Jeg har prøvd en iPhone.

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Jeg har prøvd en iPhone.

Innleggav Fisker » lør 30.06.2007 21:14

Jeg får vel komme med en liten kommentar her, har prøvd den en del i en Apple Store her i USA. Mulitouch er glimrende når man blir vant til det (tar ikke lang tid) og den er akkurat som Jobs viste på Keynoten. Tastaturet til skriving er kronglete i begynnelsen, men etter noen minutter så sitter det. Det kan selvfølgelig skape litt problemer med de små tastene, spesielt hvis man har store fingre, men jeg tror ikke det skal være så ille. Scrollingen er utrolig lekker, det samme gjelder zooming på bilder og websider. Og internett på mobilen har aldri vært bedre. Jeg surfet litt på diskusjon.no med den, og skrev et innlegg. Det tok ikke lang tid, bortsett fra skriveproblemene i begynnelsen. For det er ikke tvil om at man må bli vant til teknikken, men med en gang det er gjort, så er dette det beste leketøyet noensinne.

Jeg kjøper den når det kommer til Norge. Uten tvil.
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Daniel » lør 30.06.2007 22:02

Jeg har hele tiden tenkt at, "Nei pokker heller. Får vel vente til den eventuelt får iSight-kamera foran og iChat." Men nå som jeg ser på bilder på Flickr, så tror jeg at jeg har nødt til å kjøpe den så fort den kommer til Norge. Det blir ikke annet enn iPhone neste gang jeg kjøper telefon - det er det ingen tvil om.

Hvor lang tid tror du at det tar å "lære seg" tastaturet? Multi-Touch er i alle fall fremtiden. Det er helt sikkert.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav shortleg » lør 30.06.2007 22:21

er spent på om de kommer til og implementere 3g jeg,, er en del andre ting jeg har blitt bortskjemt med på nokia n95 og. Men kommer vell til og anskaffe en ja :-)

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: Jeg har prøvd en iPhone.

Innleggav magnerlu90 » lør 30.06.2007 22:37

Fisker skrev:Jeg får vel komme med en liten kommentar her, har prøvd den en del i en Apple Store her i USA. Mulitouch er glimrende når man blir vant til det (tar ikke lang tid) og den er akkurat som Jobs viste på Keynoten. Tastaturet til skriving er kronglete i begynnelsen, men etter noen minutter så sitter det. Det kan selvfølgelig skape litt problemer med de små tastene, spesielt hvis man har store fingre, men jeg tror ikke det skal være så ille. Scrollingen er utrolig lekker, det samme gjelder zooming på bilder og websider. Og internett på mobilen har aldri vært bedre. Jeg surfet litt på diskusjon.no med den, og skrev et innlegg. Det tok ikke lang tid, bortsett fra skriveproblemene i begynnelsen. For det er ikke tvil om at man må bli vant til teknikken, men med en gang det er gjort, så er dette det beste leketøyet noensinne.

Jeg kjøper den når det kommer til Norge. Uten tvil.

Hvis den kommer til Norge mener du vel...

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav fotojon » lør 30.06.2007 22:59

NÅR den kommer til norge! slutt å vær så latterlig skeptiske folkens.
apple vil selge denne i alle land som fører apple produkter.
se de siste jobs intervjuene og hør etter hva han sier.

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Innleggav Twinrehz » lør 30.06.2007 23:06

Skepsis er arvelig. Finnes et uttrykk som sier at er det for godt til å være sant, er det heller ikke sant. Det kan da virke som at enkelte tror at det er for godt til å være sant at Apple faktisk har gitt ut en telefon.

Bare en teori.
medlem i 219 måneder
 

Innleggav svar » lør 30.06.2007 23:07

Jeg lurer på om den har en fullverdig ical og kan dotmac synkes.
:)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav Bringsverd » lør 30.06.2007 23:13

Apple må gjøre noe med .Mac og iPhone, tenk å kunne knipse et bilde med iPhonen for så skrive en blogg og laste det opp på iWeb siden din.
Håper bare at vi får en like grundig ordbok som Engelsken ser ut til å har.
medlem i 214 måneder
 

Innleggav Fisker » lør 30.06.2007 23:48

Daniel skrev:Hvor lang tid tror du at det tar å "lære seg" tastaturet? Multi-Touch er i alle fall fremtiden. Det er helt sikkert.


Jeg er sikker på at hvis du øver i en omtrent en halvtime, så sitter det. Det er ikke vanskelig, det er bare uvant når du prøver det for første gang.
medlem i 208 måneder
 

Innleggav sorthe » søn 01.07.2007 0:50

fotojon skrev:NÅR den kommer til norge! slutt å vær så latterlig skeptiske folkens.
apple vil selge denne i alle land som fører apple produkter.
se de siste jobs intervjuene og hør etter hva han sier.


Vel, nå sa jo Jobs at den skulle komme til Europa i siste kvartal -07, men om det inkluderer Norge (noe det sjeldent gjør) er usikkert. Jeg tipper første halvdel av 2008 omtrent samtidig med Asia vil begynne å få sin versjon.
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Øysteinh » søn 01.07.2007 1:27

Jeg er positiv til iPhone i Norge, men tror nok ikke Apple er villige til å slippe iPhone til Europa helt fri for binding. Apple er opptatt av å hele tiden kunne nå direkte ut til kundene sine, og ikke la de sveve fritt mellom ulike mobilaktører. Det er essensielt for de at Apple at de kan kontrollere nettverk og operatører for å sikre den tilstrekkelige brukeropplevelsen. Dette grunner i samme filosofi som den vedrørende Mac OS X, i måten de hele tiden sikrer brukeropplevelsen ved å skreddersy sine produkter.

Jeg ser for meg et knippe leverandører i Europa, med muligens ett selskap for Skandinavia. Kanskje ser vi en kobling fra telia > netcom(som jo er kjøpt opp av telia sonera). Telia Sonera ser uansett ut til å stille ganske sterkt i kampen.


Er forøvrig morsomt å se hvordan tidene har forandret seg. Husker selv hvordan jeg ble nærmest uglesett da jeg skaffet med en iPod før noen hadde noen som helst anelse om hva det var. IPhone har hatt en helt annen kickstart, men ser ut til å levere - det er godt å se.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav bambini » søn 01.07.2007 1:46

Jeg har hørt (og det av sikre kilder) at det vi så i går fra Amerika ikke egentlig skjedde, men at det var iscenesatt og at alt var kulisser og statister. Det som har skjedd er at Apple ikke klarte å lage telefonen ferdig, men for at vi på den andre siden ikke skulle få panikk så laget de det showet vi så. Så at telefonen ikke kommer til Norge noen sinne er sikkert også like sant.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Innleggav Daniel » søn 01.07.2007 1:58

Litt ironisk at den verdensdelen som lager/setter sammen iPhone, får den sist.

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 

Innleggav tommyeggen » søn 01.07.2007 2:02

bambini: Haha, det tror jeg faktisk fint lite på.

Mulig å få vite denne "sikre kilden" din? P-D

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav lilminime » søn 01.07.2007 2:09

bambini skrev:Jeg har hørt (og det av sikre kilder) at det vi så i går fra Amerika ikke egentlig skjedde, men at det var iscenesatt og at alt var kulisser og statister. Det som har skjedd er at Apple ikke klarte å lage telefonen ferdig, men for at vi på den andre siden ikke skulle få panikk så laget de det showet vi så. Så at telefonen ikke kommer til Norge noen sinne er sikkert også like sant.


HAHAHA. Sånne som deg er dømt fra fødselen av!
Jeg mener, skjønner at det var et forsøk på å skape en reaksjon, skjønner bare ikke at du vil drite deg så offentlig på et så latterlig forsåk :)
medlem i 212 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]