Super-/TurboSim nå, eller vente på software unlock?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Super-/TurboSim nå, eller vente på software unlock?

Innleggav SN25P » man 27.08.2007 21:06

Hva synes dere? Er det verdt bryet og evt sanksjoner fra operatøren, eller burde man vente kanskje en uke eller noe slikt på software unlock?
medlem i 199 måneder
 

Innleggav iBruker » man 27.08.2007 21:06

Jeg ville ventet. ;)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav philip » man 27.08.2007 21:15

Men er det noen som vet om det lønner seg og kjøpe en fra amerika nå og da vente, eller vente til den kommer til norge, i håp om at den ikke blir sinnsykt dyr, også er det noen som vet om man må binde seg til AT&T hvis kompisen min kjøper den fra apple.com (han er i amerika)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav kristianolai » tir 28.08.2007 10:44

Du kan kjøpe selve telefonen over disk på hvilkensomhelst apple-butikk i usa og gjøre akkurat hva du vil med den :)
medlem i 206 måneder
 

Re: Super-/TurboSim nå, eller vente på software unlock?

Innleggav trondrm » tir 28.08.2007 11:22

SN25P skrev:Hva synes dere? Er det verdt bryet og evt sanksjoner fra operatøren, eller burde man vente kanskje en uke eller noe slikt på software unlock?


Du vil helt sikkert ikke motta noen reaksjoner fra operatøren med TurboSim. TurboSim fungerer som en "modchip" på telefonen og du bruker fortsatt ditt eget umodifiserte simkort.

Med Supersim, brenner du ditt eget kort og risikoen er kanskje tilstede, men du vil neppe høre noe her heller... Supersim-metoden er nok transparent for operatøren. De ser med andre ord sine egne og dine data på nettverket.

Jeg og flere med meg har kjørt supersim i flere uker, ingen har hørt noe som helst fra noen operatør. Enda så stor ståhei det ble rundt dette på bl.a itavisen.no. Men for å være tryggere, byttet jeg til TurboSim da jeg fikk tak i et slikt.

Foreløpig har alle forsøk på å lansere en unlock vist seg å være "vaporware".

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav SN25P » tir 28.08.2007 11:27

Jeg har hørt rykter om at TurboSim ikke funker med onecall simkort. Noen som kan bekrefte dette?
medlem i 199 måneder
 

Innleggav trondrm » tir 28.08.2007 11:27

Det virker. Jeg bruker det.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]