Skal kjøpe iPhone om en uke!

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Skal kjøpe iPhone om en uke!

Innleggav magnerlu90 » søn 24.06.2007 19:57

Jeg er så spent på iPhone og er redd for at jeg bestiller en på eBay om en uke. (eller får søstra til mannen til bestevenninen til moren min, som bor i New York til å kjøpe den og sende den i posten til meg).
Det har jo blitt mye rykter her og der om at man kan unlocke iPhone mot 175$ og det virker som en grei pris.

iPhone vil derfor kunne brukes i Norge fra første dag, jippi!

men...
Har Apple allerede laget norske lokaliseringsfiler for iPhone? Vil man kunne skrive æ, ø og å på tastaturet fra første dag?

Hva tror dere?

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav 0lav » søn 24.06.2007 20:04

Jeg tviler på at æøå funker, og husk at slike ting som den voicemailen heller ikke vil fungere.. Og er iPhonen låst til AT&T sim-kortene?
medlem i 214 måneder
 

Innleggav dicky_dick_dickens » søn 24.06.2007 20:06

de er vist det...

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » søn 24.06.2007 20:07

De er jo ikke låst til AT&T hvis man betaler 175$ for å unlocke den.
..og jeg driter i Visual Voicemail.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Saft » søn 24.06.2007 20:12

Er ikke det med at man skal kunne unlocke den for USD 175 bare et rykte da?

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » søn 24.06.2007 20:20

Jo, det er bare et rykte og jeg kjøper den ikke hvis det ikke blir bekreftet av Apple eller av noen som kjøper iPhone.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav Hopen » søn 24.06.2007 21:04

Hmm... Si det du :/ Jeg har i alle fall hørt rykter om at europa-versjonen kanskje får 3G og GPS, men, men... Hva vet dumme jeg?

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ventet til høsten ;-)
Er litt skeptisk til iPhone de første månedene, men det er sable klart jeg skal kjøpe den selv en gang ;D

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Innleggav messo » man 25.06.2007 13:48

Ser ut til at denne nettbutikken tenker å selge iPhone i Norge ... :)

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » man 25.06.2007 13:53

I likhet med alle andre norske butikker, ja.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Innleggav fredriku » man 25.06.2007 14:10

Blir spennende å se ja.. Jeg vil ha en i alle fall!!! :P
Gleder meg til å se hvordan den faktisk blir..

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav termserv » man 25.06.2007 14:13

Som alle andre teknologiske ting, er det alltid lurt å vente et par måneders tid før man kjøper. Slike dingsebomser lider ofte av barnesykdommer og feil/mangler, som gjerne blir utbedret.

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Innleggav Hopen » man 25.06.2007 14:21

Helt enig ;-)

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Innleggav Bringsverd » man 25.06.2007 14:31

Ei vennine av meg skal få iPhone av faren, som tilfeldigvis skal til USA neste uke. Vist han finner ut at det går ant å bytte oppratør, så er jeg ikke ansvarlig for hva jeg finner på.
medlem i 214 måneder
 

Innleggav proximity » man 25.06.2007 14:33

1. Kjøper du fra USA får du en versjon med qwerty tastatur uten øæå.

2. I USA i likehet med Norge kan du betale et bruddgebyr fordi du går ut av en abo. avtale for tidlig. Dette bryter abo. ikke telefonens lås. F.eks:

Du kjøper en Nokia hos Telekiosken med Telenor abonnent for 12 mnd. Telefonen er operatørlåst. Dersom du ombestemmer deg og vil gå ut av abo, betaler du 1500,- for å kutte ut på dagen. Dette er en sum som reduseres kvartalsvis hos de fleste operatører i norge.

Disse 1500,- låser ikke opp telefonen din. Dersom du vil låse opp telefon må du betale en ekstra sum. - Jeg tviler på at Apple og AT&T synes det er en særlig god ide. Men det er ingen som har bekreftet at iPhone er SIM låst (eller lignende), bare at den tilbys sammen med AT&T.

3. En oppmuntrende tanke er at Apple (på sin egen Keynote) presenterte Motorola Rockr "med iTunes". Denne telefonen ble levert med Cingular, som nå er kjøpt opp av AT&T.

Da telefonen kom til Norge var den operatøråpen, og det var fritt frem for norske operatører å subisere den. Det tok heller ikke særlig lang tid før den kom til Norge etter amerikansk lansering. Husker jeg rett var det snakk om kanskje 3 måneder.

4. Og du har ingen garanti.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Henrik Christiansen » man 25.06.2007 14:45

Faren min drar til USA om et par uker, men tviler på at han skal kjøpe til meg.

Greit nok, den virker kul og fet og rå og alt det, men det er sannsynligvis for mange barnesykdommer på den.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Neste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron