iPhone kjøpt uten abbonement.

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone kjøpt uten abbonement.

Innleggav Guitar » fre 20.07.2007 11:59

Da var iPhone kjøpt, en kompis tar den med fra USA i neste uke, det jeg lurer på er: Har lest at det følger med (står i) at&t simkort i alle telefoner, og at man tar ut dette når telefonen er "hacket" men min iPhone er kjøpt uten abonnement, står det da simkort i den i alle fall?



Mvh

Jan-Erik Rasmussen

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav supermac » fre 20.07.2007 12:28

Mener det står SIM kort i alle telefonene ja.. Men det er jo bare å ta det ut..

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Guitar » fre 20.07.2007 12:35

Noen som vet dette sikkert, han som har kjøpt telefonen er litt urlolig for at det ikke sitter et simkort i, skjønner det sånn at man må ha det kortet for å "hacke" den?



Mvh

Jan-Erik Rasmussen

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav supermac » fre 20.07.2007 13:11

Er så godt som 100% sikker på at det kortet står i. Mener å ha lest det. Dessuten skal det være mulig å kjøpe telefonen i en Apple Store uten å være AT&T kunde for så å gå hjem og aktivere den umiddelbart..

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Saft » fre 20.07.2007 13:34

Det er simkort i den. Hvis pakken er forseglet og ikke tuklet med, skal det være et AT&T-simkort i den.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Polymorph » fre 20.07.2007 13:58

Han mener sikkert bare at den ikke er aktivert.

Du må aktivere telefonen med abonnementet, og derme betale abonnementsavgifter osv.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Guitar » fre 20.07.2007 14:26

Jeg mener at det går å "hacke" telfonen så man slipper å tegne at&t abonnemang, telefonen er kjøpt av en kompis og ikke åpnet, men den er kjøpt uten abonnemang. Står det da et simkort i slik at man får "hacket" den, har lest at når telefonen er "hacket" så tar man ut simkortet og alle funksjoner kan brukes, uten ringedelen på telefonen. Skjønner dere hva jeg mener?

Fra guiden her på forumet:

6) Du får kanskje opp en SIMkort-error på iPhone, men ikke bry deg om det.
7) Ta ut AT&T SIM-kortet, konfigurer og synkroniser med iTunes.
Hvis du gjorde alt riktig skal du nå ha verdens beste iPod.


Mvh

Jan-Erik Rasmussen

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav tomo » fre 20.07.2007 15:39

Det er riktig, Jan-Erik. Ved å følge guiden vil iPhonen aktiveres normalt, men tlf-delen fungerer ikke fordi du ikke har noe abonnement.

Jeg har gjort det på en PC, -fordi jeg enda er på ferie, og det er bare PCer rundt meg:(, og det fungerer utmerket:)
Sim-kortet som følger med trenger du ikke ta ut engang. Men du kan gjerne gjøre det. Du får bare to forskjellige meldinger (incorrect SIM eller no SIM). Beskjeden om SIMkort error får du bare opp dersom du har slått den helt av og slår den på. Normalt slår jeg den ikke av, bare lar den gå i dvale (det er slik den er ment å brukes siden det er en tlf..). Etter at du har ok-et SIMkort erroren er iPhonen helt som normal, og som sagt lar du den bare gå i dvale ser du aldri denne beskjeden igjen.

Og ALT annet fungerer! Kun tlf, sms og YouTube som ikke gjør det.
Kalender syncer, via iTunes (tilogmed med outlook)
Bilder syncer via iTunes
Filmer syncer via iTunes (har bare prøvd musikkvideo)
Mail (har bare prøvd pop-konto) fungerer på tråløst nettverk
Nettleseren fungerer på tråløst nettverk (savner bare bedre flash)
Alle de andre internettbaserte tjenestene fungerer: Stocks, (Google)Maps, Weather fungerer på tråløst nettverk

idetheletattveldigkult!

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Ramani » fre 20.07.2007 16:42

Skjønner jeg Jan-Erik rett er han bekymret for ikke å få aktivert iPhonen i det hele tatt om det ikke medfølger AT&T SIM-kort. Altså: er det mulig å aktivere iPhone'n uten AT&T SIM-kortet?

Håper de får låst opp iPhonen snart, så kan jeg bruke telefon og sms funksjonene også :-)

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Guitar » fre 20.07.2007 17:23

Takker Tomo...

Da har jeg skjønnt det riktig, selv om telefonen er kjøpt uten abon...så sitter det et simkort i den ifra at&t, bare å følge guiden jeg henviste til da :)
Gleder meg som en unge ;)

Mvh

Jan-Erik Rasmussen

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Skaff deg sim-kort til iPhone!

Innleggav iphonesimkort » tir 21.08.2007 9:39

Har endelig funnet et sted som har v1 sim-kort til iPhone!!

Klart Svar Frogner.
Frognerveien 35

De har masse!
En kompis og jeg kjøpte der i går.

OBS!
Dette gjelder kun NetCom da!
medlem i 200 måneder
 

Innleggav martin » tir 21.08.2007 9:44

Slettet den andre tråden din da du allerede har postet her ;)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]