iPhone + Microsoft Exchange?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone + Microsoft Exchange?

Innleggav jaawa » fre 24.08.2007 14:45

Jeg ser at Mail har endelig fått et egent valg for exchang nå... Betyr dette exchange support i iPhone også??? Noen som har prøvd?

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Innleggav zand » fre 24.08.2007 15:56

Det har da vært mulig å velge Exchange i Mail i en evighet nå. Ingen nyhet det.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav jaawa » lør 25.08.2007 19:14

Ok, men det var fremdeles ikke det som var spørsmålet... Funker exchange på iPhone??

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Innleggav BrumBrum74 » ons 12.09.2007 18:26

Er det noen som har testet Exchange mail (push-mail) på iPhone? Skal vel funke fint over EDGE?

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Innleggav Retroboy » tor 13.09.2007 9:32

Jeg har testet dette ganske lenge men har ikke fått dette til å virke ennå, ser ut til denne delen av iPhone ikke her helt "up to date".

Iphone har ikke støtte for Activesync og det er nok det som er problemet

Retro...
medlem i 199 måneder
 

Innleggav DrLaban » tor 13.09.2007 10:26

Sikkert ikke heeeelt det samme du tenker på, men du har jo mulighet til å synke iPhone med Outlook, som igjen da kan være satt opp mot din Exchangeserver. Da har du i hvertfall mulighet til å få med deg kalender etc.

Jeg skal benytte denne veien for å synke min iPhone (som kommer neste uke) mot jobbens Lotus Dominoservere. Kjører da MS sin connector til Notes som tillegg i Outlook.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav tomo » fre 14.09.2007 19:52

Har heller ikke funnet helt ut av dette enda, og lurer.

Jeg sitter med PC på jobb, mens jeg har Mac hjemme, og har til nå valgt å bruke Mac'en til synking av iPhone'en. Men så er plutselig iPhonen også blitt en mobiltlf..:) (og ikke bare en kul iPod), og da melder det seg noen flere behov.

Det jeg veldig gjerne skulle hatt muligheter til er å synke iPhone kalender (og event annet) med 'Microsoft Exchange Server'-kontoen jeg har på jobben. Regner med det er det trådstarter spør om.

Dette ser ikke ut til å være så enkelt.
Greit at man kan velge å synke iPhonen med Outlook på PC'en på jobben, men det er jo egentlig ikke det man ønsker. Vil bare ha oppdatert kalender osv overført til iPhonen min til enhver tid, sendt over tlf-nettet. Ikke være avhengig av å plugge den til med kabel. (Det gjør jeg hjemme for å synke musikk, film og store filer som trenger kabel)

Så langt kan jeg ikke se at iPhone har mulighet for å synke den innebygde kalenderen (iCal) over tlf-nettet engang. Tar jeg feil?? Da er det lite trolig at den takler 'ms' sin versjon.. Håper jeg tar feil.

Skal se litt mer på mulighetene her, men dersom noen har erfaringer hadde det vært veldig fint med innspill.
Regner med at det er ganske mange iPhone-brukere som fra før av har hatt mobil som synker både kontakter - kalender - mail (type ms-exchange) over telefonnettet, og som savner dette..

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav GeeZuZz » lør 15.09.2007 4:36

Var uproblematisk å sette opp en konto mot Exchange (er jo bare å start IMAP serveren), men mail clienten på iPhonen er buggy, så løsningen er ubrukelig for meg.

Problemet er at iPhone mail klienten ikke takler mailformatet eller noe slikt, den viser hele mail-headeren som melding, i de aller fleste epostene. I preview står det da bare "Recieved from xx by xxx at blabl", mens når jeg åpner meldingern får jeg bare resten av headeren, og vanligvis er den så lang at jeg ikke får se selve medlingen. Ganske irriterende, og jeg finner heller ingen måte å gjøre Apple oppmerksom på feilen.

For ja, det er definitivt en feil, når absolutt alle andre mail-klienter parser mail fra denne serveren helt uproblematisk.

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav tomo » lør 15.09.2007 14:07

Når det gjelder synk'ing av kalender har ikke iPhone støtte for å gjøre dette over tlf-nettet (eller Wi-Fi). Kan kun synke via iTunes med kabel. Det er dumt!
Håper virkelig Apple finner en løsning på dette etterhvert. Det er steinalder å måtte plugge inn en ledning for å oppdatere kalenderen på en mobil!

Ja, jeg vet man må plugge inn en ledning i iPhonen for å lade, og da kan man jo like godt synke kalender da.. Det er bare det at kalender oppdateres mye oftere enn man trenger å lade mobilen.

Men iPhone kan synke med flere maskiner slik at det er fullt mulig å f.eks kun synke kalender med jobbmaskinen (i mitt tilfelle PC), og resten med Mac'en hjemme.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]