Erfaringer med firmware 2.1

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav MILANders » søn 14.09.2008 20:59

Har fått en merkelig bug etter 2.1 oppdatering.

Noen av album-coverne på iPhone 3G er borte når jeg ser i etter album.
Dette er kun når jeg blar igjennom album, ikke når jeg spiller albumet for da vises coveret. Merkelig. Har ikke hatt dette problemet tidligere. Når jeg blar i CoverFlow så er ikke problemet der. Men så fort jeg ser på tracklisten til albumet så kommer et svart cover i hjørnet.

Noen som har noen tips? Har lagt inn cover på nytt i iTunes og synkronisert og skrudd av og på iPhone uten hell.

Edit: Fjernet coverne, synkroniserte, la dem til på nytt og synkroniserte igjen. Problem solved

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Thomas.A » søn 14.09.2008 22:30

Etter å ha kranglet med iPhonen i hele kveld, så fikk jeg endelig inn v2.1 på iPhonen!

Erfaringene mine er stort sett positive, bortsett fra en liten detalj i Genius Sidebar:
- Etter å ha lagt inn en god del musikk i iTunes (alle artister på A i første omgang) og aktivert Genius Sidebar, så starter jeg Day of Your Beliefs av Amorphis.

Sangen spiller litt og så titter jeg litt på Genius Sidebar for å se hva den egentlig gjør. Hva oppdager jeg så?
Joda, under Top Songs You Are Missing så ligger det 5 sanger av bandet med pris og en fin buy-knapp. Hva jeg stusser på? Hvorfor ber Apple meg om å kjøpe de sangene som jeg har "missed" - når de allerede ligger i iTunes-biblioteket?! ;)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Gromit » søn 14.09.2008 22:42

Gode erfaringer jeg også.
Fontene har blitt fikset på. Det er dette som får skjermen til å fremstå som skarpere.
Telefonen er mye kjappere. spesielt i kontaktlista + SMS.
Installasjon av programmer tar ikke et halvt år.

Alt i alt slik telefonen skulle ha vært med 2.0.

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav uggabugg » søn 14.09.2008 23:31

Må nok skuffe dere folkens...

Jeg synes 2.1 er minst like dårlig som 2.0.2..
Safari er ikke stabil for fem øre, adresseboka kan være treg til tider, og maps er ikke bra den heller...
Har ikke merket så mye på batteritiden egentlig, ladder den like mye som før..
Synes ikke skjermen er blitt noe skarpere heller, selv om mange sier det. Så jeg tror at det er mye ønsketenking ute å går blant folkemassene..

En ting har blitt bra, og det er at det ikke lagger noe når jeg skriver SMS:)

Men Apple har fortsatt veldig mye å gjøre...

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav TheRealChristoffer » søn 14.09.2008 23:35

Du skuffer ikke meg :-D

adresseboka er rask, gps er bedre, bedre dekning. mye raskere totalt sett.

batteritiden er ca det samme

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav odin » søn 14.09.2008 23:40

Jeg har opplevd dramatatisk forskjell på batterilevetiden på min 3G. Vanligvis er telefonen utladet over natten dersom jeg glemmer å slå av wifi tilkoblingen til hjemmenettverket. Fra torsdag til fredag var den tom med 2.02. Oppgraderte på lørdag og nå seint søndag kveld er ikke telefonen utladet - faktisk 75% igjen. Den er lite brukt, men for meg til mitt bruk er dette stort. Glemte jeg å sette den i laderen før jeg gikk til sengs, var neste dag et stort problem med utladet telefon
medlem i 187 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Seb-ru » søn 14.09.2008 23:56

Jeg synes ogsaa at bateriet er blitt veldig mye bedere!
Foor var baterie 50% naar jeg hadde brukt den aktivt i 2 timer.
Men naa, kan jeg bruke den i opptil 5 timer saa er den 50%!

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Einstein » man 15.09.2008 0:22

Merkelig, jeg opplever dårligere batteritid nå enn jeg gjorde før 2.1.
Har nettopp ladet den helt ut og helt opp for å se om batteriet kanskje måtte kalibreres.
Etter 30 min. bruk (litt surfing og kikking i menyene) ser det ut som ca. 25% er brukt av batteriet. Da er 3G av, GPS er av, lysstyrke er ca. 20% og avslått autolysstyrke, push er av og "hent data" er manuell, WiFi er på.

2.1 gir merkbar ytelsesforbedring. Sms er kjappere, samme med kontaktlisten. Langt færre programkrasj.

Pinball RC-spillet virker ikke med 2.1, viser store feil i grafikken. Rettes noks snart med en oppdatering.
Sist endret av Einstein den man 15.09.2008 1:21, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav mighty » man 15.09.2008 0:33

Prøvde å lade min helt ut og opp igjen for å kalibrere jeg også, men hjalp ikke noe. I dag har jeg ladet den opp 2 ganger, og nå er det snart tomt igjen. Har ringt i ca en halv time og spillt i en halv time, surfet en halv time og skrevet noen sms. 2 timer og 20 minutter bruk står det, og batteriet er under kvart.

Uansett om batteriet ble værre eller bedre av oppdateringen så skjønner jeg ikke hva som har skjedd siden 1-gen. Den kunne jeg jo bruke i dagesvis uten problemer. Jeg har ikke 3G aktivert, men bruker endel wifi, det har jeg alltid gjort.
medlem i 192 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav oscar1 » man 15.09.2008 5:01

mye raskere, men :-[ jeg har et problem bare når jeg ringte jeg får NR: telefon ,ikke noe navn og ingen bilder fordi jeg har noen kontakter med bildet, men jeg får ingenting, men hvis jeg ring alt ok; navn og bilde.
:-( hjelp
medlem i 188 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Linge » man 15.09.2008 8:44

Oppdatert fra 1.1.3 til 2.1, tok lang tid, selv med QuickPwn guiden. Fikk aldri opp valg om å klargjøre telefonen som ny i iTunes, men den gikk rett på gjenopprett. Hadde sikkerhetskopiert før jeg startet guiden. Ingen telefonsignal, men fulgte rådet til geircito med bootnuter (i guiden) så gikk det fint. Fikk omsider lastet inn mange Apps fra iTunes :-) men måtte autorisere iTunes igjen før jeg fikk synkronisert Apps med iPhone :-!

Ser det er nye fagekoder i Kalender, ellers virker alt som før eller bedre. Foreløpig ingenting som henger.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav TheRealChristoffer » man 15.09.2008 8:52

Jeg må si 3g er forbedret. jeg sitter i biltur til fredrikstad nå og bruker iphone som et modem. Jeg brukte 3 sek på å komme inn på en tråd:) varierer mellom 3 og 6 sek.


SUPERT APPLE. dette liker jeg

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav trondrm » man 15.09.2008 9:16

odin skrev:Jeg har opplevd dramatatisk forskjell på batterilevetiden på min 3G. Vanligvis er telefonen utladet over natten dersom jeg glemmer å slå av wifi tilkoblingen til hjemmenettverket.....


Dette gir ikke mening i det hele tatt. Har du wi-fi på, går den i dvale sammen med iPhone, medmindre du har installert og slått på insomnia (krever jailbreak).

Test dette selv. La wi-fi stå på, la telefonen gå i dvale eller gi den et trykk på sleep. Vent et par minutter og slå den på igjen. Øverst der wi-fi symbolet skal stå vil det nå stå 3G, E, eller en prikk, avhengig av dekningsgrad. Etter 3-4 sekunder kommer wi-fi på.

Oppfører den seg ikke slik, er det noe galt med din iPhone.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav mighty » man 15.09.2008 10:38

Det stemmer det :) Wifi bruker også MYE mindre strøm en 3G selv med aktiv surfing. Apple oppgir forøvrig standby tiden og brukstiden med wifi slått på.
medlem i 192 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav SinWin » man 15.09.2008 10:50

mac1bruker skrev:Jeg må si 3g er forbedret. jeg sitter i biltur til fredrikstad nå og bruker iphone som et modem. Jeg brukte 3 sek på å komme inn på en tråd:) varierer mellom 3 og 6 sek.


SUPERT APPLE. dette liker jeg

Unnskyld, men iPhone som modem, how?

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron