Erfaringer med firmware 2.1

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav vegavnil » lør 13.09.2008 15:51

Han sa bedre batteri for MOST iPhone users. Kanskje flere som ikke merker forskjell.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav andrenb » lør 13.09.2008 16:12

Mitt batteri er ikke blitt noe bedre, men jeg forventet ikke mirakler heller.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav anmgra » lør 13.09.2008 17:08

jeg merker stor forskjell på batteritiden. jeg har push og 3g aktivert. Så at det har blitt gjort noen forbedringer der, det er helt sikkert.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav mighty » lør 13.09.2008 17:12

Jeg bruker verken push eller 3G her jeg er nå, men batteriet forsvinner likeså. Nå er det på under 1/4 etter noen timer med sporadisk bruk. Min 1-gen 1.1.4 som jeg har brukt like mye i dag har fortsatt fullt batteri.
medlem i 192 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Pjay26 » lør 13.09.2008 17:13

Jeg merker STOR forskjell på batteriet:) Virkelig på tide!!:) Før ladet jeg 2 ganger om dagen...nå virker det ikke som jeg trenger å lade mer en annehver dag:)
medlem i 188 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav rrounin » lør 13.09.2008 17:16

Mr Mac skrev:
rrounin skrev:Ah, GPSen sluttet å virke..
Eller, får hvertfall bare "Your location could not be determined" i Maps.

Noen tips å få? Har googlet litt, men ble ikke mye klokere. Han ene hadde ringt Apple og fått ny telefon. Men jeg er i Kina..


Du befinner deg vel ikke innendørs? GPS trenger så godt som fri sikt mot himmelen for å virke :)


Hehe, har nå brukt GPSen på iPhonen et par måneder, og før det har jeg brukt GPSen på min Nokia N95 et års tid, så det er nok ikke brukerfeil.

Dette skjedde først etter oppdateringen til 2.1. Er flere som har opplevd det samme, tydeligvis, også ved andre oppdateringer - men ingen løsninger.

Og som sagt er jeg i Kina (til januar), så da er det ikke så mye hjelp i en garanti :-(

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav KnethJensen » lør 13.09.2008 21:28

batteriet mitt har jo blitt bemerkelsesverdig mye bedre. Nesten merkelig. Det er noen nye features som en egen opt. For mobildata under nettverk. Wi fi ligger også der nå. Og har virkelig skjermen blitt skarpere? Eller er det bare innbilning? Jeg får ikke opp noe genius knapp men? Ellers er dette en 9 av 10 oppdat. Fra Apple :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav nielsw64 » lør 13.09.2008 22:54

Tidligerer nevnt at 2.1 gir flere meldingsvarsel. Har oppdaget at det er rett, Dvs, hvis du ikke leser en melding etter første varsel, så får du ett nytt varsel etter ca. 5 minutter og deretter det samme etter nye fem minutter. Er ikke sikker på om det er nytt egentlig, men har ikke lagt merke til det før.

Ellers er erfaringene veldig gode med. 2.1. Ingen problemer med oppgraderingen og mye raskere telefon etterpå. Alle program fungerer som de skal. 8-)
medlem i 188 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav mighty » lør 13.09.2008 23:32

Oppdateringen er grei den. Bedre batteritid (for noen). Mye raskere enn 2.0.2, mindre lagging osv. Men den er LANGT fra like kjapp som 1.1.4. Skjønner ikke hvorfor alt ble som sirup når 2.0 kom ut. En ny ting jeg har lagt merke til er at den viser kun 50mld om gangen i en sms samtale. Så må du bla til toppen og trykke på "last inn tidligere meldinger" for å se flere. Før var det jo umulig å komme til "ring" og "kontaktinfo" knappene der oppe hvis du hadde mange meldinger med en person. Du måtte jo bla i et kvarter :-P
medlem i 192 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Snorrek » lør 13.09.2008 23:43

Selv har jeg ikke de beste erfaringene..
Batteritiden synes jeg langt i fra har blitt noe bedre... og noe spesielt annet en genius har jeg ikke merket.
medlem i 190 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Erikt90 » lør 13.09.2008 23:52

Adresse boka har blitt sinnsykt mye raskere hos meg ihvertfall, sms bruker fortsatt litt tid på å åpne, men virker mye mer snappy når du først er inne... Genius funskjonen er en funksjon som jeg absolutt kommer til å like... Har på følelsen at Apple har klart å fikse masse bugs i denne oppdateringa ihvertfall..:D

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav mighty » søn 14.09.2008 0:02

Snorrek skrev:Selv har jeg ikke de beste erfaringene..
Batteritiden synes jeg langt i fra har blitt noe bedre... og noe spesielt annet en genius har jeg ikke merket.

Den har blitt raskere, og det er en del andre små forbedringer. Men det er nok mye ønsketenking ute og går her ja. Folk innbiller seg mye når de har store forhåpninger :-) Var veldig mye hype rundt denne lanseringen, men det gjenstår mye før alt er bra.
medlem i 192 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Jeebus » søn 14.09.2008 1:33

Har kommet over en liten detalj som jeg tror er ny i FW 2.1... Når du tar screenshot så kommer det "kamera"-lyd i tilegg til det hvite blinket. Mener å huske at det kun kom et hvitt blink før, og ingen lyd... En ganske ubrukelig observasjon kan hende, men en observasjon none the less... :-P

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav kajac2 » søn 14.09.2008 1:49

min erfaring er at app store er svært ustabilt.
medlem i 197 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav aottesen » søn 14.09.2008 2:09

Jeg har nettopp gjenopprettet til 2.1 fra ny ipsw, så var jeg så smart at jeg tenkte at jeg skulle legge over den modifiserte "MobileInstallation"-filen, slik at jeg kunne få lagt over alle AppStore-programmene mine. Det var tydeligvis ikke blinkskudd!
"På an´ igjen.."

EDIT: Eller bare logge seg på med CyberDuck og legge over backup av gammel MobileInstallation, la telefonen ligge fem sekunder, og vipps. Der startet den!
Noen som har peil. på hvordan det blir med modifisert MobileInstallation-løsning?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]