iPhone OS på norsk...

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone OS på norsk...

Innleggav magnerlu90 » ons 04.07.2007 19:22

Jeg sitter her og utforsker operativsystemet til iPhone og jeg har funnet mye interessant :)
Siden dette er Mac OS X og siden det etterhvert blir mulig å gjenopprette iPhone med disse filene går det jo an å oversette hele systemet til norsk selv.
Bilde
Jeg ser på noen strings og har begynt å oversette programmet Settings til norsk. Jeg tror ikke det er så veldig morsomt å oversette alt, men det er morsomt og se om det går... Jeg har funnet alle programmene iPhone har. Ingen av dem kan kjøres på en vanlig Mac og jeg kan heller ikke åpne noen av png-filene, da får jeg bare en feilmelding, både i Preview og i Photoshop CS3.
Jeg har ikke funnet noen enkel måte for å legge til Æ, Ø og Å på tastaturet enda, men det kan jo hende at det snart blir mulig.

Jeg gleder meg til min iPhone kommer i posten i morgen (eller på fredag) :D
Sist endret av magnerlu90 den ons 04.07.2007 19:24, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav tommyeggen » ons 04.07.2007 19:24

Høres veldig interessant ut!


La oss høre hvordan det går!

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav alexo89 » ons 04.07.2007 19:26

HVis dette går, kjøper jeg meg iPhone

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav andyman » ons 04.07.2007 19:27

Det bør jo gå an. Hvor kan jeg laste ned operativsystemet? Kan hende jeg får lyst til å oversette en kveld jeg kjeder meg.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav tommyeggen » ons 04.07.2007 19:28

alexo89: Du kjøper den fordi han oversetter den til norsk? <_<

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav alexo89 » ons 04.07.2007 19:31

Duh, hvis han klarer det, så vil det komme ett firma eller noe som tilbyr å gjøre dette

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » ons 04.07.2007 19:33

Beklager, men jeg har ikke nedlastningslinken lenger. Den lå på en privat server, men nå er den fjernet tror jeg. Jeg kan kanskje lage en torrent...

Dette er den første Mac OS X-versjonen som ikke har Finder.app som jeg vet om. Jeg hadde trodd at menyen skulle hete Finder.app slik som det gjør på Apple TV, men jeg har ikke funnet ut hvor "meny-filen" er enda.
Hele systemet er "enkelt" bygd opp virker det som. Jeg kjenener meg ganske godt igjen fra Mac OS X Tiger, men det er mye som ikke kan åpnes (bilder, png-filer, lydfiler osv.), men jeg har funnet alle ringetonene og de kan åpnes, derfor virker det som at det er mulig å legge til egne ringetoner :)

EDIT:

«§1.1 Ulovlig kopiert materiale (piratkopier) er ikke tillatt» – Første advarsel. – kolby
Sist endret av magnerlu90 den ons 04.07.2007 20:25, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav andyman » ons 04.07.2007 20:11

Genialt. Thanks. :)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Henrik Christiansen » fre 06.07.2007 10:21

Hva med å edite filene over SubThaEdit?

Den støtter jo at flere redigerer den samme filen, over internett. Så kan man lage egne områder for de forskjellige som vil bidra. Mye mindre stress det.

http://mac1.no/forum/viewtopic.php?p=27997#27997 skrev: Med dette programmet kan man også samarbeide med andre rundt om kring i verden over internett. Man bare deler dokumentet man jobber med, og så gir man IP-adressen sin til de man vil skal kunne bli med å kode/skrive i samme dokument.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron