GUIDER: Låse opp iPhone 2.2.1

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: GUIDE: Låse opp iPhone 2.x i iTunes (PwnageTool/Winpwn)

Innleggav euphonia » søn 10.08.2008 23:04

puh !
det var det jeg håpte på ! Prøver igjen .. takker så meget !
medlem i 191 måneder
 

Re: GUIDE: Låse opp iPhone 2.x i iTunes (PwnageTool/Winpwn)

Innleggav trs314 » søn 10.08.2008 23:18

Fikk en ny iphone 3G fra NetCom i dag. Da det tar 10 dager før jeg får SIM kort p.g.a. overføring av abonemang ville jeg åpne telefonen for å benytte Telonr SIM jort frem til jeg nmottar fr NetCom. Har allerede iphone'er som jeg har gitt til mine barn. Begge låst opp av meg med 1.1.1.4 og masse spill og applikasjoner.
Nå gikk det ikke så bra: På første forsøk gikk alt greit - fulgte "geircito" punkt for punkt -til jeg var ferdig (trodde jeg). Da melder iTunes at telefonen har et ugyldig SIM kort og kan ikke registreres etc. etc.
Forsøkte påny, men denne gangen stengte jeg brannveggen slik at iTunes ikke fikk gått på internett under gjennopprettingen. Da får jeg feimelding 1604. Etter flere forsøk er resultatet det samme: Med en internett kobling går prosessen smertefritt, men jeg er i realiteten like langt som da jeg startet; en telfon som kun kan ringe nødnummer. Uten internett tilkobling får jeg feilmelding 1604 og en ubrukelig telefon.
Noen som kan hjelpe her? som har opplevd det samme og løst problemet. :bitchin:
medlem i 187 måneder
 

Re: GUIDE: Låse opp iPhone 2.x i iTunes (PwnageTool/Winpwn)

Innleggav youdecide » søn 10.08.2008 23:22

2.generasjon iPhone = iPhone 3G:
Delvis opplåsing (aktivering/jailbreaking).
Dvs. for å få en mobiloperatørfri iPhone 3G må du pr. dato
kjøpe en iPhone 3G hos NetCom og så bryte abonnementet.
Dette vil koste deg kr. 4.189 (8Gb) / kr. 5.089 (16Gb).
- med andre ord: ingen hensikt å kjøpe ifra ebay/finn etc til en høyere pris enn ovenstående


Har du kjøpt en iPhone 3G telefon med Netcom abb. kan du ikke bruke andre simkort enn Netcom med mindre du bryter ut av bindingen.

Tom

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: GUIDE: Låse opp iPhone 2.x i iTunes (PwnageTool/Winpwn)

Innleggav trs314 » søn 10.08.2008 23:40

Takk for svar, men jeg hadde tenkt å fortsette med NetCom, da jeg reiser mye i utlandet og Telenor og NetCom har nå samme priser i EU.
Jeg kan vente til jeg mottar SIM kortet om en uke eller så.

Det jeg primært ønsker er en telefon med mulighet tll å installere applikasjoner og program fritt, uten å måtte gå via Apple. Kan jeg gjøre det etter å ha gått gjennom en opplåsing (WinPwn) slik jeg beskrev tidligere? Men med et NetCom SIM kort i telefonen?
medlem i 187 måneder
 

Re: GUIDE: Låse opp iPhone 2.x i iTunes (PwnageTool/Winpwn)

Innleggav geircito » søn 10.08.2008 23:42

Ja, sålenge du benytter et NetCom-abonnement (i og med at du IKKE skal bryte abonnementet).

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: Låse opp iPhone 2.x i iTunes (PwnageTool/Winpwn)

Innleggav thomasjojo » søn 10.08.2008 23:53

en kommentar:

this is perfect!
medlem i 197 måneder
 

Re: GUIDE: Låse opp iPhone 2.x i iTunes (PwnageTool/Winpwn)

Innleggav Norian » søn 10.08.2008 23:56

Frustrert og fortvilet !! Prøvd å oppgradere min 1. gen. tlf til 2.01. Fulgte guiden slavisk. Fikk ingen feilmeldinger. Alt så perfekt ut, men lurer på om jeg koblet telefonen for raskt fra. Telefonen spurte etterpå ikke etter pin-kode og oppførte seg som om det ikke var noe sim-kort i den. Fikk opp følgende melding på telefonen : "Må repareres. Iphone kan ikke starte eller motta samtaler. http://www.apple.com/no/support". Jeg startet da på nytt fra punkt F. Fikk 1604 - feilmeldingen og har prøvd - gang på gang med punktene E6-E8 i tillegg. Ingenting hjelper. Nå har jeg kun apple-bildet når jeg slår på og noenganger har jeg bilde av apple-kabelen når jeg slår på. Hver gang jeg prøver en gjenoppretting får jeg feilmelding 1604. Jeg antar telefonen nå er ødelagt?? Blir overlykkelig hvis noen kan hjelpe meg.
medlem i 188 måneder
 

Re: GUIDE: Låse opp iPhone 2.x i iTunes (PwnageTool/Winpwn)

Innleggav TB4 » man 11.08.2008 1:19

Hei.
Har akkurat fått meg en iphone 3g fra netcom, og har enda ikke orket og "hacket" telefonen.

Er det verdt og gjøre det via denne guiden nå eller bør jeg vente enda en stund? (installer osv er vel ikke helt ferdig enda? )

Lurer også på dette med garantien. Mister jeg all form for garanti hvis jeg jailbraker telefonen?

Om jeg jailbraker den, kan jeg fremdeles oppdatere den som normalt via itunes når det kommer nye uppdates ut? må jeg da jailbrake den pånytt etterpå for og få inn installer/cydia ?
Har utrolig lyst å jailbrake den for og få muligheten til å legge inn 3 parts programmer, men er veldig usikker på dette med uppdates i fremtiden, samt garantien.

Spørsmålene er sikkert besvart tidligere, men jeg fant ikke noe. (ja, jeg har søkt.)

Mvh TB4! :D
medlem i 187 måneder
 

Re: GUIDE: Låse opp iPhone 2.x i iTunes (PwnageTool/Winpwn)

Innleggav superswede » man 11.08.2008 13:52

Når det kommer ny fw så må du jailbrake på nytt (så fremt du ønsker å oppgradere da..).

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: GUIDE: Låse opp iPhone 2.x i iTunes (PwnageTool/Winpwn)

Innleggav 007Helge » man 11.08.2008 13:57

Er det noen som har et tips til meg?
Jeg må restore telefonen for fjerde gang siden den nye imagen kom. 2.0.1
Jeg har en 1 gen. iphone.
Etter jeg har fulgt guiden til Geir 100%, inkludert å oppdatert installer og cydia. Når jeg installerer program som f.eks bossprefs henger telefonen seg. Jeg prøver å restarte den med å holde inn av/på knappen og home til den går i svart, så slår jeg den på igjen.
Men da står den med eple ikonet i skjermen og vil ikke starte??

Er der noen flere som har fått dette problemet der ute?
medlem i 191 måneder
 

Re: GUIDE: Låse opp iPhone 2.x i iTunes (PwnageTool/Winpwn)

Innleggav geircito » man 11.08.2008 13:59

007Helge skrev:Jeg prøver å restarte den med å holde inn av/på knappen og home til den går i svart, så slår jeg den på igjen.Men da står den med eple ikonet i skjermen og vil ikke starte??

Dette utfører du med iPhone FRAKOBLET Mac/PC....

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: Låse opp iPhone 2.x i iTunes (PwnageTool/Winpwn)

Innleggav 007Helge » man 11.08.2008 14:02

Jeg har gjort denne funksjonen når den ikke er koblet til pc..
medlem i 191 måneder
 

Re: GUIDE: Låse opp iPhone 2.x i iTunes (PwnageTool/Winpwn)

Innleggav geircito » man 11.08.2008 14:03

Da må du bare kjøre igjennom guiden en gang til....

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: GUIDE: Låse opp iPhone 2.x i iTunes (PwnageTool/Winpwn)

Innleggav 007Helge » man 11.08.2008 14:05

Det skal jeg gjøre.

Hvor lang tid bruker din telefon ved en "hard reset"?

Jeg har prøvd med to forskjellige filer.
Den ene lastet jeg fra en link her til en ferdig custom fil. Den andre laget jeg selv med winpw.

Uansett Geir, du gjør en kjempe jobb å skal vite at folk her inne setter stor pris på deg!
Til slutt vil e takk for raske svar!!

Helge
medlem i 191 måneder
 

Re: GUIDE: Låse opp iPhone 2.x i iTunes (PwnageTool/Winpwn)

Innleggav TB4 » man 11.08.2008 16:36

superswede skrev:Når det kommer ny fw så må du jailbrake på nytt (så fremt du ønsker å oppgradere da..).


Ok.
Men det vil ikke være noe problem for meg å oppdatere til nyeste fw selv om telefonen er jailbraket tidligere? (iphone 3g.)
Den blir ikke låst eller noe slikt?
medlem i 187 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]