iPhone - noen spørsmål

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone - noen spørsmål

Innleggav kimiko » søn 16.09.2007 15:08

Hei,

har noen spørsmål til dere iPhone eiere mens jeg venter på at min egen skal dukke opp på døren (om en ukes tid håper jeg):

Kan man slå av EDGE?
Jeg har stort sett tilgang til WiFi, så EDGE er strengt tatt ikke nødvendig for min del, og jeg vil helst slippe å betale blodpris til sTjelenor om iPhonen skulle bestemme seg for å benytte EDGE istedenfor WiFi.

Hvordan fungerer gMail
Til de av dere som bruker gMail.. er Mail.app grei for gMail eller bør jeg benytte Safari isteden?

Hvordan er Google Map?
Desssverre er ikke dekningen her i Norge like bra som i USA etter de testene jeg har foretatt i nettleseren. Det står at Eniro benyttes når man gjør søk, f.eks. etter "pizza Lillehammer, norway" får man opp 2 av mange steder. Testet dog ikke hvordan norske nøkkelord fungerer (si, gatekjøkken .. hotel, pizza, taxi og lignende fungerte fint)

Fungerer "tastetoner"
Med SkypeOut f.eks. kan man ikke taste seg igjennom menyene hos kontofoner eller hos mange firmaer i dag. Fungerer "tastetonene" med iPhone her i Norge?

Noen som har iPhone Bluetooth Headset
Noen av dere som har iPhone Bluetooh Headsettet? Verdt å skaffe? Leser at folk har litt miksede følelser, men synes selv at det virker som et snasent produkt.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav homer » søn 16.09.2007 15:34

  1. Ja. Det er bare å la AT&T-informasjonen stå i EDGE-innstillingene, eventuelt skrive noe annet svada der.
  2. gMail fungerer over POP mot Mail.app. For så vidt greit nok, men jeg skulle ønske de hadde en IMAP-mulighet.
  3. Google Maps fungerer som på web, med noen forenklinger i grensesnittet som gjør den raskere å bruke. Noen adresser i Norge blir funnet, andre ikke.
  4. Tastetoner har jeg ikke testet, men jeg går utfra at det virker som forventet... anyone?
  5. Har ikke headsettet

h 8)
Sist endret av homer den søn 16.09.2007 15:36, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav Mac n00b » søn 16.09.2007 15:35

4) Alle mobiltelefoner støtter DMTF, det er disse som sendes når du har tastet nummeret til den du skal ringe.

EDIT: 313 poster (noen på Norsk freakforum har visst brukt denne alt, men likevel: Donalds bilregistreringsnummer!)
Sist endret av Mac n00b den søn 16.09.2007 15:41, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav kimiko » søn 16.09.2007 15:37

Derfor er det ekstra ergerlig at SkypeOut ikke støtter DMTF... men det er en helt annen diskusjon.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav homer » søn 16.09.2007 15:39

Det er en annen diskusjon, ja. Det er i grunnen mye i Skype som er irriterende... ;)

h 8)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav oyoy » søn 16.09.2007 19:57

Jeg pleier å bare slenge på en bokstav bak "telenor" i APN når jeg ikke bruker EDGE, og fjerne den igjen når jeg skal på nett. Da kan ikke telefonen koble opp uten at jeg vil :)

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Innleggav Xander » søn 16.09.2007 20:29

DTMF.
^^
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Magnus_brand » søn 16.09.2007 20:52

Er det noen som vet om man kan få nye hodetelefoner når de blir ødelagt. Det er jo ganske vanlig på ipod hode tlfene og tipper det er det på iphone også. Jeg har hatt 3-4 ipod plugge sett alle har dødd på venstre øre i løpet av en en måneds tid, aldri vært noe problem å få nye men det er jo værre nå..
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Wackhy » søn 16.09.2007 22:00

Du må vel evt. bestille nye fra USA på en eller annen måte. Eller så kan du vente til den kommer til Norge, så er det jo tilgjengelig her.
Men hvordan har du klart å ødelegge øreproppene? Har enda de som fulgte med min iPod Mini for drøyt to år siden, og de funker like bra i dag, samt de fra flere andre iPods som også fungerer utmerket. Eneste unntaket er de jeg klarte å få under stolbenet vel å merke ;)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Magnus_brand » søn 16.09.2007 22:39

de sprenger jo I et sett.. Denne gangen lånte noen iPhonen og hørte på musikk og plutselig var den venstre sprengt. Det er den som har sprengt hver eneste gang.
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Rivrusk » søn 16.09.2007 23:12

Hvorfor ikke bare bruke et skikkelig headset når du skal høre på musikk? ;)
medlem i 201 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]