AT&T binding? Norsk meny?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Innleggav EinarJ » man 06.08.2007 13:46

kajac skrev:iPod selges verdenn over, og derfor har den støtte for alle språk. iPhone selges bare i USA, og derfor trengs ikke annet enn engelsk.


Det er en meget skadet tankegang, det ser du vel?

Engelsk er ikke det eneste språket i USA, bare det største.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav EagleNest » man 06.08.2007 16:49

Så i en avis idag at sim koden har blitt åpen, tydligvis vanskelig prosess men nå funker det og ringe med andre operatører.

Husker ikke hvilken avis.. vg kanskje

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Tonedefeat » man 06.08.2007 16:51


Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Innleggav EagleNest » man 06.08.2007 17:52

Noen som kan opplyse litt mer hvordan dette fungerer?

Er jo endel på forumet her som faktisk har skaffet seg mobilen, håper noen kan si om de har fått det til å fungere.

Importerer ikke før jeg vet at jeg kan ringe med den.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav fotojon » man 06.08.2007 18:49

henviser til tidligere uttalelse: man kan fint bruke AT&T i norge.
kan man vel. har AT&T hjemme i USA og har brukt den på ferie i norge. da var det ikke noe problem.
så hva er problemet her da?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Innleggav trondrm » man 06.08.2007 18:51

Såvidt jeg vet må det være den såkalt "supersim" metoden som VG skriver om. Det er ikke en unlock av iPhone.

Man brenner et nytt simkort med data både fra AT&T kortet som følger med og ditt eget kort.

Det advares også rundt på forum om lovligheten av dette, siden du faktisk benytter et uatorisert simkort på en operatørs nett. Det er viss veldig enkelt for operatøren å oppdage dette.

Det som forundrer meg litt, er at VG skriver at prosessen som benyttes er lovlig. Hvis de er "supersim" metoden, så er det helt klart _ikke_ lovlig.

Jeg har en iPhone og kunne gjerne tenkt meg en opplåser for den, men den metoden som er kjent, tør jeg ikke å prøve ut.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav fotojon » man 06.08.2007 18:55

hvordan er iphonen? er den like fin og herlig som den ser ut?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Innleggav fredarn » man 06.08.2007 19:04

mingebretsen skrev:Har hørt at AT&T sperer kontoen din etter 2 mnd utenfor USA.


Det er korrekt.
medlem i 217 måneder
 

Innleggav Xander » man 06.08.2007 19:27

... dere får gå sammen om å spandere en iPhone på meg da, så har jeg alt av nødvendig hardware liggende for å gjøre dette for dere - lenge leve parabolpirattiden!

Seriøst, det koster dere mer for en brenner enn for å spytte i litt til meg og en iPhone. ;)
medlem i 231 måneder
 

Innleggav ggt667 » man 06.08.2007 21:30

AT&T sperrer kontoen din etter ca 1 mnd utenfor USA og dem åpner ikke for ROAMing før iPhone er sluppet på verdensbasis.

Alt av Apple ting funker på iPhone: iPod, "iPhoto", iCal, Safari, og en del accessories.

Ingenting som har med GSM fungerer pr dags dato, i morgen er dog en spennende dag; iPhone på defcon.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav ggt667 » man 06.08.2007 21:34

fotojon skrev:henviser til tidligere uttalelse: man kan fint bruke AT&T i norge.
kan man vel. har AT&T hjemme i USA og har brukt den på ferie i norge. da var det ikke noe problem.
så hva er problemet her da?
Men det er ikke det samme som AT&T’s iPhone abbonement...

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav trondrm » man 06.08.2007 22:02

fotojon skrev:hvordan er iphonen? er den like fin og herlig som den ser ut?


Jeg kan ikke annet enn å si ja på det.

Når det gjelder brenning av et slikt simkort, så har jeg også utstyret som trengs til dette, men er veldig skeptisk til å faktisk gjøre det. Tviler på at min operatør ser med blide øyne på at jeg bruker et hacket sim på nettverket deres.

Det skal dog sies at jeg kan få problemer med å utføre prosessen, da man må ha et simkort av typen V1. De har visstnok ikke vært på markedet på en stund, av nettopp sikkerhetshensyn.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav Rivrusk » man 06.08.2007 22:13

ggt667 skrev:AT&T sperrer kontoen din etter ca 1 mnd utenfor USA og dem åpner ikke for ROAMing før iPhone er sluppet på verdensbasis.

Alt av Apple ting funker på iPhone: iPod, "iPhoto", iCal, Safari, og en del accessories.

Ingenting som har med GSM fungerer pr dags dato, i morgen er dog en spennende dag; iPhone på defcon.


Hva vil det si? Iphone på defcon?
medlem i 201 måneder
 

Innleggav iTouch » man 06.08.2007 22:33

Defcon er verdens største hackermesse som visstnok pågår nå i USA (?) Så ggt667 mener vel at iPhone er tema i morgen :)

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Innleggav madass » tir 07.08.2007 16:26

du kan oversette interfacen selv (tar litt tid) men det er mulig.... =)

Pm meg for fler detaljer... =)

Peace
medlem i 200 måneder
 

Forrige

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]