Skal dere kjøpe iPhone?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Har du bestemt deg for å kjøpe iPhone?

Jepp. Jeg skal ha iPhone med en gang!
300
54%
Nei. Kommer ikke til å kjøpe
48
9%
Usikker. Kanskje om noen år
208
37%
 
Antall stemmer : 556

Innleggav livvievold » tir 17.07.2007 13:40

Funderer på å sende med opphavet cash når de reiser til USA om et par uker...men så er det om de får cracka den så jeg faktisk får brukt den som telefon eller om jeg må tyne en allerede slitt tålmodighet til den kommer til Norge :-P Har jo fryyyyktelig lyst på en allerede nå læll da... >:-o
medlem i 233 måneder
 

Innleggav dan » tir 17.07.2007 14:00

Jeg er VELDIG fornøyd med min, men kjøp kun hvis du kan leve uten telefon- og sms-funksjonaliteten.

Akkurat nå ser det ikke lyst ut mtp unlockingen over på 'The iPhone Dev Wiki'. Det er mange hindringer i veien, og det virker som om at optimismen har avtatt litt...

Og kjøper du nå, så vil det ikke bety at du kan installere norsk firmware/programvare når den evt kommer. Den norske utgaven vil kanskje få en annen hardware, derfor vil kanskje ikke programvaren fungere sammen med førstegenerasjons iPhone.

Men om du vil ha den råeste iPod+wifi EVER, så løp og kjøp :-D
medlem i 224 måneder
 

Innleggav livvievold » tir 17.07.2007 15:01

Aaaah, hvilke dilemma >:-o Upraktisk å fyke rundt med iPhone for ipod og nett, og telefon for sms...men haff...så litt labert ut på iPhone Dev Wiki, ja, så ble plutselig enda mer usikker :-/
medlem i 233 måneder
 

Innleggav iatros » tir 17.07.2007 17:02

petterpus skrev:Stakkars alle dere 222 som sier dere skal ha iPhone med engang..
Tenk dere hvor lange dere blir i maska når Europaversjonen kommer ut og dere sitter der med en like dyr (om ikke dyrere) telefon som dere neppe for solgt for mer enn halve prisen dere kjøpte den for (om ikke mindre)..

Jeg for min del, venter ;)


Men i mellomtiden har vi hatt en fantastisk iPod (og noen andre fancy funksjoner) i lang lang tid. Det som kommer om et halvt år eller mer, kjøper vi da...

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav livvievold » fre 20.07.2007 12:06

Men, en fråga...kjøper man bare telefonen og fikser abb etterpå, eller må man stå der og signere en kontrakt der og da? Har omsider funnet ut at jeg må sende opphavet innom og skaffe meg en, men småkjipt om de f.eks ikke får kjøpt den før de har bundet meg til AT&T i to år :-P Har ikke helt skjønt hvordan dette fungerer enda :-/
medlem i 233 måneder
 

Innleggav sveino » fre 20.07.2007 12:14

Hei !

De må ikke gjøre noe der og da. Alt foregår evt. første gang du kobler den til iTunes. Forøvrig noe av det råeste jeg har sett, selv uten telefon og sms. Skulle jo gjerne hatt den oppe å gå mot Telenor, men der er jeg avhengig av smartere folk enn meg selv :) Har fremdeles håp om at folkene på iphone-dev skal finne løsningen...

Uansett er jeg som sagt VELDIG fornøyd og får evt. bare kjøpe en ny når den kommer til Norge :)
medlem i 205 måneder
 

Innleggav livvievold » fre 20.07.2007 12:40

Og den aktiveringsgreia er så enkel at til og med jeg skjønner den? Altså, for å bruke den utenom AT&T til alt unntatt telefon :P
medlem i 233 måneder
 

Innleggav sveino » fre 20.07.2007 12:49

Ja, den er grei. Hadde ingen problemer. Noen få minutter, så er du i drift :)
medlem i 205 måneder
 

Innleggav Bringsverd » lør 21.07.2007 13:55

I følge CDON så kommer iPhone den 9. Januar 2008 til Norge.
Se selv på CDON
medlem i 213 måneder
 

Innleggav NikolaiFjagesund » lør 21.07.2007 14:37

Det tyder kanskje på at den kommer uten abn.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav iTouch » man 23.07.2007 10:40

Jeg klarte ikke vente jeg heller, men naa sitter jeg aa koser meg med iPhone I haanda:) aa cracke den tok sekunder. Naa gleder jeg meg til jeg kan bruke den som primaer-telefon :) et bitte litt irriterende problem er at iphone foreslaar saa mange dumme ord hele tiden, siden jeg skriver norsk paa engelsk ordbok.

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Innleggav Ramani » man 23.07.2007 11:53

Jeg har hatt min i over en uke og er strålende fornøyd. Eneste jeg har reagert på er mini-jacken. Koss-porta-pro øretelefonene mine vil ikke sitte ordentlig i mini-jack hullet. Apples egne øretelefoner (som jeg ikke er fan av) fungerer derimot utmerket. Dette skyldes naturligvis konstruksjonen på øretelefonenes "plugg".

Gleder meg selv til jeg kan benytte den som primærmobil fremfor Nokia N73.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Mr Mac » man 23.07.2007 12:22

Trodde det fulgte med et adapter for inngangen jeg. Hvis ikke, så går det ann å kjøpe. Vet at det fulgte med et på "Sportscase for iPod shuffle" (1G))

Brukerens avatar
medlem i 220 måneder
 

Innleggav frosken » man 23.07.2007 12:54

Hadde tenkt å vente med å kjøpe den men etter å ha prøvd den - kjæresten min kjøpte den på eBay - så gleder jeg meg til å kjøpe den neste måned når jeg skal hjem til mine foreldre i New York. Tror det holder med en 4GB.

Har allerede bestilt "skin" til den. Så var dette med tålmodighet...

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav iMac20 » tir 24.07.2007 21:49

litt off-topic her, men funker google maps på importerte iphoner nå i norge?? hvis ikke, vil det da eventuelt funke når den er helt unlocket?

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]