Bestilling av iPhone!

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Innleggav iBendik » fre 10.08.2007 23:04

Takk for svaret, men tror heller å få Incrediboy til å kjøpe den til meg blir mer aktuelt da å kjøpe den via apple vil bli ganske dyrt. Takk uansett!


Mvh Bendik

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav Hypercreative » fre 10.08.2007 23:05

Å få noen til å kjøpe iPhonen for deg, er vel kanskje det beste.
Angående garantier, vel. Isåfall burde du fjerne alle hacks o.l. før du sender den inn til Apple. For min del, venter jeg til den kommer til Norge. Eventuelt til de kommer med software updates, så får jeg se.

Hypercreative

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » fre 10.08.2007 23:11

iBendik skrev:Takk for svaret, men tror heller å få Incrediboy til å kjøpe den til meg blir mer aktuelt da å kjøpe den via apple vil bli ganske dyrt. Takk uansett!


Mvh Bendik


Idiotisk!
På eBay har du jo masse å gå etter.

Du kan lese tilbakemeldinger selgeren har fått fra andre kjøpere.
Se selgerkarakteren.
Og i tillegg har du PayPal/eBay garantien (pengene er altså aldri tapt)

Incrediboy har ingen form for noe av dette og han kan være en svindler.
(ikke det at jeg tror at han er en svindler, men du er faktisk MER trygg på eBay)
Sist endret av magnerlu90 den fre 10.08.2007 23:14, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav Michael Piccard » fre 10.08.2007 23:12

http://www.jetcarrier.com

bruk appel.com og send til denne adressen i usa, de sender og betaler moms og avgifter for deg, du får faktura i posten selvfølgelig ;)

har bare posetive erfaringer med dette firmaet! brukt det 7ganger selv :-D
null problem!

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » fre 10.08.2007 23:13

Ingenting slår eBay...
Selv ikke Apple...
..og selv ikke på pris, hvis du er heldig og finner noe billig.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav iBendik » fre 10.08.2007 23:23

Incrediboy har jo kjøpt Iphone til 4 brukere her. Til sammen med frakt og alt blir det 687 dollar. Det er en veldig bra pris. Noen her som har kjøpt av Incrediboy før? (ikke for å antyde at han er svindler eller noe, vil bare høre deres historie).

Mvh Bendik

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » fre 10.08.2007 23:30

Vel... på eBay finner du selgere som har solgt iPhone til flere hundre kjøpere, med tilbakemeldingen på samme side.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav iBendik » lør 11.08.2007 0:47

Skal se litt på alle muligheter før jeg bestemmer meg, ta det med ro ;)

Edit: iPhone er nå bestilt!

Mvh Bendik

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav Incrediboy » tir 14.08.2007 1:31

takk for tilliten magnerlu90 B)

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav DrBlake » tir 14.08.2007 1:48

helt ening med magnerlu. Ikke noe vits i å betale noen for å kjøpe til deg..
Jeg fulgte med på eBay i 2 uker og fikk telefonen for samme pris som selgeren hadde kjøpt den for.

Hei, hadde jeg bodd der nede skulle jeg kjøpt den til deg gratis! :-)

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav iBendik » tir 14.08.2007 13:15

Er veldig fornøyd med avtalen jeg gjorde med Incrediboy. Rask frakt, god pris, pålitelig selger.


Mvh Bendik

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Innleggav ameneon » ons 15.08.2007 1:06

for å si det sånn... Jeg er gal etter eBay, hehe.
Mest geniale stedet å handle. Har aldri opplevd noe negativt der og gjort mange bra dealer. Nå er dollarkursen lav og det tjener du godt på. Har også fått sendt ting Post Restante til et postkontor i Sverige. Da har jeg endt opp med å ikke betale hverken moms eller toll, men fått varen for den summen jeg betalte over eBay (pluss 100 kroner i bensin.)

Tar du forhåndsregler på eBay, dvs. sjekker selgeren, så er det der du gjør de beste handlene. can´t go wrong with eBay. Jeg handler alt fra elektronikk til klær og musikk (vinyl) der.

Hadde iPhone vært brukbar i Norge nå, hadde jeg nok henta en fra eBay selv.

PS! må si jeg stiller meg litt kritisk til incrediboys bruk av mac1.no for å tilby tjenester han tar betalt for. Vi er da ikke gule sider. Da foreslår jeg at han heller får seg eBay konto, eller er mer diskret (benytter PM eller email fremfor å "reklamere" rett i tråden.)

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Incrediboy » ons 15.08.2007 2:59

ameneon:
Reklame driver jeg strengt tatt ikke med. Jeg kan godt nevne hva som ligger bak mitt ønske om å hjelpe andre brukere på mac1. Og penger er det overhodet ikke.
Utgiftsmessig koster en iphone meg 499$ pluss California tax på omkring 9%. Vi er allerede oppe i 550$. Skikkelig innpakning koster omkring 8$. I tillegg sender jeg kun EMS, slik at pakken raskt kommer frem til en med-mac1 bruker. Dette koster 50$. Vi er nå oppe i 608$ i rene utgifter. At jeg i tillegg tar meg tiden å kjøre 45 minutter frem og tilbake til min nærmeste Apple Store i Palo Alto i min arbeidstid (bensinutgifter?), bør da vise hvilken innstilling jeg har ovenfor å hjelpe mac1 brukere.
At jeg har en timelønn på over 200$ behøver jeg ikke nevne... ;)

Så om du ønsker å handle på eBay, så værsågod. Jeg handler selv der utrolig mye, og selgerne der har fantastiske priser.

Men i en tråd der 1 person spør om hvordan han kan skaffe seg en iPhone, så ser jeg ingen betenkeligheter med å tilby en tjeneste. :)

Slik er ofte mentaliteten blant nordmenn i utlandet. Vi hjelper gjerne hverandre. Og som en oppsummering - jeg hadde tjent mer penger på ikke selge denne iPhonen over mac1. Men det bryr jeg meg ikke noe om. Im glad to help :)

Mvh. En ekte Mac1er i CA

:)

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav ameneon » ons 15.08.2007 7:43

utgiftene dine er det jo opplagt kjøper som dekker så når du skriver i forumet at du skal ha litt for strevet, og at du har tilbydd denne tjenesten anbefaler jeg deg å være litt mer diskret, slik at du unngår å havne i konflikt med reglene.

Jeg påstår overhodet ikke at du er grådig, men det du skriver grenser til markedsføring og det er i alles interesse at vi ikke gjør mac1 til et sted hvor man kan annonsere. Jeg sier det kun for å unngå at det neste som dukker opp er en tråd fra en eller annen bruker som heter "gi meg 200 spenn så skal jeg [sett inn tjeneste] for deg".

Tviler ikke på at du skrev i beste mening. :)

Moderator
medlem i 234 måneder
 

Forrige

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron