Erfaringer med firmware 2.1

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Limstift » ons 17.09.2008 17:24

Samme her! Merka det ikke før du sa det, hehe. Ser jo helt klart nå at ikonet er nærmere teksten med navnet på programmet enn det skal være.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Einstein » ons 17.09.2008 17:37

Jeg skrev tidligere i tråden at jeg fikk dårligere batteritid etter oppdateringen til 2.1. Etter å ha brukt den en del og ladet den noen ganger er batteriet blitt forbedret.

F.eks. i dag ble iPhone bruk omtrent slik: ca. 1 time streaming-musikk fra Tuner via WiFi, noe nettsurfing, e-post, noen telefoner og sms. WiFi, 3G, push og automatisk hent av data hver time er slått på. Stedstjenester (GPS) er av. Totalt 2,5 time bruk, 10t45min ventemodus. Batteriet er nå halvfullt.

Enkelte programmer starter eller fungerer ikke lenger med 2.1, (f.eks. VNC Lite), men det blir nok oppdatert ganske snart. Pinball RC ble oppdatert for å fungere med 2.1, men gjør det fortsatt ikke (får bare opp en svart skjerm etter oppstartslogoene).

Er generelt veldig godt fornøyd med oppdateringen, bare noen småbugs fra 3.partsprogrammer som trekker litt ned.

Nå ønsker jeg meg:

- Copy-paste!
- Copy-paste!
- Flash-støtte
- Bluetooth-modemsfunksjon (tethering)
- Bluetooth filoverføring (klarer med foreløpig bra med programmet Air Sharing!)
- A2DP-støtte (kommer forhåpentligvis i neste iPhone)
- MMS
- Videresending av kontakter
- Copy-paste!
- Videoinnspilling

Edit: helt enig, mac1bruker! :) Glemte bort det som mulighet, hehe. Kan også legge til Visual Voice mail som kommer når NetCom får ut den berømte fingeren.
Sist endret av Einstein den ons 17.09.2008 18:01, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav TheRealChristoffer » ons 17.09.2008 17:42

er vel bedre å kunne bruke iphone som
Modem via wifi:)


Apple må få fingern ut!! Jeg må restarte iphone daglig pga den blir treg. Gps er blitt dårligere etter oppdateringen

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav mighty » ons 17.09.2008 18:31

Modem via wifi? Hvordan mener du det skal gå til? :-P Enten må du da allerede være på et trådløst nett, men da er jo mobilt bredbånd ganske bortkasta uansett. Eller så må iphone fungere som et aksesspunkt. Detter er vel ikke bare bare å få til :-P Har du noen produkter som kommuniserer direkte over wifi uten å gå igjennom et aksesspunkt/router?
medlem i 192 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav SleepO » ons 17.09.2008 18:51

Søk på det med modem, du setter opp nett melom pc og iPhone (ad-hock??)

Og så installerer du no greier fra cydia for å dele nettet, så den må være jailbreaka.. Men det er den vel uansett ;)

ligger jo guide her da: viewtopic.php?f=407&t=205609

SØKE...
Sist endret av SleepO den ons 17.09.2008 18:58, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav TheRealChristoffer » ons 17.09.2008 18:57

mighty skrev:Modem via wifi? Hvordan mener du det skal gå til? :-P Enten må du da allerede være på et trådløst nett, men da er jo mobilt bredbånd ganske bortkasta uansett. Eller så må iphone fungere som et aksesspunkt. Detter er vel ikke bare bare å få til :-P Har du noen produkter som kommuniserer direkte over wifi uten å gå igjennom et aksesspunkt/router?



jeg bruker enten netshare eller iphonemodem (modem.app) og den kobler seg direkte til macbookens wifi. den bruker datamaskin til datamaskin wifi på en måte. på maccen har jeg likt program som er på iphonen og når jeg åpner den lager den nettverket som jeg kobler meg til på iphonen så er jeg på nett. bruker under 4 sek på å åpne en tråd på mac1.no :) jeg er nå i bil på vei hjem fra fredrikstad og jeg surfer på maccen via iphone:)

Jeg bruker iphonemodem (modem.app) nå siden den er best:) (kun mac)

søk på iphonemodem i søkelinja så finenr du guide og link til programmet

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav mighty » ons 17.09.2008 20:03

Okei. Jeg har desverre pc, så det er ikke noen god løsning for meg enda. Gleder meg til jeg kan bruke iphone som 3G/HSDPA modem. Så slipper jeg å ha 2 abonnemang for mobilt bredbånd :-P
medlem i 192 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav jeanthemean » ons 17.09.2008 20:10

Oppgraderte min 1. gen på søndag fra 1.1.4 til 2.1. Så langt syns jeg det har vært veldig bra. Batteriet er vel omtrent som før tror jeg. Har brukt telefonen mye mer de siste dagene enn hva jeg har gjort før. Så bli litt vanskelig å sammenligne. Men syns batteriet er bra i forhold til hvor mye jeg bruker telefonen. :)

Noe som jeg har merket forskjell fra 1.1.4 som jeg ikke likte så godt, er at når noen ringer til meg og jeg har lagret bilde av dem i adresseboka, så kommer det med noen opp et lite bilde oppe i høyre hjørne, mens med noen kommer det fullskjermsbilde.
Kan det ha sammenheng med at de som det kommer opp et lite bilde med, de har jeg lagt inn bilde en annen plass enn på mobilen ? ( enten mac eller mobileme )

Men bortsett fra den lille tingen der er jeg veldig fornøyd med 2.1 firmwaren.. :-D
medlem i 192 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Hoaas » ons 17.09.2008 21:34

De du har stort bilde på har du knyttet til fra telefonen din med et bilde fra telefonminnet. De du har lite bilde på har du knyttet til via outlook kontaktene dine eller andre kontaktbøker du måtte bruke mot iPhone.
medlem i 190 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Ash3 » tor 18.09.2008 0:27

Jeg skrev også et innlegg her tidligere om at oppgradering fra 2.0.2 til 2.1 sendte batteritiden min rett i dass. Nå ser det ut til at jeg har løst det :) Måtte restore telefonen på nytt ved hjelp av guiden til Geircito og istedet for å synke over programmene fra iTunes la jeg dem inn manuelt igjen, tok jo litt tid å legge inn alle, men fikk hvertfall ikke de gamle problemene :-) Har testa den i 4 timer nå og ligger fremdeles på 100% ved normal bruk, som igår hadde vært nede på 60-70%.

Edit: tellern hadde hengt seg litt, men fremdeles mye bedre batteri.
medlem i 187 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav HHoward » tor 18.09.2008 3:19

Etter å ha oppdatert min 1. gen. iPhone til fw. 2.1 med Geirs-guide har telefonen blitt helt optimal. Føler også at batterikapasiteten er noe bedre nå, enn fra fw. 1.1.4. Men nå fant jeg ut at jeg har "mistet" muligheten for å ta screenshot. (ved metoden: hjem+lydløs samtidig...) Andre som har erfart dette med den nye firmwaren. Husker funksjonen var kjekk på 1.1.4.
medlem i 197 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Svendi » tor 18.09.2008 7:41

Til HHoward:

På 2.1 tar du screenshot ved å trykke Hjemknapp + Lås/Av/på-knappen :)

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav HHoward » tor 18.09.2008 8:37

Ja se der ja... Flott da! Takk.
medlem i 197 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav runex » tor 18.09.2008 11:05

runex skrev:
chingpling skrev:Har samme problem som runex. Har prøvd å skru av og på, installere "grafisk operatørlogo" og "netcom logo" (ikke samtidig da...)
Får fortsatt feil i itunes.

Har 1.gen iphone som jeg oppgraderte nettopp til 2.1 fra 1.1.3 via Geircitos utmerkede guide! Det er ikke noe big deal egentlig, men kjedelig å få feilmelding hver gang man kobler til iphonen.

Noen som har noen lure ideer?


Får heller ikke innstallert Netcom logo i Cydia. En sammenhenhg?



Sjekk ny tråd, løsningen er her: viewtopic.php?f=153&t=201630&p=1887224#p1887224

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav simon1 » tor 18.09.2008 15:32

noen andre som har problemer med at alle appstore programmene (gratis og kjøpte) ikke fungerer etter oppgradering til 2.1 ?

Hos meg fungerer ikke:
- Air Sharing (fungerte første 5minuttene etter oppdatering, nå bare lukkes programmet)
- Countdown
- Kai pond (Spill, har ikke testet noen andre spill enda men ser ikke vekk i fra at de ikke virker de heller)
medlem i 211 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron