Erfaringer med firmware 2.1

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav vegavnil » lør 13.09.2008 13:09

Jeg synes batteri levetiden er drastisk endret til det bedre, dagen før denne updaten gikk batteriet ut når jeg var ferdig på skolen etter å ha ladet den hele natten før, mens nå ladet jeg den i 2t, etter updaten igår og den holder enda, med over halvt batteri, fantastisk :)

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav linte » lør 13.09.2008 13:11

Vet ikke om dette er nevtn men jeg har mye bedre 3G dekning nå etter 2.1. Før hadde jeg bare 1-2 bars, men nå har jeg fire og av og til full styrke. Merker det også når jeg surfer :)

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav trondrm » lør 13.09.2008 13:18

Jeg hadde egentlig tenkt å vente på pwnage, men har oppgradert allikevel. Kan vente et par dager på Cydia.

Jeg har merket følgende:

Mye nytt i ipodspilleren.

VESENTLIG bedre 3G dekning. Har gått fra to pinner til full dekning hjemme.

VESENTLIG forbedret push epost fra mobileME. TIdligere kunne den være opp mot 15 min forsinket. Nå kommer den på sekundet.

Ellers generelt raskere menyer.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav SinWin » lør 13.09.2008 13:27

Batteritiden virker mye bedre etter oppdatering- ladet min 3G fullt opp etter oppdateringen, og har etter det brukt iPod to- tre timer, skrevet mye sms, ringt litt, surfet på nett (lest denne tråden blant annet) og en del mer - og batteriet er fremdeles litt over 2/3 fullt. Telefonen virker også generelt raskere.

En annen endring er at en nå tydeligvis ikke kan skru på stedstjenester, gps, direkte fra programmer som vil bruke det - man får bare link til innstillinger, og må inn dit og starte gps, og deretter starte programmet du ville bruke på nytt. Virker litt mer tungvint.

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav sfhawk » lør 13.09.2008 13:32

I.o.m at tråden heter erfaringer, så tenkte jeg at jeg kunne dele dette. Sikkert forklart av Geir med flere minimum 10 ganger før, men er kanskje flere som er som undertegnede og som har litt problemer med å henge med i 14 sider hvor flere spm går parallelt.

Jeg har en 1.gen iPhone, iTunes 8.0 og Os X 10.5.4

Tenkte jeg skulle teste denne 2.1 oppdateringen i dag, men klarte først å få tlf i en recovery modus jeg ikke kom ut av, og det var ikke snakk om å få inn noe custom Pwnage fw. Fikk bare error 1600 og error 6 om hverandre. Her er hva jeg gjorde og det bør fungere for flere. (selv om dere ikke har en tlf som står fast i recovery før dere starter) ;)

Restora til 2.0.2 (Apple standard firmware).
Brukte så QuickPwn, og fikk en tlf jeg kan bruke.
Gjorde så vanlig oppgradering til 2.1 i iTunes

Har nå en fungerende 1. gen med v2.1

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav chello » lør 13.09.2008 13:39

Oppdatert, men måtte legge alt inn på nytt fordi gjenoppretting fra tidligere backups rett og slett ikke fungerer.
Et annet problem er dette:
Jeg har Tele2 og befinner meg i Sverige, etter oppdateringen vil telefonen bare koble seg opp mot Telia uansett hvordan jeg tvinger innstillingene. Det betyr sannsynligvis at jeg ikke får samme ringepris i Sverige til Norge slik jeg normalt har gjort.......her er tydeligvis mange feil.....om det da ikke er gjort med vilje til fordel for Netcom/Telia da?
Man kan begynne å lure, i såfall er Apple på ulovlig tynn is.
medlem i 217 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav TheRealChristoffer » lør 13.09.2008 13:40

bruker push enda mye strøm?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav rrounin » lør 13.09.2008 14:28

Ah, GPSen sluttet å virke..
Eller, får hvertfall bare "Your location could not be determined" i Maps.

Noen tips å få? Har googlet litt, men ble ikke mye klokere. Han ene hadde ringt Apple og fått ny telefon. Men jeg er i Kina..

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav mighty » lør 13.09.2008 14:53

Har du prøvd å restore da? Hvis ikke det hjelper er det vel ikke annet å gjøre enn å ta det på garantien.
medlem i 193 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Mr Mac » lør 13.09.2008 15:06

rrounin skrev:Ah, GPSen sluttet å virke..
Eller, får hvertfall bare "Your location could not be determined" i Maps.

Noen tips å få? Har googlet litt, men ble ikke mye klokere. Han ene hadde ringt Apple og fått ny telefon. Men jeg er i Kina..


Du befinner deg vel ikke innendørs? GPS trenger så godt som fri sikt mot himmelen for å virke :)

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav sfhawk » lør 13.09.2008 15:08

Er det bare noe jeg tror, eller fungerer push enda dårligere nå enn det gjorde på 2.0.2. Tar mellom 30-60 min fra jeg har fått mail på mac'n til de dukker opp på iphone.

1. gen iphone

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav trondrm » lør 13.09.2008 15:24

mac1bruker skrev:bruker push enda mye strøm?


Tviler på at det er noe forskjell der. Det ligger i "push tjenestens" natur å bruke strøm. Den sender heartbeat til server over nettet wi-fi/edge/3G relativt ofte, slik at server vet hvor den skal pushe ut epost. Det koster strøm å holde datalinjen opp hele tiden.

Alle (inkl meg selv) med fortid fra HTC med push mot MS Exchange vet at det drar mye strøm.

Når det er sagt, jeg har push på mot MobileME hele tiden. Den bruker mye strøm, men jeg har ingen problemer med å lade iPhone hver dag. Dessuten slår jeg av push om natten.

Etteer 2.1 har push fra MobileME blitt virkelig bra! Jeg får epostvarsel på iPhone før jeg får det på mac'en. Dette har alltid fungert utmerket med MS Exchange, men ikke me MMe. Nå virker det - og det virker bra!

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav OstPøls » lør 13.09.2008 15:29

Batteriet har blitt utrolig mye bedre, eller er det bare meg? :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav linte » lør 13.09.2008 15:31

GPS funker bedre. Når jeg skulle søke den inn der jeg var her jeg bor så søkte den inn fire km lenger borte. Nå er den omtrent helt presis :)

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav mighty » lør 13.09.2008 15:37

Ser det er mange som mener at batteriet har blitt ENORMT mye bedre. Sikker på at det ikke er litt placebo effekt her? Jeg ladet min helt opp for 4-5 timer siden, nå er den nede på halvt batteri. Har snakket i telefonen i en time. 3.20 timer i ventemodus og 2.30 timer med bruk står det. Wifi på, 3G av. Batteriet varer i allefall MYE lenger på min 1-gen iphone med 1.1.4.
medlem i 193 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron