Kjøpe iPhone i USA og ta med hjem

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Kjøpe iPhone i USA og ta med hjem

Innleggav moggidoggi » fre 07.09.2007 23:28

Søstera mi skal en tur til New York i høstferien, og det er da jeg har tenkt til å benytte meg av apple produktene som selges der borte. Tenkte i hovedsak iPhone. Men er det noe jeg/hun bør passe på?

Hun skal eventuellt kjøpe i butikken. Må man aktivere den der, eller kan man gjøre det her hjemme i Norge?

Når det gjelder mms og liknende, vil det ikke bli mulig å oppgradere dette senere siden dette er en software sak?

Andre ting jeg bør være obs på når det gjelder kjøp av iPhone i USA?
medlem i 200 måneder
 

Innleggav livvievold » fre 07.09.2007 23:41

Sendte faderen innom en AT&T-store for å plukke opp en. Han sa bare han skulle ta med en 8GB iPhone hjem til dattera i Norge (han er kanskje ikke veldig lur) Folka sa de egentlig ikke hadde lov, men etter en kjapp sjekk med sjefen (som sef ville tjene mest mulig) var det bare fryd og gammen.
Kjøpt over disk som alt annet.

Men du kan jo minne henne om at hun ikke akkurat TRENGER å si at den skal ut av landet :P Ellers er det vel som å kjøpe hvilken som helst vare over disk. Aktivering gjør du i iTunes'en din selv. Dvs, bruk fin guide som ligger ute underveis.
medlem i 234 måneder
 

Innleggav macmons » lør 08.09.2007 0:13

Det er fritt salg av iPhone her borte, det er med andre ord ikke nødvendig å ty til "hvite løgner". Aktiveringen skjer hjemme uansett, lykke til det er en veldig kjekk telefon.
medlem i 204 måneder
 

Innleggav kristianolai » lør 08.09.2007 1:31

AT&T er det mest surrete mobilselskapet jeg noen gang har vært borti. Kommunikasjon innad i selskapet er like genialt som å gå barbeint på en isbre!
medlem i 205 måneder
 

Innleggav moggidoggi » lør 08.09.2007 14:24

Nå gleder jeg meg. Tror det blir en apple iPhone. Det meste av mms-støtte og liknende har jo noe med softwaren å gjøre og kan sikker bli oppgradert senere?
medlem i 200 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » lør 08.09.2007 19:23

MMS kan komme i en software update eller skal kunne overføres fra en eventuell norsk iPhone. MMS er jo egentlig bare e-port, så iPhone har jo mere nok av hardware for at det skal funke.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav moggidoggi » lør 08.09.2007 19:56

Det jeg mener. Så har vel ingenting å tape på å kjøpe iPhone nå?
medlem i 200 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » lør 08.09.2007 20:12

Klart vi kan tape på det. Bare spørs hva du mener med å tape... Det kan jo komme en ny iPhone om noe uker eller hvertfall måneder. Hvis du ser på det som å "tape" er det jo klart at du KAN tape på å kjøpe iPhone nå.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]