Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav svar » fre 18.07.2008 23:00

Marasmus: Sant nok. Er nok iphone som frister mest, finner ingen symbian telefon jeg liker, og indozemobile skal jeg IKKE ha (hatt det før, tragiske greier synes jeg)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav vegavnil » fre 18.07.2008 23:18

Jeg er veldig fornøyd med mitt batteri, på den forrige iphonen min søg batteriet noen helt enormt. Men jeg ble da vant til å slå av det meste og ha veldig lav lysstyrke med auto-lysstrke slått på, så nå holder batteriet i toppen 3-4 dager, så gjør meg ingenting da jeg forsåvidt lader hver natt. Null stress :)

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav thorimann » søn 20.07.2008 20:17

mitt batteri fungerer helt utmerket på min iphone 3G, jeg har slått av 3G, kun på WiFi når jeg trenger det, har ikke endret på lysstyrken, spiller en del på den.. (Aurora Feint er avhengighetsskapende :P) og GPS er kun på når jeg trenger det..

Hva er poenget med å ha ting du ikke bruker skrudd på? :S

forstår ikke hvorfor folk klager sånn på batterikapasiteten ^^
medlem i 189 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav GeeZuZz » man 21.07.2008 1:19

Sikkert nevnt tidligere, men det er Push som er synderen. Det er en seriøs bug i push-funksjonen som tømmer batteriet latterlig fort.

Testet å skru av push på telefonen min, og telefonen var på 95% etter et døgn i standby. Med push på, og telefonen i standby hele dagen var den på ca 30%. Altså push funksjonen alene sugde 70% av kapasiteten på et døgn. Tør ikke tenke på hvordan det ville gått om jeg faktisk brukte telefonen/epost aktivt i tillegg. Under testingen var 3G/wifi deaktivert og kun 10 veldig små eposter (totalt langt under 100KB) ble pushet.

Håpløst dårlig :-[

Edit: For ordens skyld nevner jeg at jeg har brukt push (samme server) med Qtek 9100, og det brukte ikke i nærheten av like mye batteri/dataoverføring som iphone.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav TheRealChristoffer » fre 25.07.2008 15:33

Var på vei til å spørre nå om hvor mye strøm iphonen brukte på push:P fikk svar før jeg skrev:P takk ge...

Siden det trolig er en bug så kommer det vel en oppdatering som fikser det snart?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav sparchy » fre 25.07.2008 21:00

litt of topic men:
1.)usb kabelen til ipod (5 gen) kan den brukes til iphone 3G?
2.)Har også en ipod adapter fra pioneer i bilen,slik at jeg spiller musikk fra ipod på bilstereo. Den lader også ipoden´n. Noen som vet om iphone 3 G kan lades opp med denne?
Iflg Pioneer Norge virker ikke (musikk spilling) min iPod adapter i bilen på ipod Touch , men det står ingenting om iPhone. Men iPhone og iPod Touch er vel ganske likt antar jeg. Selv om den ikke kan spille musikk på den, så kan den kanskje lade opp iPhonen. Redd for at noe skal bli ødelagt om den ikk er godkjent for iPhone. :-!

Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav svar » ons 30.07.2008 14:57

Nå har min stått på i 11/2 døygn ca, bruker den som en telefon, video på toget hjem (40min ca), wlan 5-10min om dagen, litt spill innimellom (superpong), avslått av 3G og gps, og nå er den på 50%.

:)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav TheRealChristoffer » ons 30.07.2008 16:33

Du tuller?

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav svar » ons 30.07.2008 20:03

Skal vi se, muligens at jeg bommet litt.

Fikk phonen på mandag, men det teller ikke, for da gjorde jeg mye sync osv på den.
Den stod å ladet i veggen over natten, tok den ut når jeg stod opp (0500) også tok jeg den med på jobben, sendte noen sms og noen samtaler. På veien hjem så jeg på video på toget (ca 40min, 1748kbps). Hjemme hadde jeg noen sms og noen samtaler.
I dag tok jeg den med meg på jobben, noen samtaler og sms.
Da jeg skrev at den var på 50% var klokken ca 1500, det blir 22timer det.

Hentet mail over wlan mens jeg ventet på toget, så på video igjen på toget. Nå er batteriet under 50% (er ikke sikker på prosent) så i kveld skal den lades.
GPS og 3G, blåtann har vært av hele tiden, wlan bare på når jeg har brukt det.

Synes ikke det er så gale :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav KnethJensen » ons 30.07.2008 20:13

meget bra det da :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav svar » ons 30.07.2008 20:48

Ja, men jeg bommet på klokka da jeg sa 11/2 døygn ser jeg, det var ikke meningen :(

Tror jeg kan tyne den ut til det, vist jeg bruker den som ren telefon resten av tiden nå.
Video spiser en del strømm.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav tefat » ons 30.07.2008 22:56

Det er mange ting som gjør at telefonen suger strøm.
Jeg har valgt og gjøre som svar har gjort og vil si jeg har bedre batteri enn det jeg har på min SEK810i med 3G slått på.

Det er mange faktorer som gjør at telefonen suger strøm, blant annet noen konf filer på telefonen ang bluetooth,airport og prosessoren på telefonen.

Nå som iPhone OS 2.0.1 kommer, og i påvente av iPhone OS 2.1 (som har kommet til utviklere) tenker jeg både prosessorhastigheten og signalstyrkene på bluetooth (for den søker konstant)
og airport vil være med på og gjøre batteriet bedre på telefonen.

For de som tror "Automatisk lysjustering" er bedre PÅ enn AV tar feil. når telefonen konstant må justere lyset, bruker den også mere kraft for og holde det gående.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav mako » tor 31.07.2008 1:11

Er det noen forskjell på bruk av push på Exchange server og Mobile Me? Jeg mener nemlig å ha lest at de oppfører seg på forskjellige måter. Jeg har to kontoer på push: Exchange og Mobile Me. Nå har jeg slått av begge for å se om det hjelper. Deretter prøver jeg hver av dem.
medlem i 207 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav PaulKemp » tor 31.07.2008 1:57

Min varte glatt med 4 timer video og 5 timer musikk, hvorav 5 timer aktivt bruk - ikke i standby - og ca 30 min samtale. Den var ikke tom da jeg ladet, men hadde fått 20% advarsel. Personlig er jeg imponert.

Slå av alt du ikke bruker, pluss lav lysstyrke.

Hadde det ikke vært digg med egne 'programmer' i hjem-menyen som slo av 3g og wifi? :-)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav tc47 » tor 31.07.2008 2:40

er mulig med bossprefs etter jailbreak. men har ikke personlig erfaring dersom jeg tør ikke bryte garantien hvis noe fucked skjer så bare snakker fra det jeg har lest rundt på forumet :P
medlem i 189 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]