonen vist nummer navn er borte..


Jeg har Tele2 simkort i min Iphone 3G med 2.1 firmware. Hva mener du med "nummer navn er borte" ? Alle mine navn og nummere er fortsatt i kontakt listen etter oppgradering av firmware om det var det du lurte på.

Mine erfaringer så langt med 2.1:
Mye raskere "loading" i Kontakter.
Sirupp effekten i Tekskmelding er borte.
Virker så langt som batteritiden er bedre.
Jeg mener jeg fikk mye bedre dekning etter oppdateringen. Før hadde jeg kun 1-2 prikker inne på badet og ellers i leiligheten min, nå har jeg 4 prikker på badet og 5 ellers i leiligheten!
Sist endret av Crimsona den lør 13.09.2008 8:47, endret 2 ganger.
medlem i 187 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Handsome Pod » lør 13.09.2008 8:34

Info fra Apple om firmware 2.1:
• betydelig bedre batteribrukstid for de fleste brukere


Noen som vet om dette kun gjelder for 3G-telefon eller kan vi med 1. generasjon iPhone forvente en bedring i batteritid?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav iBruker » lør 13.09.2008 9:06

Gjelder nok mest for 3G. ;)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Macbjarne » lør 13.09.2008 9:20

Handsome Pod skrev:Info fra Apple om firmware 2.1:
• betydelig bedre batteribrukstid for de fleste brukere


Noen som vet om dette kun gjelder for 3G-telefon eller kan vi med 1. generasjon iPhone forvente en bedring i batteritid?


Nei, merker det også på min 1.gen. Merkbart bedre.
medlem i 222 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav supermonkey » lør 13.09.2008 9:24

Jeg våknet i dag med samme batteristatus som da jeg la meg igår kveld, det tror jeg er første gang siden jeg kjøpte iPhone3G :) Må si jeg er storfornøyd med 2.1, har ikke opplevd at noe har hengt eller "lugget" enda.

Vet ikke om det er nevnt tidligere, men dersom man nå trykker 3 ganger på handsfree-knappen går man nå et spor tilbake. Har dette vært tidligere?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav eppel » lør 13.09.2008 9:28

Bjostein9171 skrev:Noen som har prøvd med tele2 sim på 2.1? tenker da på nummer/navn problemene..

Gidder ikke prøve på 3g versjonen vist nummer navn er borte..


Jeg har installert 2.1 på 1G, og opplever som på 2.0.2 at iPhonen ikke klarer å lese navnet på innkommende samtaler. Grunnen er at jeg har +47 foran. Det fikset jeg gjennom Cydia ++ på 2.0.2. Venter i spenning på Cydia til 2.1..
medlem i 238 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav anmgra » lør 13.09.2008 10:45

supermonkey skrev:Jeg våknet i dag med samme batteristatus som da jeg la meg igår kveld, det tror jeg er første gang siden jeg kjøpte iPhone3G :) Må si jeg er storfornøyd med 2.1, har ikke opplevd at noe har hengt eller "lugget" enda.

Vet ikke om det er nevnt tidligere, men dersom man nå trykker 3 ganger på handsfree-knappen går man nå et spor tilbake. Har dette vært tidligere?



nei, nytt i 2.1

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Catta » lør 13.09.2008 10:50

Jeg har 1. genrasjons iphone, den er ikke låst på noen måte, men viss jeg følger denne guiden kan jeg da legge inn programmer fra appstore?
medlem i 195 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav piloten » lør 13.09.2008 11:59

Dekningen er som natt og dag i forhold til før 2.1. Inntil oppgraderingen i går kunne jeg ha dårlig dekning midt i tjukkeste Oslo sentrum, men nå går det som en drøm.

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav aleksh » lør 13.09.2008 12:25

fikk endelig til å skru på iphonen igjen :-D
fikk den igang med quickpawn og så satte jeg den tilbake til fabrikkinstillinger via itunes og da var det ikke noe stress å oppdatere

men her jeg bor er det sinsykt dårlig 3G dekkning så jeg vil skru av 3G og det var ikke noe problem i 2.0.2 men når jeg velger opperatør på telefonen nå så setter jeg den til N Telenor men den setter seg selv tilbake til N Telenor(3G)
så allt av samtaler jeg får inn nå brytes, utrolig irriterans
medlem i 188 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav mighty » lør 13.09.2008 12:44

aleksh skrev:fikk endelig til å skru på iphonen igjen :-D
fikk den igang med quickpawn og så satte jeg den tilbake til fabrikkinstillinger via itunes og da var det ikke noe stress å oppdatere

men her jeg bor er det sinsykt dårlig 3G dekkning så jeg vil skru av 3G og det var ikke noe problem i 2.0.2 men når jeg velger opperatør på telefonen nå så setter jeg den til N Telenor men den setter seg selv tilbake til N Telenor(3G)
så allt av samtaler jeg får inn nå brytes, utrolig irriterans

Gå på instillinger-generelt-nettverk.. Der kan du slå 3G på og av. Er vel ikke værre?
medlem i 193 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav aleksh » lør 13.09.2008 12:51

mighty skrev:
aleksh skrev:fikk endelig til å skru på iphonen igjen :-D
fikk den igang med quickpawn og så satte jeg den tilbake til fabrikkinstillinger via itunes og da var det ikke noe stress å oppdatere

men her jeg bor er det sinsykt dårlig 3G dekkning så jeg vil skru av 3G og det var ikke noe problem i 2.0.2 men når jeg velger opperatør på telefonen nå så setter jeg den til N Telenor men den setter seg selv tilbake til N Telenor(3G)
så allt av samtaler jeg får inn nå brytes, utrolig irriterans

Gå på instillinger-generelt-nettverk.. Der kan du slå 3G på og av. Er vel ikke værre?


se der ja
tenkte ikke på å se der engang
takk ble bedre forhold nå ja :-D
medlem i 188 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav arokh » lør 13.09.2008 12:55

SimonMee skrev:Sikkerhetskopiering første gang etter oppdatert firmware har holdt på i 5 minutter nå og er enda ikke ferdig. Tok ca 2 minutter med 2.0.2...


Jeg har ikke bruk for backup funksjonen og har dermed slått den av:

http://www.macupdate.com/info.php/id/28 ... p-disabler
medlem i 214 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]