Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav wabby » man 14.07.2008 22:04

Ikke glem at disse batteriene blir bedre med tiden.
Min G1 hadde tilsvarende symtom som dere klager på nå, men nå lader jeg den kun hver 3 dag. Så gi den en uke eller noe så vil jeg tro at den blir noe bedre.
medlem i 195 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav superswede » man 14.07.2008 22:16

Skall først nämna att jag inte har iPhone själv (...ännu så länge men går nok til innkjøp....). Sitter med en gott sliten N95 (for øvrig den desidert beste tlf jeg hatt..). Kan därfor ikke kommentere noe med hvordan 2gen. iPhone er i forhold til 1gen. når det kommer til batterilevetid men kan kommentere generellt kring 3G vs GSM.

At standby tider er vesentlig kortere i 3G nett en i GSM nettet burde ikke komme som en overraskelse på noen. Dette ligger desverre i teknologien og det faktum at 3G sendere har vesentlig kortere rekkevidde en GSM sendere. Tlf´n bruker følgelig mere power på å opprettholde en "god" forbindelse i tillegg til att tlf med 3G enabled driver og "roamer" mellom GSM og 3G, spesiellt hvis man er på "farten" eller er i ett område med dårlig 3G dekning.
Dette er noe alle 3G telefoner "sliter" med uansett merke. Selv har eg disabled 3G for lengs på min N95 og dobbler dermed lett stdby tiden (gjelder og i Oslo som har god 3G dekning).

At i tillegg f.eks ha "Push" enablet invirker og vesentlig på batterilevetid
Her kan listes opp mye (som allerede er nevnt) som f.eks - WLAN on med f.eks autoconnect til tilgj. WLAN, GPS, bruke tjenester som holder en dataforbindelse åpen (även om det ikke går noe data over forbindelsen). Allt dette påvirker i høy grad batterilevetid.
=> Slå på 3G, WLAN, GPS når du trenger det og ikke bruk Pushmail. Dette drenerer batteriet på envher telefon.

Desverre blir det da og sån at hvis man slår av "allt" dette her så kan en kanske spør sig om hvorfor man kjøpte telefonen.... However, og summa summarum, så en ikke vente sig spesiellt god batterilevetid med ett 1150mAh batteri hvis alle disse tjenesten er slått på.

Her er noen iphone batterispar tips:
http://www.informationweek.com/blog/main/archives/2008/07/extending_batte.html
http://www.apple.com/batteries/iphone.html

...og hvis batterilevetiden fortsatt er så dårlig som en får intryck av når en lester denne tråden, da vil Apple ha ett stort problem med denne telefonen.

....og som wabby skriver; li-ion batterier blir faktisk bedre etter ett par ukers bruk/ladinger. Det var absolutt merkbart på min N95.

Mot all logikk vil jag nok likevel bli nødt til å kjøpe en iPhone og hvis batteriet er så dårlig på trots av "sparetipsene" her så får den vel bli liggende i skuffen.... :bitchin:
Sist endret av superswede den man 14.07.2008 22:32, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav Haplo » man 14.07.2008 22:18

kim86 skrev:Ja, beklager. Dumt skrevet av meg. Vi kan konkludere med at alle har hver sin smak, jeg kunne aldri tenke meg å ha en mobil på tykkelse med laptopen min. Det er min mening, beklager hvis jeg fikk det til å høres ut som jeg mente det var "fakta".


Helt ok :)
medlem i 196 måneder
 


Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav kennet_h » tir 15.07.2008 5:41

Olemot skrev:
mac1bruker skrev:hvis dere lader med veggadapteret vil dere få bedre batteritid. aner ikke hvordan men jeg fikk merkbart bedre batteritid da jeg begynte å bruke veggadapteret på min 8 gb iphone som er noen måneder gammel


Det gjelder også min 1.gen iPhone 8Gb. Hvis jeg lader telefon via USB-kabelen varer batteriet mye kortere. Mulig dette fungerer på den nye telefon også?



Samme her!
medlem i 193 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav svar » tir 15.07.2008 6:36

HAdde tenkt å skafe med en iphone da min gamle lever på overtid, men ble litt mere skeptisk etter å ha lest denne tråden. :-/

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav SXL » tir 15.07.2008 7:51

Desverre blir det da og sån at hvis man slår av "allt" dette her så kan en kanske spør sig om hvorfor man kjøpte telefonen.... However, og summa summarum, så en ikke vente sig spesiellt god batterilevetid med ett 1150mAh batteri hvis alle disse tjenesten er slått på.

Kan sikkert være nyttig å tenke på en iPhone som en Swiss Knife - man bruker ikke alle verktøyene samtidig. Jeg syns det virker helt logisk at jeg slår på det jeg trenger, når jeg trenger det -- og ellers har det avslått. Noen hensyn må man ta om man ønsker tilgang til en av de største skjermene på noen smartphone, og hva det gir av UI.
medlem i 189 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav Haplo » tir 15.07.2008 9:30

Litt merkelig å sette i et svakere batteri etter mitt syn. Tror ikke tykkelsen hadde blitt så mye større.

Ellers så må jeg si at jeg hadde kjøpt den nye versonen alikevel (jeg hadde ikke iPhone før denne). Baksiden av plastikk gjør at man har betydelig bedre dekning og her i bygda er det ikke Wifi soner så 3g (som vi faktisk har) er veldig viktig for meg. Gps er også morro.

Men jeg er skuffet over at den nye modellen hadde svakere batteri.
medlem i 196 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav LOOM » tir 15.07.2008 10:08

Gizmodo har laget en bra artikkel/guide om dette:

http://gizmodo.com/5025150/how-to-maxim ... ttery-life

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav kim86 » tir 15.07.2008 11:50

Ok, batteriet på iPhone 3G er dårlig, men bedre enn de andre...


http://www.pcworld.com/article/148348/3 ... ivals.html
medlem i 249 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav Haplo » tir 15.07.2008 17:01

Ser ut som om andre av dagens mobiler sliter litt også. Det er prisen man må betale for å få ned størrelsen tenker jeg.
medlem i 196 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav Seb-ru » tir 15.07.2008 22:41

Jeg har en sonyericsson w880i som jeg må lade hver 3 dag.
Vist man husker å slå av 3g og Wi-Fi på Iphone så holder den jo like lenge...

Brukerens avatar
medlem i 191 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav Marasmus » fre 18.07.2008 19:59

svar skrev:HAdde tenkt å skafe med en iphone da min gamle lever på overtid, men ble litt mere skeptisk etter å ha lest denne tråden. :-/


Hvorfor det? Telefonen har jo potensielt god batterilevetid, som andre nevner. Kjøper du en annen telefon med færre funksjoner får du bedre batterilevetid, men om du slår av de samme funksjonene på iPhone får du også bedre batterilevetid. Fordelen med iPhone vil være at du har muligheten til å bruke alle funksjonene ved behov.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav SXL » fre 18.07.2008 20:05

Etter at jeg begynte med nettlading (altså ikke USB) har jeg såvidt fått batteriet ned til halv etter en hel dags aktiv bruk.
Batteriet lades "hurtig" opp til 80%, deretter trenger det noen timer på å nå 100%. Og det ligger lenger i topp om det får lades helt opp. Mange som rapporterer mye bedre ytelse med nettlading, så det er nok veien å gå. I mitt tilfelle gjelder det for to telefoner.
medlem i 189 måneder
 

Re: Andre som sliter med dårlig batteri i iPhone 3G

Innleggav hallo666 » fre 18.07.2008 20:30

Dette kan jeg selv bekrefte med min iPhone, dog det er en 2g, men når jeg lader den via strømnettet og ikke USB varer den faktisk betraktelig mye lengre enn lading ved USB.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron