Iphone:De første virkelige anmeldelsene!!Med video:)

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Iphone:De første virkelige anmeldelsene!!Med video:)

Innleggav aflyguy » ons 27.06.2007 2:35

Dette er de første virkelige anmeldelsene av Iphone!
Den får faktisk ganske god kritikk av samtlige:)

Video (den er faktisk veldig morsom):
http://video.on.nytimes.com/index.jsp?f ... afb8a3f7c8

Video fra CBS:
http://www.youtube.com/watch?v=o4uGe3wb ... er&search=

Og her er anmeldelsen fra David Pogue, New York Times(OBS:Krever nå registrering!:
http://www.nytimes.com/2007/06/27/techn ... ref=slogin

Fler:

Walter S. Mossberg fra The Wall Street Journal:
http://solution.allthingsd.com/20070626 ... -computer/

USA Today:
http://www.usatoday.com/tech/columnist/ ... view_N.htm

Newsweek: http://www.msnbc.msn.com/id/19444948/si ... ek/page/0/

Synes ikke det høres så verst ut....men unntak av mangel på mms, kan ikke ta opp video, java, flash, sdk og 3G.

Den vil sikker bli bedre med fremtidige softoppdateringer også:)

Men jeg hadde ikke tvilt ett sekund på om jeg skulle kjøpe den nå, med disse ganske bra reviews.

Hadde dere??


Håper virkelig den kommer til norge!!!
Sist endret av aflyguy den tor 28.06.2007 2:56, endret 10 ganger.
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Polymorph » ons 27.06.2007 2:44

Jeg visste ikke at Safari ikke hadde støtte for hverken Flash eller Java.

Da er det ikke The Full Web spør du meg...

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav aflyguy » ons 27.06.2007 2:52

Vi får håpe at java og flash blir støttet etterhvert...ellers er jeg helt enig at det da ikke er en fullverdig safaribrowser...
medlem i 227 måneder
 

Innleggav Arne-Daniel » ons 27.06.2007 4:54

Er dette journalister som har fått hver sin iPhone av Apple? I så fall vil jeg absolutt kalle dette smøring! Hvis de ikke faktisk har prøvd mobilene, vil jeg heller kalle det synsing.
Ser ut som journalisten fra NY times-videoen har vært utsatt for det førstnevnte. Og det kan virke som om det har slått ut på det journalistiske arbeidet hans også. Alt han sier i videoanmeldelsen har blitt nevnt tidligere av Apple, enten det var lanseringskeynoten, på iPhone-nettsiden eller i reklamefilmene (!).
Ellers gleder jeg meg veldig til iPhone faktisk blir lansert, og vi får se noen nøytrale videoer av heldige eiere.
medlem i 226 måneder
 

Innleggav 0lav » ons 27.06.2007 5:20

Men jeg skjønner ikke hvorfor Apple i all verden dropper slike ting som Video opptak osv.. Tenk hvor mye kult de kunne ha gjort med det kameraet på en iPhone! Se bare på Photoboth! Har ikke lest gjennom alle, men hvordan er kameraet ellers? Jeg har alltid tenkt at kameraet og den software delen på iphone er en veldig lite gjennomarbeidet del, siden den aldri har blitt vist fram..
medlem i 214 måneder
 

Innleggav bohdi » ons 27.06.2007 5:26

Lurar på det same - men dei vil vel sende ut eit produkt og deretter oppgradere versjonane som andre produsentar gjer. Kanskje iPhone v.2 er rett rundt hjørnet for den del - med FM-radio til meg og Video til deg :-D

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Burrell » ons 27.06.2007 5:53

0lav skrev:Men jeg skjønner ikke hvorfor Apple i all verden dropper slike ting som Video opptak osv.. Tenk hvor mye kult de kunne ha gjort med det kameraet på en iPhone!.


Uten minne kort, blir vel video opptak litt begrenset. Og tror dere ikke man kan kjøpe en FM-radio/fjernkontroll til iPhone a la den som i dag selges til iPod?

Ellers er ikke David Pogue akkurat en vanlig journalist. Han har skrevet for MacWorld siden 80-tallet, og har solgt millioner av bøker om Mac. Tipper han har er relativt godt forhold til Mr. Jobs ;)

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav ZiPLe » ons 27.06.2007 7:24

Hvorfor blir video-opptak begrenset uten minnekort?

iPhone'n har jo 4 / 8 gb internlagring, og det er jo langt mer enn de fleste andre telefoner på markedet i dag...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Burrell » ons 27.06.2007 8:08

Der var jeg litt på jordet, ja.

Det er vel snarere EDGE som kan være grunnen til at de har droppet video?

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav NickFalk » ons 27.06.2007 8:55

Arne-Daniel skrev:Er dette journalister som har fått hver sin iPhone av Apple? I så fall vil jeg absolutt kalle dette smøring!

Mossberg er vel kanskje USAs mest annerkjente teknologijournalist og bransjens grand old man. Tror de fleste store aviser og tidsskrifter har temmelig klare rutiner på hva som er lov av sånt. Wall Street Journal er liksom ikke "Leif-Børres dingseblog" for å si det sånn.

Uansett jo produsentene sørge for at anmelderene får prøve produktet for at de skal anmelde det. Det normale er at produktet går i retur etter en viss periode. Det er fint å være kildekritisk men kanskje i overkant paranoid å tro at så mange tunge aktører fullstendig mangler journalistisk integritet?

De fleste anmeldelsene pekte jo dessuten også på enkelte negative sider, men konkluderte vel alle som en med at iPhone er så bra at den på mange områder setter en helt ny standard...

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav kmb » ons 27.06.2007 8:58

he he, iphone er uten SIM-kort rapporterer Moseberg . Kjipt for dere som har tenkt dere over dammen for å kjøpe en...

Blir nok ikke noen iphone på meg før rev. b eller c. når hardwaren har blitt bedre og 3 part har fått tilgang. for Softwaren er det som virkelig det som skaper iphone, setter en helt ny standard for markedet. Blir spennende å se hva resten av gjengen gjør nå...
medlem i 230 måneder
 

Innleggav Paperboy » ons 27.06.2007 9:18

Ikke MMS? Går det ikke ann å sende MMS-meldinger på den?

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav ZiPLe » ons 27.06.2007 9:58

Ikke noe MMS nei, men det bør det vel gå an å fikse via software-update på et senere tidspunkt?!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav aflyguy » ons 27.06.2007 10:01

kmb skrev:he he, iphone er uten SIM-kort rapporterer Moseberg . Kjipt for dere som har tenkt dere over dammen for å kjøpe en...

Blir nok ikke noen iphone på meg før rev. b eller c. når hardwaren har blitt bedre og 3 part har fått tilgang. for Softwaren er det som virkelig det som skaper iphone, setter en helt ny standard for markedet. Blir spennende å se hva resten av gjengen gjør nå...

Så det ja:
"won’t come in models that use Verizon or Sprint and can’t use the digital cards (called SIM cards) that would allow it to run on T-Mobile’s network."
Lurer på hvordan det blir på den europeiske modellen.
medlem i 227 måneder
 

Innleggav svar » ons 27.06.2007 10:13

Sim kort er vell ikke så veldig vanlig i USA, så kom ikke som noen bombe dette.
Når den kommer til europa så vil den nok ha både sim og mms, da begge deler er utbredt her i europa.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Neste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]