Erfaringer med firmware 2.1

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav TheRealChristoffer » man 15.09.2008 11:01

søk på iphonemodem i sokelinja på mac1 og der finner du min guide på programmet

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Thomas.A » man 15.09.2008 11:03

@SinWin:
viewtopic.php?f=407&t=205609 :)
Og kanskje denne i fremtiden: viewtopic.php?f=407&t=204230

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav SinWin » man 15.09.2008 12:10

Takk skal du ha.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav rrounin » man 15.09.2008 12:20

n0gga skrev:Får ikke GPS-signal etter oppdatering til 2.1.
Noen som har opplevd dette og som har noen forslag?


Jeg opplevde dette, og som nevnt tidligere i tråden ble jeg skremt av at andre som har opplevd dette har sendt sin iPod i retur til Apple.

Min løsning: Skaff deg et 3. parts, enkelt GPS-program som "I am here" eller liknende. åpne programmet, la telefonen ligge ute eller i vinduskarmen til den får fix, så skal alt være i orden. Feilmeldingen gjelder tydeligvis bare Maps, men når du først har fått fix i et annet program, skal det ikke være noe problem i Maps lenger.

Fungerer nå smertefritt for min del, hvertfall, og jeg fikk tidligere feilmeldingen
"Your location could not be determined".

Lykke til!

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Thomas.A » man 15.09.2008 12:33

Kom på en ting til med firmware 2.1 (vet ikke om det er skrevet her allerede):
- Om man går inn på Innstillinger -> Lyder så stemmer slideren for volumet med hva som er satt tidligere.
På 2.0.x så stemte ikke denne til meg (kunne ha volumet nesten på maks, mens slideren stod på nesten minimum). Så fort jeg endret på volumet der, så stemte den. Filleting, men kjekt å få ordnet opp i :)

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Hakonan » man 15.09.2008 12:39

For meg har iallefall en oppdatering fra 2.0.2 til 2.1 gjort at batteriet er blitt latterlig mye dårligere. Ladet det opp til 100 % i går rundt seks-tida, snakka omtrent 5 minutter i telefonen, og resten av tida lå den i sovemodus. Når jeg våkna nå var det 5 % igjen. Drit ass..

Hvordan kan jeg få tilbake 2.0.2? Er det bare til å shift-klikke gjenopprett og velge den custom 2.0.2-fila jeg lagde med guiden til Geircito?
medlem i 188 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav mighty » man 15.09.2008 13:44

Merkelig at batteritiden har blitt dårligere for noen (inkl meg) og bedre for andre! Tror de har gjort noe så 3G bruker mindre strøm. Virker som det er de som bruker 3G som merker mest økning i batteritid.
medlem i 192 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav trondrm » man 15.09.2008 14:00

@Hakonan:

Nå vet ikke jeg når du våknet, men hvis den var fulladet kl. 1800, snakket i fem minutter og den viste 5% da du våknet, er det noe dramatisk feil - uavhengig av firmware...

Det må være noe som utlader batteriet ditt. Med det scenarioet du beskriver bør du ha sovet i flere døgn for å oppnå slik resultater :-D

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav tommywallinga » man 15.09.2008 14:18

Jeg oppdaterte igår og våknet idag jeg også etter første vekkering så avsluttet den for den var tom..

jeg hadde 50 % igår kveld...

kan det være at pertigo eller gps tracker eller noe ikke har slått seg av?
medlem i 187 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav n0gga » man 15.09.2008 16:46

rrounin skrev:Jeg opplevde dette, og som nevnt tidligere i tråden ble jeg skremt av at andre som har opplevd dette har sendt sin iPod i retur til Apple.

Min løsning: Skaff deg et 3. parts, enkelt GPS-program som "I am here" eller liknende. åpne programmet, la telefonen ligge ute eller i vinduskarmen til den får fix, så skal alt være i orden. Feilmeldingen gjelder tydeligvis bare Maps, men når du først har fått fix i et annet program, skal det ikke være noe problem i Maps lenger.

Fungerer nå smertefritt for min del, hvertfall, og jeg fikk tidligere feilmeldingen
"Your location could not be determined".

Lykke til!


Takk for svar, men hjalp ikke med tredjepartsprogrammer. GPS'en kom seg etter syncing med maskinen, så det var ingen fare :)

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav groovie » man 15.09.2008 21:43

Hei

Jeg har følgende erfaringer med vår nye firmware:
System: Macbook med OS X 10.5.4 og iTunes 8.0 iPhone 1G som orginalt var 1.1.3
Oppdaterte første gang fra 1.1.3 -> 2.0 -> 2.1 Ved hjelp av pwnage.

Telefonen har blitt like responsiv som ved 1.1.3 igjenn, og alt som alle andre har nevnt her tidligere stemmer også for meg, men jeg har et problem som ser ut til å falle tilbake.

Etter oppdatering av firmware og nødvendig etterarbeid så begynner det nødvendige etterarbeidet med å sette språk, tastatur o.l, og alt det går greit. Telefonen er fin å bruke, og alt virker perfekt.

Så en plass i mine mange utforskinger så greier jeg å gjøre noe som fucker opp ringefunksjonen til iPhone. Når jeg trykker på grønnt rør, så kommer jeg inn i nummerseksjonen av ringeprogrammet, men så spretter bare telefonen ut til Home igjenn. Det som er merkelig er at om jeg går inn på kontakter og ringer derrifra så får jeg ringt ut, men samtaledialogvinduet som skal komme opp kommer aldri. Skjermen blir grå, og jeg får den standardbeskjeden om at "Viderekobling er aktiv" eller hva det nå står. Jeg trykker vekk denne, og merker nå at telefonsamtalen som initialliseres har blitt lagt på toppen av skjermen. Jeg kan fint prate med de i andre enden, men om jeg prøver å komme meg inn på samtaledialogvinduet så blir jeg bare sparket tilbake til Home. Jeg må altså bruke headsettknappen for å få avsluttet samtalen.

Etter dette skjedde første gangen, så tok jeg en ny restore. Denne gangen virket alt enda litt lengre, men ikke lenge etter så begynnte samme problemet. Nå sitter jeg med 3. Restore på under 2 dager, og begynner å nøste i hva som kan forrårsake dette problemet. Jeg har jo ikke lyst til å synce 8Gig to ganger om dagen til neste FW oppdatering.

Det som det ser ut til å være er faktisk Boss prefs eller hva det heter. Om jeg ikke tar helt feil så forekom problemet etter jeg hadde lastet ned noe i enten Cydia eller installer, og sist gang jeg lastet ned et ikke-apple-støttet programm så var dette BigBoss sitt programm.

Så mitt spørsmål her til alle iPhone førstegen brukere er; Har andre opplevd samme problemet? Om dere har lagt inn BossPrefs og ikke opplever disse problemene så vil jeg vite. Om dere opplever problemene uten å ha lagt inn BossPrefs så vil jeg også vite. Dette problemet er for meg jævli uholbart for øyeblikket.. :p

Magnus
medlem i 203 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav geircito » man 15.09.2008 22:07

Har ikke den erfaring med BossPrefs, men de som har lagt inn Kate har dette problemet...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav groovie » man 15.09.2008 22:10

Virkelig merkelig.

Når du nevner det så la jeg faktisk in Kate første gangen jeg kjørte oppdatering til FW 2.1, men ikke Boss, men forrige gang var det etter install av Boss.. Virker som om at Apple kansje kan ha gjort noe for å kødde med disse programmene? Noe som i såfall er virkelig synd. Jeg har vertfall stor bruk for Boss.. :s

Edit:
Det som er virkelig merkelig er at dette fenomenet ikke er reversibelt. OM en går inn og avinnstalerer Kate eller BossPrefs så har man fortsatt samme feilen.

Magnus
medlem i 203 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav peewee » tir 16.09.2008 4:17

Har et lite spørsmål her.

Har iphone 3g og oppdaterte firmware til 2.1
Merker ikke så veldig god forskjell egentlig og sms + kontakter lagger enda en del.
Syns egentlig ikke det lagger noe voldsomt, men siden folk mener at det skal være bedre i 2.1 så vurderer jeg å slette alt og begynne på nytt som Gen seier.

Er det bare å gjenopprette fabrikkinstillinger via itunes og så oppdatere til firmware 2.1 ? (Må jeg gå via alle de andre oppdateringene?)

Mister jeg alt, eller går det ann å synce ting som kontakter + sms meldinger etterpå?
medlem i 186 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav runex » tir 16.09.2008 10:53

kommer spørsmål om "Oppdatering av operatørinnstillingene" etter oppdatering til 2.1, men denne feiler når man trykker ok. Er det noen oppdateringer vi trenger (og kan de i så fall legges inn manuelt), eller er det noe som bare kan ignoreres?

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere