Skal dere kjøpe iPhone?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Har du bestemt deg for å kjøpe iPhone?

Jepp. Jeg skal ha iPhone med en gang!
300
54%
Nei. Kommer ikke til å kjøpe
48
9%
Usikker. Kanskje om noen år
208
37%
 
Antall stemmer : 556

Kjøpe den fri.

Innleggav FinalCut » tor 28.06.2007 17:30

Du kan jo kjøpe den fri for $175..
medlem i 206 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » tor 28.06.2007 17:34

feil!!!
Hvor mange ganger må jeg gjenta meg selv?!

Hvis du betaler 175$ mer for iPhone avbryter du avtalen med AT&T (bra hvis du for eksempel har et annnet AT&T SIM kort), men iPhone er fortsatt låst.

Vi har jo samme situasjoner i Norge! Hvis vi avbryter en avtale med Netcom betyr ikke det at telefonen plutselig ikke er låst mer. Det å låse opp en telefon har ingenting å gjøre med å avbryte en operatøravtale.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav Saft » tor 28.06.2007 17:39

Hvis jeg ikke har opplevd noe uvanlig så kan man få unlock-koden av NetCom hvis man kjøper seg fri. Jeg betalte vertfall en sum som kompensasjon til NetCom da jeg brøyt avtalen, og da gikkk jeg bare inn på nettsidene og hentet ut unlock-koden til min telefon.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav magnerlu90 » tor 28.06.2007 17:45

Kanskje Netcom har begynt med noe nytt, men før måtte man betale 500 kroner for å få unlockkoden (ganske sleipt siden det eneste Netcom gjorde var å gå inn på unlock.no og hente koden gratis, men nå har unlock.no begynt å ta betalt, da...)

Men dette er Apple og AT&T. Apple har sikkert lagt inn en sperre dypt, dypt inne i systemfilene og AT&T låser aldri opp telefoner, jeg limer inn fra Wikiedia:
    "AT&T Wireless, never unlock handsets, even after a customer has fulfilled their service contract.[citation needed] Other providers, for example T-Mobile and more recently Cingular will unlock phones if the customer has an active account in good standing for at least 90 days."

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav Grape » tor 28.06.2007 17:49

Hos Telenor kan man kjøpe opplåsningskoden for 600kr dersom man har bindt et abonnement på IMEI-nummeret.
Men ser ente ut som iPhone (generasjon 1) kommer til Norge. De ser nok ann suksessen før de vurderer fler leverandører i Europa...

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Innleggav Åsmund » tor 28.06.2007 18:01

Angående det utklippet fra Wikipedia. Det står [citation needed], altså ubekreftet informasjon som hvem som helst kan ha limt inn uten å angi kilden. Tas med en klype salt kanskje.. :)

Æresmedlem
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav iHaraldM » tor 28.06.2007 20:28

magnerlu90: Virker som om du er svært bestemt på å få tak i en iPhone før lanseringen i Norge, hvis den kommer. Men selv kommer du med en del fakta som gjør det umulig for deg å gjennomføre, forutsatt at det er riktig. Skulle være ganske så interessant å høre hvordan du skal løse det. Det første hinderet er å i det hele tatt få kjøpt den, da du ikke får tegnet abonnement uten amerikansk fødselsnummer. Og jeg ville vel ikke festet min lit til at tilfeldige hackere skulle klare å unlocke den.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav 2mass » tor 28.06.2007 20:52

Tror du ikke at de som driver å unlocker telefoner vil klare det etterhvert ? Det tror og håper jeg..

Hvis det går an etterhvert, så er det bare for en amerikaner å kjøpe en, betale kansellering av abb., og låse den opp, og så kan han selge den på eBay eller hvor han vil. (Til meg :-D )

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Innleggav iHaraldM » tor 28.06.2007 20:59

Joa, etterhvert, men det virket som om han hadde hastverk. Det tok f.eks en god stund før man hacket 360. Og, de har ikke klart det "ordentlig", bare en crack som lar deg spille rippa spill. Kjenner jeg Apple rett, skal de nok få noe å bryne seg på.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav sveino » tor 28.06.2007 21:05

Hei !
Skal ha iPhone så snart den dukker opp. Har forresten lurt på om man kan kjøpe den i USA med tilhørende abonnement og så benytte den i Norge som om man var amerikaner på ferie ? Sikkert en dyr løsning, men her må det gå fort :-)
medlem i 205 måneder
 

Innleggav dicky_dick_dickens » tor 28.06.2007 21:05

vell... AppleTV var nokk ikke Så vanskelig å hacke, då...
det som har gjort at Mac har vært vanskelig å hacke, er at de ble levert med en prosessor som ingen andre brukte...

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Thomas G » tor 28.06.2007 21:19

Den mangler en del essensielle ting før den er aktuell for meg. Men får den 3G, video, blåtann, GPS, MMS osv så er den jo konge. Men foreøpig er den under pari på utstyr, selv om den er lekker og det som er på den sikkert er veldig bra, men det hjelper lite når viktige ting mangler.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav segrov » tor 28.06.2007 21:23

Jeg er 100% sikker på at den blir til salgs på Applestore uten binding.

Apple har aldri hatt båndtvang på noe produkt, og ei heller på iPhone.
medlem i 249 måneder
 

Innleggav iHaraldM » tor 28.06.2007 21:24

dicky_dick_dickens skrev:vell... AppleTV var nokk ikke Så vanskelig å hacke, då...
det som har gjort at Mac har vært vanskelig å hacke, er at de ble levert med en prosessor som ingen andre brukte...


Men nå hadde vel ikke Apple så mye å tape i inntekter dersom aTV ble hacket. Vil tro at situasjonen er en ganske annen med iPhone. Tviler på at AT&T ville inngått avtalen dersom de ikke var trygge på fremtidige inntekter.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Innleggav bambini » tor 28.06.2007 21:28

La meg se... en forretningsmann/kvinne av i dag benytter sin meget avanserte jobbmobil til ... ehhhh å ringe med (og sms da). Mens sjefen hadde håpet på at den ble brukt til mye mer.

Den samme personen med den "mindre avansert" iPhone vil bruke telefonen slik de andre produsentene hadde håpet at deres telefon ble brukt.

Jeg er sikker på at man blir mer effektiv med iPhone i forhold til en tradisjonell mobil.

Selvsagt fordi den er brukervennlig, brukervennlig og atter brukervennlig. Det er ikke noe annet som teller enn brukervennlighet ;)

(det har jeg lært av en som kan veldig mye om akkurat det hehe)

Edit: ja, klart jeg skal ha den, men får vi den til Norge da :-[

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere