iPhone artikkel - Hva er det VG driver med?

Diskuter alt omkring Apples iPhone

iPhone artikkel - Hva er det VG driver med?

Innleggav Schpaux » tir 05.06.2007 19:18

Noen andre enn meg som fikk høy puls når de så denne artikkelen ligge på hovedsiden til vg?
Bilde

Vel, selve artikkelen sier iallefall noe helt annet enn overskriften...
http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=153717
Sist endret av Schpaux den tir 05.06.2007 19:21, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav macalao » tir 05.06.2007 19:20

Det er jo typisk Vg å skrive på den måten.
Det er jo et daglig se og Hør.......

Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Innleggav Schpaux » tir 05.06.2007 19:23

Har ikke det intrykket fra før jeg altså, men fikk det nå!

Forstår ikke hva de tjener på ved at jeg klikker meg inn på artikkelen?
Jeg klikker jo aldri på annonsene uansett...

Eneste de sitter igjen med er en leser som blir irritert for at han føler seg lurt av en dum overskrift!

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav tjodolv » tir 05.06.2007 19:27

De sitter nok igjen med mer enn det, dessverre. De fleste leser beklageligvis bare overskrift og ingress, og dermed blir det lett å komme unna med "sensasjons- og tabloidjournalistikk". Dessverre...

Og ja: VG er det knapt nok vits å se på en gang. Morgenbladet anbefales på det sterkeste!

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav kolby » tir 05.06.2007 19:29

Det er ikke alltid klikk på annonser de er ute etter, men sidevisninger. Derfor har også mange nettaviser begynt med artikler som går over flere sider. Dette kun for å irritere leseren og få flere sidevisninger.

F.eks. kunne vi ha vist kun 5 innlegg per side i forumet for å dra opp antall sidevisninger og skryte av det senere.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav Schpaux » tir 05.06.2007 19:33

Joda, dette var ting jeg viste fra før,
men er det verdt å irritere leserne fordi?

Da synes jeg helt ærlig det er bedre slik som de har det på f.eks. idg sine sider, at en test går over 7 sider. De lyver iallefall ikke da!

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav kriff » tir 05.06.2007 20:25

Er da vitterlig mulig å kunne informere folk på kort og fyndig manér uten å lyve dem rett opp i øynene...

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Journalisten som skrev saken forklarer seg

Innleggav steinarb » ons 13.06.2007 4:31

iPhone selger norske nettaviser

Og jeg jobber i NRK ;-)

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Innleggav Schpaux » tor 14.06.2007 19:11

Hahaha... Har dere lest kommentarene på linken over eller? :P
Var ikke meningen å lage en krangel mellom NRK og VG journalister da. Skulle bare utrykke litt frustrasjon jeg :P

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Innleggav admin » tor 14.06.2007 19:59

VG får betalt på CPM (Cost Per Mille) - dvs. en fast pris per 1000 visninger. VG, Dagbladet, Itavisen og stort sett alt annet i medienorge har stor egeninteresse i skape så mange så mulige sidevisninger.

Dette og lignende artikler som VG og Dagbladet har publisert den senere tiden om Apple er ofte kun laget for å skape masse sidevisinger og debatt (som igjen kan skape enda flere sidevisninger). De har lært av Dvorak som for litt siden avslørte sine teknikker for å skape debatt - provoserer Mac/Windows/Linux-brukere, få masse omtale i bloggverden og dermed masse trafikk på siden.

Følgende video om Dvorak er verdt en titt:
http://youtube.com/watch?v=NMQv0j29WHA

Synd det står så dårlig til i norske mainstream medier at de må ty til falsk informasjon for å få trafikk. Det gjør meg enda mer glad for å drive ett nettstedet som Mac1 hvor vi slipper sånt :) Håper også våre brukere setter pris på det.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Diskusjonen med VG startet FØR denne tråden

Innleggav Brilliantdays » fre 15.06.2007 3:30

Schpaux, diskusjonen med VG har foregått uavhengig av dette forumet. Jeg skal ikke si så mye mere om saken enn det som står på NRKbeta.

;) Øyvind (som da også jobber i NRK, og skrev den opprinnelige artikkelen om at iPhone selger norske nettaviser)

Brukerens avatar
medlem i 224 måneder
 


Returner til iPhone



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]