VG får betalt på CPM (Cost Per Mille) - dvs. en fast pris per 1000 visninger. VG, Dagbladet, Itavisen og stort sett alt annet i medienorge har stor egeninteresse i skape så mange så mulige sidevisninger.
Dette og lignende artikler som VG og Dagbladet har publisert den senere tiden om Apple er ofte kun laget for å skape masse sidevisinger og debatt (som igjen kan skape enda flere sidevisninger). De har lært av Dvorak som for litt siden avslørte sine teknikker for å skape debatt - provoserer Mac/Windows/Linux-brukere, få masse omtale i bloggverden og dermed masse trafikk på siden.
Følgende video om Dvorak er verdt en titt:
http://youtube.com/watch?v=NMQv0j29WHA
Synd det står så dårlig til i norske mainstream medier at de må ty til falsk informasjon for å få trafikk. Det gjør meg enda mer glad for å drive ett nettstedet som Mac1 hvor vi slipper sånt
Håper også våre brukere setter pris på det.