Mistet iPhone i vannet

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav Nilsn11 » fre 22.08.2008 18:13

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg lagt den til tørk med en gang det skjedde, og latt den ligge i 2 - 3 døgn, og IKKE skrudd den på i mellomtiden for å sjekke om den er i orden. Skadene kan komme i ettertid også, selv om den ser ok ut nå. La den ligge litt til, bruk eventuelt en tannbørste med sprit som andre forklarer her. Puss både jack-utgangen og lade tilkoblingen. Ellers, påstår tekniker24.net at han kan fikse fuktskadde telefoner



"-Hei, mista telefonen i cola glasset på fest, telefonen er helt død, er dette noe du kan fikse?
ja, jeg kan fikse 90% av alle vannskadde telefoner, og få den tilbake til den stand den var i før uhellet."

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav dani93 » lør 23.08.2008 1:06

Ok;)

Har latt den ligge på badet en stund nå, er det verdt å pusse den med sprit fortsatt, for så å la den tørke enda lenger?

zzyzx skrev:Sølte kaffe på min iPhone og fikk da flere pussige symptomer. Renset dock'pluggen' med hjelp av en tannbørste dyppet i sprit - lot spriten fordampe og telefonen fungerte utmerket. verdt et forsøk!


Hvilken måte brukte du får å fordampe spriten og hvor lenge lå den?
medlem i 189 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav horky » lør 23.08.2008 2:20

Ferskvannet i Norge leder strøm! Så lenge det er mineraler i vannet, vil det lede strøm. Er ikke 100% rent vann i springen vår, det kan ikke mennesker drikke i store mengder, fir da får vi ikke i oss essensielle mineraler.

Offtopic, sorry:P
medlem i 205 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav Kåring » lør 23.08.2008 4:16

Nå jobber jeg på en annen mobilbutikk enn telebutikken da men det vi råder kunder som har forsikring og har fått fuktskader eller lignende er fakitsk å knuse telefonen, for jeg tror det er noe med at fuktskader dekker ikke forsikringen. men som sagt, jeg jobber i en annen kjede, så kanskje det er andre retningslinjer fra apple osv. jeg vetikke:)

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav andrenb » lør 23.08.2008 10:25

Så du oppfordrer til forsikringssvindel som ansatt i en telebutikk. Skammelig!

Det er på grunn av slik oppførsel forsikring blir mer kostbart for oss som er ærlige.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav dani93 » lør 23.08.2008 10:34

Haha, var på telebutikken selv i går faktisk og fikk oppfordring til å melde den stjålet! Og at jeg burde vente litt siden jeg netopp ringte netcom og fortalte dem om uhellet, så da hadde dem sikkert forstått at det var svindel.

Jaaja, vil nå heller prøve å gjøre det så lovlig som mulig og heller prøve alle mulige måter få å fikse iPhonen helt.

zzyzx skrev:Sølte kaffe på min iPhone og fikk da flere pussige symptomer. Renset dock'pluggen' med hjelp av en tannbørste dyppet i sprit - lot spriten fordampe og telefonen fungerte utmerket. verdt et forsøk!


Spørr deg igjen: Hvilken måte brukte du får å fordampe spriten og hvor lenge lå den?
Er det forresten en sikkert måte å gjøre det på eller er det veldig riski?
medlem i 189 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav psvennevig » lør 23.08.2008 11:36

En mobil (iPhone eller ikke) some er mistet i vann bør behandles på følgende måte.
- sørg for at tlf. blir slått av.
- ble den mistet i saltvann, øl, brus etc. skyll den grundig i kaldt rent vann.
- legg tlf. på ett bomullsklede i stekeovnen. Oven skal ikke holde mere enn 45 grader C.
- la tlf. ligge i oven i flere dager. minst 48 timer helst dobbelt.
- ikke fall for fristelsen og skru den på "bare for å sjekke" det gjør vondt værre.

En tlf. som blir tørket på riktig måte vil bli like god igjen. Dette såfremt ikke kortslutning og skade påført av dette har oppstått.
jackplugg uttak etc. kan renses med teknisk sprit. Dette må også fordampe i ovnen over noen timer.

Pål
medlem i 188 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav dani93 » lør 23.08.2008 11:53

Thanks=)

"teknisk sprit"? Kan noen forklare hva dette egentlig er og hvor man får kjøpt det??

Og er dette noe enn skal ta på etter at telefonen har tørket i minst 48timer for så å tørke den noen timer til? eller kan enn bare ta det på fra begynnelsen av?

forresten nå har den slått seg på igjen, av seg selv og jeg får den ikke av fordi dvaleknappen funker ikke. What can i do to take it off? Årh for noe stress!!..
medlem i 189 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav klev1 » lør 23.08.2008 13:56

"Teknisk sprit" (i anførselstegn) er det man ute i bygdenorge kaller himkok, hjemmebrent, ildvann eller smuglersprit. Kjært barn har mange navn 8-)

Poenget er bare at du trenger ren sprit, fra 60% og oppover. Den tekniske spriten det refereres til her er ren sprit på 96%, og er enten ren etanol eller en blanding av etanol og metanol. Den er ikke avgiftsbelagt på samme måte som vanlig sprit, og er, så vidt jeg vet, ikke i salg til privatpersoner.

Til denne bruken er sikkert det letteste og billigste å bruke isopropanol. Kjøp på jernvarehandel eller en liten flaske kondensfjerner på besinstasjonen.
medlem i 225 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav Nilsn11 » lør 23.08.2008 14:16

Ren sprit vil fordampe av seg selv ;)

Håper alt går bra med telefonen din, men som sagt så er det stor sjangs for at tekniker24.net kan fikse den, jeg har selv bare positive ting å si om han!


Off topic: Ikke engang vannet du kjøper på flaske, som skal brukes på batterier o.l er 100 % rent! det er nesten ikke mulig. så fort du åpner flasken er vannet blitt forurenset.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav zzyzx » lør 23.08.2008 14:34

Beklager, glemte å svare.
Som nevnt over her, spriten fordamper stort sett av seg selv. Brukte en liten del koskenkorva (40%, kanskje ikke helt optimalt.) om jeg ikke tar helt feil, hjemmebrent ol. vil nok etterlate seg mer gris enn ønsket.

edit; lot den ligge over natten, skulle tydeligvis ikke mer til. Jeg er dog litt brutal med slike ting, så vil ikke anbefale det for folk som er glad i telefonen sin!
medlem i 188 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav dani93 » lør 23.08.2008 14:52

Ok;) Thanks people!

Håper det ordner seg nå!
Får sende den til tekniker 24 hvis noe fortsatt er galt.

Btw. Tviler på det, men det er vell ikke noen som vet om en annen måte å slå av telefonen enn å bruke knappen på toppen? Telefonen er nemlig på nå og den knappen funker ikke.

Å ja! Kom på en ting til! Hvordan påfører dere telefonen spriten og på hvilke områder? Tipper det kun er inni jackplugg uttaket og under der man skal lade?

Må bare være helt sikker jeg, er så kjipt hvis noe går i do;)
medlem i 189 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav JoffenxD » lør 23.08.2008 15:09

Jeg har også hatt et uhell med min forrige mobil, den kom også i kontakt med vann, men jeg hadde bare vanlig forsikring på den, og den dekket ikke vann/fukt skader. Men det skjedde at hele jeg datt i sjøen med mobilen i lommen, og da fikk jeg det på forsikringen :D
medlem i 187 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav areknutsen » lør 23.08.2008 15:24

Jeg falt i en elv med mobilen i lomma for noen år siden. Jeg hadde da netcoms forsikring. Det tok 3 dager før jeg fikk sånn erstatningsskjema fra Netcom, med andre ord - NULL PROBLEM å ta den på forsikringen
medlem i 217 måneder
 

Re: Mistet iPhone i vannet

Innleggav dani93 » lør 23.08.2008 16:04

Synd at jeg ikke også datt uti sammen med iPhonen:P
Syns det er merkelig og teit av netcom og ikke dekke det!...

Men, er det noen som vet hva man kan bruke til å påføre spriten på iPhonen?
medlem i 189 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron