Spørsmål om installering av ssh etc av iPhone

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Innleggav DrBlake » fre 17.08.2007 14:38

Har du fått aktivert telefonen i det hele tatt?

Jeg hadde også litt problemer med SSH installeringa (ikke nødvendigvis de samme problemene, men, men)

Husk å sett Auto-unlock på "never" i settings menyen til iPhone.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav livvievold » fre 17.08.2007 14:42

Telefonen er aktivert i den betydning at jeg kan bruke den som fancy iPod ja. Har fått til jailbreak, men blir bare tull når jeg skal fortsette derfra og installere ssh og installer.app

Edit: Jeg har kapitulert og gitt opp og prøver igjen senere. Men skal det komme beskjeder om at den "cannot extract binary file" og sånt når man installerer ssh? Der man skal slå telefonen av og på flere ganger og sånt... >:-o
medlem i 234 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » fre 17.08.2007 14:55

Jeg vil se ALT som står etter du skriver inn dette:
./iPhoneMacSSHInstall.sh

EDIT: Altså der hvor det står at du skal restarte iPhone osv...

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav livvievold » fre 17.08.2007 15:12

liv-maren-mhre-volds-ibook-g4:~/desktop/iphone-ssh livvievold$ ./iPhoneMacSSHInstall.sh
This shell script will install and enable a SSH server on your iPhone.
This script was created by Dallas Brown (http://www.kdbdallas.com)
This script was based off of Nate True's (http://cre.ations.net/blog) Windows script

Special thanks to all of the #iphone dev team.

--------PHASE 1: Getting files off your iPhone---------

./iPhoneMacSSHInstall.sh: line 17: ./iphoneinterface: cannot execute binary file

mv: rename com.apple.update.plist to com.apple.update.plist.orig: No such file or directory
mv: rename update to update.orig: No such file or directory


--------PHASE 2: Uploading files and reconfiguring your iPhone---------

./iPhoneMacSSHInstall.sh: line 33: ./iphoneinterface: cannot execute binary file

--------PHASE 3: Restarting your iPhone---------

Press and hold the Power button on your iPhone until it shows the 'slide to turn off' red slider.
Slide it, wait for the phone to turn off, and press the power button to turn it on again.

Press Enter to continue...

*omstarte telefon*

--------PHASE 4: Putting init framework into place---------


mv: rename update.orig to update: No such file or directory
mv: rename com.apple.update.plist.hackinit to com.apple.update.plist: No such file or directory

./iPhoneMacSSHInstall.sh: line 58: ./iphoneinterface: cannot execute binary file

--------PHASE 5: Restarting your iPhone, again---------

Restart your phone once more. After that, you're done!

Press Enter to continue...
medlem i 234 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » fre 17.08.2007 15:29

Da er du nok ikke i jailbreak. Det er det som er feil.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav livvievold » fre 17.08.2007 15:34

Connected to iPhone - not activated - jailbroken sier iActivator. Betyr det at jeg må aktivere den gjennom iActivator også?
medlem i 234 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » fre 17.08.2007 15:35

Neida... Men du kan aktivere på nytt gjennom iActivator hvis du absolutt vil det.
Last ned iFuntastic: http://www.iphonealley.com/disknode/get/37/iFuntastic%25202.5.0.zip?download
Og bruk iFuntastic til å sette iPhone i jailbreak.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav livvievold » fre 17.08.2007 15:38

iFuntastic fikk jeg ikke til å fungere pga feilmelding om at den "ikke kunne brukes på dette systemet". Har prøvd å aktivere gjennom iActivator nå, men jeg har jo ingen ICCID, det feltet er tomt inne på telefonen.

Edit: Hvordan kan den ikke være i jailbreak når jeg har fått beskjed om at "Jailbreak was successful" eller noe sånt, og iActivator sier den er jailbroken?
medlem i 234 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » fre 17.08.2007 15:39

ICCID får du fra et SIM kort. Bare putt inn et hvilket som helst sim kort i iPhone og bruk ICCID nummeret derfra.
Hvis ikke iFuntastic funker kan jeg ikke hjelpe deg.. iFuntastic er det eneste programmet som klarer å sette min iPhone i jailbreak hvertfall..

EDIT:
iActivator kan være litt utdatert på jailbreak med nyeste firmware. derfor kan iActivator "tro" at den har klart å jailbreake iphone selv om den ikke har klart det.

EDIT2: Siden iFuntastic ikke fungerer... har du PPC Mac? altså en litt eldre mac? iFuntastic fungerer desverre bare på Intel.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav livvievold » fre 17.08.2007 15:55

Kan hende maskina er for gammel? Skal prøve på nytt når søstersen får kloa i sin MBP og se om det funker bedre. Er jeg heldig er jeg i mål omtrent til jul :-P

Edit: Ja, som jeg sa tidligere i tråden, har en iBook G4 PPC
medlem i 234 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » fre 17.08.2007 16:03

Da fungerer ikke iFuntastic på din maskin. :(
Du kan prøve med PPC-versjonen av iPHUC (den kan vel jailbreake?)

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav DrBlake » fre 17.08.2007 16:41

Jeg har brukt både (nyeste) iActivator og iFuntastic til å jailbreake iPhonen min med 1.0.1 software..men dette har blitt gjort på intel maskiner alle gangene. Men iActivator burde fungere så lenge det er intelstøttet..

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » fre 17.08.2007 16:48

Hvilken versjon av iActivator bruker du DrBlake?

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav livvievold » tor 23.08.2007 15:09

Har et spoersmaal til ang installering av ssh etc. Om jeg faar laant en maskin med intel og lagt inn ssh, tredjeparts programmer osv, kan jeg da bruke min egen maskin etterpaa, eller blir jeg noedt til aa laane intelmac hver gang jeg skal modde noe paa iPhone i terminal o.l? Skjoenner at jeg ikke faar brukt ifuntastic osv, men kanskje den maa vaere i jailbreak hver gang jeg skal endre noe? Det er ikke alt her jeg helt har skjoent enda :-p
medlem i 234 måneder
 

Innleggav trondrm » tor 23.08.2007 15:15

Jeg har min iPhone stående i Jailbreak hele tiden. Så hvis du får installert ssh på den, så skal du i teorien kunne gjøre alt fra nå av med ssh, scp osv. fra din egen maskin.

Det er mange som sier at når telefonen står i Jailbreak så kan du ikke synke mot iTunes osv, men jeg har aldri hatt noen problemer med det.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron