Erfaringer med firmware 2.1

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav geircito » tir 16.09.2008 11:55

Frakoble og slå iPhone av/på før du tilkobler til iTunes igjen, da kan du oppdatere operatørinnstillingene, noe du bør gjøre.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav runex » tir 16.09.2008 12:32

Takker Geircito, men det hjelper ikke. Får feilmelding:

iTunes kunne ikke oppdatere operatørinnstillingene på iPhone. Det oppsto en ukjent feil (0xE80003D)


Noen løsning? Hva inneholder operatørinnstillingene?

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav SleepO » tir 16.09.2008 12:41

Trippel-klikk på handsfree knapp, og iPod går en sang tilbake :D
Viser ikke lenger sms innhold i låst-modus.

Merkbart bedre dekning/nettbytte, men merker ikke noen forskjell på batteri :(

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav nietsoj » tir 16.09.2008 13:52

runex skrev:
geircito skrev:Frakoble og slå iPhone av/på før du tilkobler til iTunes igjen, da kan du oppdatere operatørinnstillingene, noe du bør gjøre.


Takker Geircito, men det hjelper ikke. Får feilmelding:

iTunes kunne ikke oppdatere operatørinnstillingene på iPhone. Det oppsto en ukjent feil (0xE80003D)


Noen løsning? Hva inneholder operatørinnstillingene?


Prøv å installere "grafisk operatørlogo" fra cydia/installer. Da forsvant det for min del i alle fall...
medlem i 197 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav chingpling » tir 16.09.2008 18:49

Har samme problem som runex. Har prøvd å skru av og på, installere "grafisk operatørlogo" og "netcom logo" (ikke samtidig da...)
Får fortsatt feil i itunes.

Har 1.gen iphone som jeg oppgraderte nettopp til 2.1 fra 1.1.3 via Geircitos utmerkede guide! Det er ikke noe big deal egentlig, men kjedelig å få feilmelding hver gang man kobler til iphonen.

Noen som har noen lure ideer?
medlem i 197 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Ash3 » tir 16.09.2008 19:09

For min del har batteritiden blitt dårligere med min første generasjons phone, spesielt ringetiden. Når jeg ringer minsker batteriet med minimum 1% per minutt! Standbytid er ok, men ikke noe bedre enn med 2.0.2. Ellers er det mye mindre lagging som andre har skrevet her :-)
medlem i 187 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav runex » tir 16.09.2008 22:30

chingpling skrev:Har samme problem som runex. Har prøvd å skru av og på, installere "grafisk operatørlogo" og "netcom logo" (ikke samtidig da...)
Får fortsatt feil i itunes.

Har 1.gen iphone som jeg oppgraderte nettopp til 2.1 fra 1.1.3 via Geircitos utmerkede guide! Det er ikke noe big deal egentlig, men kjedelig å få feilmelding hver gang man kobler til iphonen.

Noen som har noen lure ideer?


Får heller ikke innstallert Netcom logo i Cydia. En sammenhenhg?

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav TomDoe » tir 16.09.2008 22:32

Samme her, Netcom logo funker ikke i det hele tatt.
Prøvd både via installer og cydia, no go either way..
Noen som har noen forslag eller er det bare å vente på en "update"?
medlem i 191 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav obbink32 » ons 17.09.2008 9:02

Ser det nevnes cydia og installer her i firmware 2.1.
betyr det at det ligger klart for jailbreaking? jeg kjører vista, eller er det kun for mac brukere enda

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav TomDoe » ons 17.09.2008 10:05

Bare å følge denne guiden fra vår eminente codemonkey Geircito (no pun intended :P) så får du en 2.1 med Installer og Cydia;
viewtopic.php?f=431&t=205649
medlem i 191 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav indywiking » ons 17.09.2008 10:10

har en iphone 3g, og etter 6 dager med 2.1, konkluderer jeg med følgende:
- Batteritid med 3g innkoblet veldig forbedret.
- Mye mer responsiv kontaktliste.
- SMS noe bedre i respons.
- Safari derimot kræsjer mer. Går i heng endel sekunder før man blir kastet tilbake til springboard.
- kamera virker dårligere. Synes bildekvaliteten var bedre under 1.1.4 på min gamle 1g. Og har også registrert litt rar, utilsiktet mosaikk-effekt.
- e-post programmet mer stabilt.
- har ikke hatt en eneste call drop. Bank i bordet.
- Litt irriterende med SMS-påminnelsen. Får SMS og sjekker forhåndsvisning, og legger fonen tilbake i lomma. Så piper det igjen etter noen minutter, og man tror det er en ny melding. Men så er det bare den forrige som jeg ikke åpnet.


Forøvrig oppdaterte jeg til 2.1. Da fikk flere apps kraftig hikke under bruk. Foretok en fullstendig gjenoppretting, og da virker det hele mer stabilt.
medlem i 192 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav linte » ons 17.09.2008 14:00

Nå har jeg hatt 2.1 i en liten uke, og jeg tenkte jeg skulle gi ett lite referat fra det.

:: 3G dekningen er mye bedre.
:: GPS er også mye mer presis
:: Batterilevetiden er også bedre
:: Ingen bugs oppdaget så langt
:: Kontaktlisten er lynrask

Negativt:

:: Facebook Appen henger en del. Jeg kan ikke gå ut og inn i fra samtaler men må starte App på nytt. Er nok ikke Apple sin feil, men det er det eneste "negative".

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav Trulsdd » ons 17.09.2008 15:01

Bare piss med 2.1 jeg glemte å ta backup av alle de kjøpte App Store app'ene mine, men iTunes ga ikke warning mot det. :-[ SMS er like treigt, nettet detter ut, Facebook app'en funker ikke, ringing er like sent. Ikke verdt de 70 kronene i apps!!
medlem i 195 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav geircito » ons 17.09.2008 15:06

Bare å installere kjøpte Apps det, de ER registrert kjøpt uansett, så neste gang installerer du "gratis" (sålenge du benytter samme iTunes Store-konto som du brukte da du opprinnelig kjøpte apps).

Og så anbefaler jeg å sette opp iPhone som NY telefon ved en gjenoppretting slik at gammelt "rusk" forsvinner!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Erfaringer med firmware 2.1

Innleggav demure » ons 17.09.2008 16:18

Kanskje litt off topic, men er det flere som har lagt merke til at "knappen" til Installer.app ligger lenger ned i forhold til andre knapper på homescreen? Noen millimeter.. Eller er det bare hos meg? Litt irriterende... :-)

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron