iPhone ingen lyd / låst i headphones mode

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone ingen lyd / låst i headphones mode

Innleggav xterminator » lør 05.04.2008 13:59

Hei! Tenkte bare å informere andre om løsningen til et problem jeg nettopp hadde med min iPhone. Etter vel en måneds tid opp og ned av ei olabukse, ofte med hodetelefonutgangen NED, sluttet lyden og fungere når headset var frakoblet. Dette skjedde: Jeg satt på toget og så på film med eget headset, og så ringte telefonen. Jeg koblet ut headset'et fordi jeg ikke har handsfree på mitt eget, og svarte på anropet. Jeg hørte ingen i andre enden, og fant senere ut at de ikke hørte meg heller. Jeg prøvde å ringe telebank for å se om det var meg det var noe feil med, og ja. Ikke hørte jeg dama i andre enden der heller.

Vel hjemme irriterte jeg meg grønn over å ikke kunne ringe uten å bruke apple sin egen handsfree, siden telefonen alltid var låst/stuck in headphones mode. Har du samme problem? Dette kan enkelt sjekkes ved å bruke knappenene på siden og forsøke å skru volum opp/ned UTEN å ha headset i. Står det fortsatt "ringer (headphones)" selv om de er frakoblet? Da kan du ha samme problem som meg..

(del)Løsning:
Hodetelefonutgangen var full av lodotter fra bukselomma. Jeg fant meg en lang sikkerhetsnål, og pillet forsiktig ut den ene lodotten etter den andre. Hold på til du ser blankt metall i bunnen av hodetelefoninngangen, da burde du ha fått ut alt. Alternativt/i tillegg kan man forsøke med komprimert luft for å få ut det siste. Plugg inn og ut hodetelefonene et par ganger, og se om det fungerer nå ved å bruke volumknappene med headset frakoblet. Står det fortsatt "ringer (headphones)" ? Det gjorde det hos meg også.

Løsning
1. Koble fra headsett og begynn å spille en sang på iPod. Du hører ingen lyd.
2. Lås telefonen
3. Sett i headphones
4. Lås opp telefonen og gå inn i iPod, trykk play dersom playback er stoppet. Du hører nå lyd i hodetelfonene
5. Stopp playback
6. Koble fra hodetelefonene.
7. Start playback igjen, du skal nå høre lyd i høytaleren og alt er tilbake som før

Se forøvrig denne tråden: http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=6967755

Håper dette kan hjelpe noen :)
medlem i 219 måneder
 

Re: [LØST] iPhone ingen lyd / låst i headphones mode

Innleggav Jon » lør 05.04.2008 14:29

Fin post. Takk for info, kjekt å vite, da jeg heller ikke bruker headsettet noe særlig.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: [LØST] iPhone ingen lyd / låst i headphones mode

Innleggav oDawg » tir 19.02.2013 9:28

*** FIXED ***

Mistet min iPhone 3GS i snøen i morges og ble stuck i hodetelefonmodus :-(

Forsøkte xterminators forslag - uten hell - og en rekke forslag bl.a. på discussions.apple.com, f.eks. plug/unplug hodetelefonene ca. 50 ganger, reebot, hard reset, pirke ut støvballer, blåse luft inn i hodetelefoninngangen etc. Jeg var 2 sekunder fra å løpe ned til forhandleren og reklamere.

Dette funket til slutt:

1. Ha iPhonen påslått - ikke i standby, og uten hodetelefoner.
2. Ring iPhonen fra en annen telefon.
3. Mens det ringer i iPhonen - plugg hodetelefonene i iPhonen.
4. Svar iPhonen, og "eksperimentér" litt med iPhonens høyttalerfunksjon (av/på). Prøv også å plugge inn og ut hodetelefonene under samtalen. Sjekk at det er lyd i "begge ender" av samtalen mens du tester frem og tilbake.
5. Med den andre telefonen - avslutt samtalen.


Sound-o-rama!

PS: Jeg husker ikke om dette var den nøyaktige rekkefølgen jeg gjorde ting i (og vet ikke om alle tingene jeg gjorde er strengt nødvendig), men det var gjennom å ringe iPhonen fra en annen telefon og "leke" meg litt med iPhonens høyttalerfunksjon og hodetelefonene (inn/ut) at det til slutt ble normal lyd i iPhonen.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: iPhone ingen lyd / låst i headphones mode

Innleggav Norgesannonser » tir 21.06.2016 15:51

Siste svar fungerte på min iPhone 6 også. Men dersom jeg kopler i headphones igjen, så er den stuck. Virker nesten som en hardware feil, men den ser helt ren ut.

Etter litt mer testing viser det seg at dersom jeg ringer til noen, putter inn headset og tar det ut igjen, så hører de bare "klikk klikk klikk klikk" etc. Men hvis jeg da skrur på høyttalende, og tilbake til vanlig modus, så fungerer telefonen som normalt. Tipper det derfor er en bryter som sklir sakte på plass inni der.

Hva kan/ bør den renses med? Elektrospray + tynn q-tips?

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron