Iphone:De første virkelige anmeldelsene!!Med video:)

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Innleggav segrov » ons 27.06.2007 12:07

En annen ting: Hva skal man med MMS når man har epost, slik iPhone har?
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Froskus » ons 27.06.2007 12:16

det har vel kanskje noe med at ikke alle har mulighet til å ta imot e-post på sin telefon. men stort sett alle nye telefoner her i landet har støtte for mms. Noe som er svært praktisk dersom man vil dele et bilde.
medlem i 212 måneder
 

Innleggav NickFalk » ons 27.06.2007 12:17

Vel, nå vil det jo bare være en bitteliten andel av verdens mobilbrukere som har iPhone og da MMS er måten man normalt sett sender bilder mellom mobiler på blir jo mange ekskludert. Jeg undrer også litt på hva som skjer når noen sender en MMS til iPhone? Det virker jo litt rart å ha verdens feteste mobil og så måtte forklare venner at du ikke kan ta imot MMS?!

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav segrov » ons 27.06.2007 12:22

jo, du kan jo ta i mot en lite bilde på et par kb, men når jeg knipser et bilde, er jeg opptatt av å vise det, og da er det hipp som happ om jeg sender det med mms eller epost. Eller egentlig vil jeg foretrekke å sende det via peost, for da blir kvaliteten best.

Men mms-støtte bør dukke opp snart om telefonen skal blir pop i Europa.
medlem i 249 måneder
 

Innleggav svar » ons 27.06.2007 12:39

Merker at jeg begynner å bli litt irritert her.
Leser folk virkelig ikke det andre sier om samme sak før de begynner å klage på det samme om igjen?

MMS brukes ikke i USA
Iphone (slik den er i dag) er laget for USA
Derfor har den ikke MMS
Punktum.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav NickFalk » ons 27.06.2007 12:59

Nå skal jeg ikke påberope meg detaljekunnskaper om mobilnett og tjenester i USA. Stiller meg allikevel tvilende til påstanden om at MMS ikke finnes i USA. Hvis dette var tilfelle ville neppe Mossberg dratt det fram som noe negativt i anmeldelsen sin...

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav svar » ons 27.06.2007 13:05

Finnes gjør det nok, men amerikanere bruker det ikke like mye som her.
Slik jeg har forstått det, så bruker de mere mail.
De har heller ikke hatt sms like lenge i usa som oss i europa og det er ikke så lenge siden det ble åpnet for at europere kunne sende sms til mobiler i usa. :-)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav segrov » ons 27.06.2007 13:21

I gjennomsnitt sender hver amerikaner 2 SMS hver dag i følge denne siden:

http://www.cellular-news.com/story/22961.php (Fra mars, 2007)

Fant ingen tall p åMMS, bortsett fra at det var "økende" og at mange ønsker å kunne sende video/bilder via mobil (uten at svaret var koblet opp til MMS eller annet teknologivalg).
medlem i 249 måneder
 

Innleggav svar » ons 27.06.2007 13:22

Som sagt tildligere vil jeg tro at mms er på plass når telefonen kommer til europa.
For amerikanerene vil nok en software oppdatering være nok til å få denne funksjonaliteten, vist brukerene kommer til å kreve det.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav trydl » ons 27.06.2007 13:25

iPhone er vel et eksempel på at man har identifisert en målgruppe og analysert hva denne målgruppen bruker en mobiltelefon til. Så har man optimalisert produktet for dem.
Målgruppen er vel middelaldrende menn vil jeg tro. De bruker vel i liten grad MMS? De bruker den som en mobiltelefon med kontaktliste. De trenger e-post. De hører gjerne på musikk og ser litt på video. De ser litt dårlig (man gjør gjerne det når man passerer 40).
Så iPhone har en stor skjerm som er lett å lese. Den har e-post og SMS. Telefonfunksjonaliteten er godt integrert med adresseboken. Den er kanskje den beste iPoden på markedet, med gode muligheter til å vise fram bilder av barna, og man kan se video på den når man er ute på reise. Jeg synes det virker som om den er godt tilpasset den tiltenkte målgruppen.

iPhone passer ikke for alle. Den er ikke lagd for alle. For målgruppen tror jeg den er utmerket. Faller man utenfor denne målgruppen passer den sikkert ikke så veldig godt.
medlem i 249 måneder
 

Innleggav datagutten » ons 27.06.2007 14:28

Det er jo mye snakk om at den europeiske iphone vil ha 3G, så da er det en sjanse for den også får mms.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav kajac » ons 27.06.2007 14:46

dette første til at jeg er blitt motstander av iPhone.

Den mangler så MYE av det veseltlige på en telefon, og da hjelper ikke multitouch eller en halvkvalt safari.

Så dette er det jeg har sagt hele tiden. iPhone har ikke noe revolusjonerende. Beklager, fanboys.
Men iPhone kan ikke noe særlig annet enn en 3 år gammel telefon kan.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav eirikaav » ons 27.06.2007 14:47

Kan ikke en av dem ta et bilde og vise oss? Vær så snill!

EDIT: Glem det. Fant noen bilder på The new York Times sine hjemmesider.
medlem i 211 måneder
 

Innleggav prizma » ons 27.06.2007 14:54


Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Innleggav Bringsverd » ons 27.06.2007 15:21

Bare en ting jeg slettes ikke skjønner:
Støtte for minnekort - De fleste musikktelefoner har støtte for eksternt minnekort. iPhone kommer i to utgaver, én på 4 gigabyte og én på 8 gigabyte, men man kan ikke utvide minnet med minnekort.

Det er ikke mange telefoner som har innebygget minne på 4 eller 8 gig.
Og de fleste jeg kjenner har 2 gig kort i walkman telefonene sine og de ser ut til å klare seg kjempe bra.
Hvorfor ha mer enn 8 gb?

Dessuten, så har jeg noe å si om prisen.
Rundt 5000 for en telefon som har 8 gb minne? Billig sier jeg, vist jeg hadde kjøpt meg en Sony Ericsson W880i så må jeg ut med 3 690,- vist jeg vil ha 8 gb så må jeg ut med 309,- * 4 som er 1 236,-.
Da har jeg brukt 4 926,- og jeg må holde styr på 4 forskjellige minnekort.

Vist jeg skal kjøpe en telefon som har 4gb minne så må jeg nok kjøpe en Sony Ericsson W950i til 4 995,- og den har ikke kamera engang=-O
Men så har denne telefonen også 3G.
Og W950i er faktisk en telefon jeg har litt smått lyst på.

Argh...Litt sint posting

Jeg ser både fordeler og ulemper, men mest fordeler.
Og vist jeg klarer å spare opp nok penger så blir det iPhone på meg senere i år.

Priser er hentet fra Komplett.no.
medlem i 214 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron