"Derfor vil du ikke ha iPhone! Art. i nettavisen:(

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Innleggav euroshopper » ons 04.07.2007 12:27

Hjertebarnet mitt? Hehe. Har du i det hele tatt lest innlegget mitt? Jeg støtter ikke iPhone i det hele tatt jeg da. Jeg bare lister opp ting som jeg savner og prøver å si at det er mange andre som gjør det også.

Ta med seg hele verden i lomma? Det er akkurat det folk vil! Har du ikke fulgt med? Se på Blackberry f.eks.

Herregud du må da lese hva jeg skriver da mann. Det var mer som et spørsmål til Apple om hvorfor de ikke har lagt til en funksjon for å kjøpe musikk fordi det kan være ganske sunt for deres del. Samtidig begrunner jeg hvorfor jeg har lyst til å se en slik funksjon.

Jeg vil kjøpe denne mobilen ikke fordi den er Apple som har produsert den. Jeg kommer til å kjøpe den fordi det er den mest komplette mobilen jeg har sett på markedet. Jeg har ikke så lyst til å ha en mobil i den ene lommen og min Mp3 spiller i den andre. Samtidig vil jeg ha en mobil som synkroniserer min kalender og mine mail på en lettvint måte. I dag har jeg SE W800i som fungerer greit med iSync men det er verre med overføring av Mp3 -da det følger med et eget program til PC.

Håper du forstår hva jeg prøver å si denne gangen men det tror jeg neppe utifra det forrige innlegget ditt.

    Vennligst les og følg våre regler.§2.3 Skriftspråk er viktig.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Gaijin » ons 04.07.2007 12:56

Skjønner ikke helt denne diskusjonen om iPhone.

Noen er positive til den som bare det, og det til tross for at de aldri har holdt en i hånda og vet åssen den virker.

Andre er negative til den så det holder, og de har heller ikke holdt en i hånda eller vet åssen den er å bruke.

Det eneste vi kan med stor sannsynlighet vite, er at den blir dyr.

Alle disse fine funksjonene som er med er sikkert flotte, men det er ikke alle som trenger dem. Og alle de funksjonene som mangler, savnes sikkert av noen, men det er mange som ikke trenger dem også.

Jeg kjøpte nylig en telefon som hadde fin videofunksjon, bra kamera, fin MP3 spiller og minnekort til en liten verden, men det gikk knapt an å ringe med den. Lyden var rett og slett så dårlig at jeg knapt hørt hva som ble sagt. Så den ble solgt like fort som den ble kjøpt.

Noen vil kanskje ha med seg hele verden i lomma. Andre vil det ikke. Dermed er dette en telefon for noen av oss, men ikke for alle.

Og før man uttaler seg i en retning eller en annen, bør man kanskje ha den en stund og teste den?

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav audun1 » ons 04.07.2007 13:15

Skjønner ikke hvorfor det blir diskutert når en har kommet frem i flere tråder at de kansje åpner forskellige ting på IPhone.

Personlig så tror jeg at MMS, 3G osv kommer på modellene som skal i Europa.

Angående artikelen så synes jeg jo selfølgelig at det er domt.
Det er ikke alle som vet at forskellige ting ikke stemmer og tar dermed det de skriver for god fisk.

Synes Apple Norge burde kommet ut med litt info til oss Normenn.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Cybbe » ons 04.07.2007 13:16

Hvis man skulle ha testet alt man uttalte seg om ville mye sammenligning vært helt umulig. Synes det er en grei øvelse - innenfor grenser - å kommentere hva man synes om iPhone.

Og for de av dere som klager på balansen i artikkelen: dette er en kommentar i avisen, og journalisten har således mer slingringsmonn til å komme med egne synspunkter.

Når det er sagt så er det lett å si seg enig i mye av kritikken. Spesifikasjonsmessig er iPhone relativt - tatt prisen i betraktning - tilbakestående. En telefon med et så sterkt fokus på nett men som ikke har 3G virker nesten som et arbeidsuhell, selv om Wifi gjør opp for noe av det. Google Maps virker som den beste applikasjonen for kart på en mobil, men den mangler GPS, så det blir kun halvveis. Kameraet er ikke noe å skryte av. Og selv om Apples lukkede system med hensyn til tredjeparts applikasjoner, lagring av filer etc. har sine fordeler, har det også klare nedsider. Vil jeg lagre en pdf på mobilen ser jeg helst å ikke måtte gå omveien rundt en backupmail til meg selv osv.

Så selv om iPhone virker som en meget god telefon har den åpenbare negative sider - og ja, de er svært relevante (3G, GPS, lukket system etc).

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav AreB » ons 04.07.2007 13:35

iPhone eller ikke, jeg har på min SE telefon i dag mulighet for å ta opp video og sende MMS.

Det er iallefall kjekt når jeg får en MMS melding fra min sønn eller datter når de tar bilder eller video av en eller annen ridetur, et søtt lite føll, eller en gammel traver, som er bare såååå søt (Nei jeg er ikke spesielt glad i hester. Faktisk så liker jeg ikke hester, men som far så må man av og til late som for barna sine:P)

Jeg har 3 barn hvor 2 har mobiler, jeg har da blitt dratt inn i deres bruk av MMS. Vi sender bilder og filmsnutter til hverandre - så jeg vil uansett vente med å kjøpe noen telefon som ikke støtter MMS og video.

Men dette er ikke et innlegg for eller imot iPhone, det er bare hva JEG bruker på en telefon:P

Ellers så må jeg si at iPhone er den kuleste look på en telefon ever for min del.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Forrige

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]