Norsk iPhone i iTunes?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Norsk iPhone i iTunes?

Innleggav magnerlu90 » lør 30.06.2007 6:06

Jeg fant en litt kul linje i iTunes:
    "4305.004" = "iPhone-enheten «^FILENAME» kan ikke brukes sammen med iTunes fordi SIM-kortet ikke er installert. Du må sette inn SIM-kortet i iPhone-enheten for å kunne aktivere den.";


Norsk iPhone snart?
...eller pleier Apple å gjøre seg ferdig med alle språkene med en gang?

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Linz » lør 30.06.2007 10:08

Tipper at dette bare er et resultat av at de oversetter alle språk samtidig.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav devo » lør 30.06.2007 11:48

Hehey... nice. Noen tar vel dette som en bekreftelse på at iPhone kommer til Norge, men det er vel bare samtidig oversettelse som er grunnen.
Men de må jo betale en person for å oversette... Hmmm.... jaja :)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav knebono » lør 30.06.2007 11:59

Er helt sikker på at de bare oversetter til alle språk med en gang.

I den norske brukerhåndboka til Apple TV så står det også noe om kjøp av filmer fra iTunes og det fungerer jo ikke...

Sånn litt på siden: Noen har nevnt at iPhone ikke kommer til Norge hvis f.eks ryktene er sanne og Vodafone og T-mobile får "rettighetene" til å selge iphone'n. Hvis man går inn på vodafone sine sider til sverige så kommer man direkte til http://www.telenor.se. Dette kan vel tyde på at det blir et samarbeid med telenor i Norge også. Jeg er vel i den troen at den kommer (men det frister ikke mye å få et telenor abo.)

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Innleggav wsimila » lør 30.06.2007 12:12

devo skrev:Men de må jo betale en person for å oversette... Hmmm.... jaja :)

innbiller du deg at noen virkelig gjør det gratis? jeg ville ikke gjort det.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav albester » lør 30.06.2007 12:38

Nå vil jo ikke norsk itunes ting være ensbetydende med at den kommer her da. Finnes jo gjerne nordmenn i usa som bruker norsk itunes på norsk os osv.. som kjøper seg en iphone. Er vel derfor de oversetter til alle språk samtidig også, fordi om man bor i usa vil jo ikke det si man absolutt bruker engelske versjoner av programmer....
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Linz » søn 01.07.2007 9:58

Hovedsaklig oversettes det til alle støttede språk samtidig fordi det er mest hensiktsmessig både økonomisk og organisasjonsmessig (man slipper å forholde seg til å holde oversikt over hva som er oversatt til hvilke språk).

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » søn 01.07.2007 11:33

Rart dem ikke har lagt til norsk språk på iPhone, da...

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav iHaraldM » søn 01.07.2007 11:58

Egentlig ikke, da den som nå har kommet ut er en amerikansk versjon.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav devo » søn 01.07.2007 12:15

wsimila: Nei, det jeg innbiller meg er at det ikke er gratis å la en person oversette iTunes til Norsk, så når de først gjør det har de en grunn for det :) Og når jeg sier "når de først gjør det" mener jeg at de helt sikkert har fine oversettelser fra før av, og at de egentlig ikke trenger å oversette iPhone-delen, når ikke iPhone kommer til Norge med det første.

Qualified thoughts brought to you by devo :)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav spurven » søn 01.07.2007 12:47

Det kan ha noe med at Telenor kjøpte Vodafone sverige for en stund tilbake siden...

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Innleggav Linz » man 02.07.2007 7:59

magnerlu90 skrev:Rart dem ikke har lagt til norsk språk på iPhone, da...

iTunes er et produkt som allerede blir fulgt opp gjennom oversettelser til x antall språk, mens iPhone ikke blir oversatt til noen andre språk enn originalspråket. Det er derfor ikke rart i det hele tatt. Så snart Apple begynner å følge opp iPhone med oversettelser blir nok den også tilgjengelig i norsk språkdrakt, selv om den kanskje ikke selges enda i Norge på det tidspunktet.

I stor grad benyttes eksterne firma for oversettelser, og det er da derfor enklest og billigst å bestille oversettelse til alle språk samtidig istedet for å ta de i flere, mindre bestillinger.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav trydl » man 02.07.2007 8:17

En annen sak er vel at det er mye billligere for Apple å la et firma oversette alt, enn å ha noen til å gå gjennom programmet og si "Dette skal oversettes" og "Dette skal ikke oversettes", for så å senbde det til oversetting. De kan ikke la oversetteíngsfirmaet bestemme hva de skal og hva de ikke skal oversette.
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Linz » man 02.07.2007 8:20

Nettopp. Det handler rett og slett om å gjøre det så enkelt og billigst som mulig.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]