Hei
Jeg har følgende erfaringer med vår nye firmware:
System: Macbook med OS X 10.5.4 og iTunes 8.0 iPhone 1G som orginalt var 1.1.3
Oppdaterte første gang fra 1.1.3 -> 2.0 -> 2.1 Ved hjelp av pwnage.
Telefonen har blitt like responsiv som ved 1.1.3 igjenn, og alt som alle andre har nevnt her tidligere stemmer også for meg, men jeg har et problem som ser ut til å falle tilbake.
Etter oppdatering av firmware og nødvendig etterarbeid så begynner det nødvendige etterarbeidet med å sette språk, tastatur o.l, og alt det går greit. Telefonen er fin å bruke, og alt virker perfekt.
Så en plass i mine mange utforskinger så greier jeg å gjøre noe som fucker opp ringefunksjonen til iPhone. Når jeg trykker på grønnt rør, så kommer jeg inn i nummerseksjonen av ringeprogrammet, men så spretter bare telefonen ut til Home igjenn. Det som er merkelig er at om jeg går inn på kontakter og ringer derrifra så får jeg ringt ut, men samtaledialogvinduet som skal komme opp kommer aldri. Skjermen blir grå, og jeg får den standardbeskjeden om at "Viderekobling er aktiv" eller hva det nå står. Jeg trykker vekk denne, og merker nå at telefonsamtalen som initialliseres har blitt lagt på toppen av skjermen. Jeg kan fint prate med de i andre enden, men om jeg prøver å komme meg inn på samtaledialogvinduet så blir jeg bare sparket tilbake til Home. Jeg må altså bruke headsettknappen for å få avsluttet samtalen.
Etter dette skjedde første gangen, så tok jeg en ny restore. Denne gangen virket alt enda litt lengre, men ikke lenge etter så begynnte samme problemet. Nå sitter jeg med 3. Restore på under 2 dager, og begynner å nøste i hva som kan forrårsake dette problemet. Jeg har jo ikke lyst til å synce 8Gig to ganger om dagen til neste FW oppdatering.
Det som det ser ut til å være er faktisk Boss prefs eller hva det heter. Om jeg ikke tar helt feil så forekom problemet etter jeg hadde lastet ned noe i enten Cydia eller installer, og sist gang jeg lastet ned et ikke-apple-støttet programm så var dette BigBoss sitt programm.
Så mitt spørsmål her til alle iPhone førstegen brukere er; Har andre opplevd samme problemet? Om dere har lagt inn BossPrefs og ikke opplever disse problemene så vil jeg vite. Om dere opplever problemene uten å ha lagt inn BossPrefs så vil jeg også vite. Dette problemet er for meg jævli uholbart for øyeblikket..
Magnus