Milliardgambling - tastaturet må funke!

Diskuter alt omkring Apples iPhone

Milliardgambling - tastaturet må funke!

Innleggav pernor » ons 13.06.2007 21:45

Sak i New York Times om iPhones tastaturskjerm som må fungere.

http://www.nytimes.com/2007/06/13/technology/13phone.ready.html?ref=technology (registrering kreves)

- moderert av zpeidar -

Det er et poeng å nevne at registrering kreves.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav Eriksson » ons 13.06.2007 22:17

Tror nok mange vil skremmes av iPhones tastatur. Som det nevnes i artikkelen så vil jeg tro at en god del vil levere den tilbake innen 30 dager hvis det holdes åpent for dette i iPhones tilfelle. Hadde de prøvd telefonen noen ekstra dager ville kanskje det hele løsnet litt mer

Selv så er jeg veldig optimistisk, samtidig som jeg er ganske usikker på hvor fort man egentlig kan skrive på et slikt tastatur.
Nordmenn er ekstreme på SMS, noe jeg tror vil være et ankepunkt for iPhone i Norge.

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Henrik Christiansen » lør 16.06.2007 22:34

iPhone vil sannsynligvis kreve en helt ny måte å skrive SMS på.

Vi nordmenn er vant til å bruke tommelen(e) til å skrive SMS med.
På iPhone vil jeg tro at tommelfingeren blir for stor, så man må finne alternative måter å skrive på. F.eks kan man holde med en hånd, og skrive med et par fingre fra den andre hånden.
Dette kan man ikke på dagens mobiltelefoner, siden de bare har knapper, ikke touchscreen. (Selvfølgelig, det går jo, men er mye treigere enn å bruke tommelen(e))

Jeg tror at iPhone blir uvant å skrive på i starten, men folk vil sannsynligvis bli vant til det, og så blir det nok helt naturlig å skrive sånn det blir.
Folk kommer sannsynligvis til å være skeptiske i starten, men så bli vant til det, og elske det.

Akkurat som tastaturet på Macbooken.
Folk syns det virket rart, var skeptiske, men så blir de vant til det og vil ikke gå bort.

Jeg tror Apple har brukt mye tid på tastaturet på iPhone, og jeg tror at det blir helt naturlig etter en ukes bruk.

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Innleggav Hopen » søn 24.06.2007 22:40

Jeg har troen på at dette vil fungerer! ;D

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]